sussisviktblogg

Alla inlägg den 24 juli 2011

BMI

Av Sussie - 24 juli 2011 19:45

Jag gick in på en sida som heter http://www.tickerfactory.com och gjorde en mätare för mitt eget BMI...
Den visar hur många kg jag har gått ner i vikt och hur mycket jag har kvar att gå ner för att "MÅ BRA"! (=vara frisk och sund).
Mitt BMI började på 51 och ett "normalt" BMI bör ligga 18,5-24,99 så mitt var VÄLDIGT högt från början...
Jag har börjat mätaren på vad jag vägde när jag vägde som MEST som var i Augusti 2010...

Som ni ser så har jag tappat ganska mycket sedan dess :)
Och det känns som att BMI:t sjunker himla snabbt :)
Jag har ju fortfarande "FETMA" och kommer ha ända tills jag kommit ner till 29,9 men jag känner ändå att jag är en bra bit på väg :)

Smygvägde mig lite idag bara för att se om det hänt nåt...jag hade gått ner iaf...hur mycket vill jag inte säga nåt om än...tar det i morron då jag FÅR väga mig igen ;)
Hoppas jag gått ner nått gram till tills dess ;)

Idag har jag haft min Linda och Enzo på besök...
Enzo ville leka med kissarna men kissarna ville inte leka med honom...Zingo gick och la sig vid micron och Lady och Luffis låg lugnt och stilla i sängen...de är himla duktiga som inte springer och gömmer sig tycker jag :)
Och att de inte flyger på honom när han kommer nära är ännu duktigare...vill ju inte att lilla voffingen ska bli riven...men de är så duktiga alla de små liven! Och Enzo är hur duktig som helst som vet att han måste vara försiktig :)

Annars idag har jag städat lite här hemma...och rensat!
Nu ska jag börjar lite smått med garderoberna med...
Rensa ut kläder som är för stort och in med kläder som VARIT för litet men som jag kanske kan ha nu :)

Kram på er! ♥

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards