sussisviktblogg

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Sussie - 1 augusti 2011 17:45

Glömde ju skriva en sak i förra inlägget...


Jag har nämt förut att mina tuttar har blivit mindre och nu ska ni få höra...
När jag flyttade mina underkläder från ett ställe till ett annat hemma hos mig hittade jag en bh som var lite liten åt mig förut...
När jag hade på mig den bh:n fick jag lixom typ 4 tuttar! De lixom "vällde över" kupan om man så säger ;)


Jag tog med mig denna bh till min syster och idag så provade jag den för första gången på MÅNGA månader...
Den är nära på för stor :-O
Innan operationen (alltså i mars 2011) hade jag DD-kupa, denna bh TROR JAG är C...fan har jag tappat så mycket på mina tuttar???
Skönt är det ju men fan blir ju jobbigt att köpa massa nya bh:ar med ju ;)


Aja ville bara säga det ;p

Av Sussie - 1 augusti 2011 11:15

Nu var det flera dagar sen jag skrev nånting i bloggen...
Det har varit fullt upp och lite till hela helgen ;)

Vi börjar berätta om min fredag:
Party!
Min vän Eke kom och hämtade mig hemma hos syster och vi åkte hem till honom på "förfest"...en förfest som höll på hela natten ;)
Jag hade med mig en flaska vin...mer än så får jag ju inte dricka och jag kommer inte få i mig hela heller tänkte jag...
Men timmarna gick och vinet i flaskan minskade...snart var den tom!
Eke gick och hämtade en cider till mig...starkcider 7,0...
Och när den var slut fick jag en till...
Det blev FÖR mycket för mig...
Kommer INTE dricka så mycket igen kan jag säga...
Bad Eke ringa och se om en vän kunde hämta mig för jag mådde skit! Men fick inte tag på den vännen...
Jag blev kvar i stan den natten...

Lördag:
Bakis!
Vaknade efter 1,5-2 timmars sömn och mådde himla dåligt :(
Ringde syster för att se om hon kunde hämta mig men det fick bli senare sa hon...kul tänkte jag...här är jag hos nån jag träffade första gången igår och kommer ingenstans...batterierna i mobilen var slut med så kunde inte ta en buss hem...jag satt fast!
Men han jag sov hos var himla snäll och jag fick vara kvar tills syster och svåger kom och hämtade mig :)
De skulle till svågers föräldrar så de körde mig hem till min lägenhet under tiden...jag sov i iaf 3 timmar innan de kom och hämtade mig igen...
Sen hem till syster och där låg jag bakis hela dagen!
Det bara snurrade hela tiden...aldrig varit så dålig dagen efter tror jag haha!
Somnade skapligt på kvällen och sov till 11:30 på söndagen.

Söndag:
Minigolf!
Mormor ringde och väckte mig runt 11:30 tiden...
Jag var himla seg då men illamåendet och yrseln var borta :)
Det var UNDERBART väder ute och syster och svåger frågade om vi skulle åka och spela lite minigolf...
Jag låg nära på etta ett tag...eller en poäng ifrån svåger...men så blev det skit och jag slutade på en delad 2:a plats med syster ;)
Jag hade inte ätit så bra denna helg och blev under golfen ganska "dålig" eller jag kände mig dålig och kände att jag MÅSTE ha näring i mig...
Frågade om vi kunde åka och köpa nån mat...de hade inte råd att äta ute sa de men de körde mig till MAX och jag köpte ett greenmål...jag fick burgaren Cola Zero och lillan fick pommesen :) köpte även Lyxshake åt syster och svåger för det ville de ha :)
Mådde mycket bättre efter att fått i mig lite mat...även att det inte var den nyttigaste maten kanske ;)
Jag tänkte på måndagen...vägdag...denna vecka har jag fuskat MASSOR!!!
Ätit onyttig mat, oregelbundna tider, för mycket vissa gånger och alldeles för lite hela helgen, jag har ätit godis och slarvat som bara den...hur mycket har jag gått upp kan man ju undra...

Måndag:
Vägdag!
Idag är jag barnvakt!
Gick upp för att följa med lillasyster och lämna de 2 stora barnen på fritids...hittar inte så bra i det här området så jag ville att hon skulle visa mig vägen och VAR de går på fritids...
Lämnade barnen och tog med mig lillan till affären och handlade hem en barnmat åt henne så det blir enkel lunch idag för henne :)
När vi kom hem ställde jag mig på vågen...jag har ju vägt mig på deras våg innan och den visar 1,5 kg mer än den jag har hemma så jag ska dra bort 1,5 kg när jag väger mig här...
Jag blev CHOCKAD när jag ställde mig på vågen och såg resultatet...förra veckan vägde jag 1*3,2 kg och idag på Emelies våg vägde jag 1*1,7 kg...drar man bort 1,5 kg på det blir det 1*0,2 vilket betyder att jag gått ner 3 kg denna vecka...
Jag blir osäker på om det stämmer men jag hoppas ju! :p
Känner mig mycket smalare gör jag med :)

Om några timmar ska jag hämta barna, då ska jag steka pannkakor åt dom :)
De tycker om mina pannkakor :p
Lillan somnade så fort vi kom hem...vaknade...men satte mig med henne i knät och hon somnade om igen så nu ligger hon och snoozzar så sött :p

Nu har ni fått en sammanfattning av mina dagar sen jag skrev sist...inte bra att komma efter i bloggen känner jag ;)
Ska försöka bättra mig ;)

Kram på er! ♥

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards