sussisviktblogg

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Sussie - 18 juli 2011 11:00

Vägde mig ju i lördags eftersom jag varit iväg i 2 veckor då och då hade jag gått ner 4 kg på de 2 veckorna...
Idag är det min "riktiga" vägdag och då passade jag även på att mäta mig för det var längesen nu kom jag på...
Tänkte dela med mig lite av mina förlorade kg och cm här nu...




Mina tappade kilon:
Sedan i augusti 2010: -43,4 kg
Sedan jag började med flytet mars 2011: -34 kg
Sedan opdagen 26 april 2011: -23 kg

Sedan i lördags har jag tappat 0,5 kg till :)




Mina tappade cm sedan 24/5 2011:
Hals: -1,5 cm
Överarm: -4 cm
Underarm: -0,5 cm
Byst: -5 cm
Under byst: -3 cm
Midja: -8 cm
Mage: -18 cm (WOHOOO!)
Höfter: -8 cm
Lår: -3 cm
Knä: +-0 cm
Vad: -2 cm

Totalt tappat: 53 cm




Mina tappade cm sedan 20/3 2011:
(Här levde jag på flytande och var alltså tiden innan min operation...jämför vad jag tappat från denna dag tills idag)
Hals: -4 cm
Överarm: -9 cm
Underarm: -3,5 cm
Byst: -15 cm
Under byst: -15 cm
Midja: -15 cm
Mage: -30 cm
Höfter: -19 cm
Lår: -12 cm
Knä: -4 cm
Vad: -6,5 cm

Totalt tappade cm sedan min flytperiod inför min Gastric bypass operation: 133 cm



Ja det är endel man tappat ändå :p
Känns helt jävla underbart! :D

Fick ett par jeans av min Linda förra söndagen som jag använde idag i det regniga vädret och kände mig faktiskt himla "smal" :)
Jätteroligt att känna sig mer som en människa mot vad man gjort innan då man bara känt sig som en outsider och känner hur folk kollar på en för man är stor :(
Men nu smälter jag in mer bland folk känner jag och mitt självförtroende är så mycket bättre :p

Just det!
Carro på jobbet ringde mig idag och frågade om jag ville jobba en vecka åt henne :)
Och självklart sa jag "JA!" så vecka 33 (samma vecka som skolan börjar) ska jag jobba 4 dagar! :D

Varit iväg med Emelie, mamma och Stephanie idag och handlat...
Vi var på apoteket och handlade nya "mediciner" (vitaminer) till mig...gud vilken rabatt man har nu för tiden :p
Nu är man ju typ stamkund på Apoteket så nu har man massor rabatt :p
Mer än 50% har jag kommit upp i :p


Mini-piller för 6 månader
Kalktabletter för 3 månader
Behephan (b-12) för 50 dagar
D-vitamin och Multivitamin Kvinna för 50 dagar
De två sista är ju receptfria så de får jag ingen rabatt på men de 3 översta skulle gått på 628,50 men jag fick alla de för ENDAST 172,25 kr...DET ÄR EN STOR SKILLNAD!
De andra 2 kostar typ 100 kr styck...

Mamma och Henke var på banken idag för att hämta ut pengar då en trasig bankomat snodde Henkes kort. Då skickade jag mamma för att köpa kattsand åt mig samtidigt...
Mamma hade fyllt sitt stämpelkort med "EverClean" så hon fick en gratis så hon sa att vi kunde dela på priset av en så vi skulle betala 100 kr var på våra kattsand...men hon fick 150 kr av mig eftersom hon annars gick nära på gick miste om sin gratiskatong...
Men fick en stor kattsand nu iaf för 50 kr billigare :D Inte dåligt det heller :p

Nu ska jag ställa mig och ta hand om mitt kök som ser ut som ett bombnedslag!
Inget kul alls när det ser ut så :( men nu ska jag ta tag i det!

Kram på er!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards