sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Shopping

Av Sussie - 12 augusti 2011 17:15

Jag kom hem sent igår så blev aldrig att skriva om dagen som jag tänkte göra...
Men kommer en uppdatering här nu istället :)

Åkte ner till stan och träffade Sofie och hennes arbetskamrat Karin...
Vi skulle då shoppa lite var det tänkt...men jag som fortfarande inte förstår att jag gått ner så pass mycket kände att det finns inga kläder som passar mig så jag provade inga kläder...
Allt ser ut att vara för smått för mig...

Vi gick in på Gina och kollade...helt plötsligt hör jag någon ropa/skrika mitt namn över hela affären och jag kollar upp...tog ett tag innan det kopplade vem det var men så såg jag "ANNA!!!" Har inte sett henne på jag vet inte hur länge! Säkert 1,5 år sen vi sågs sist!
Gud så kul det var att se henne och hon blev tårögd när hon såg hur förändrad jag är...åh hon var så söt :)
Lilla Anna! :)

Vi gick vidare iaf...blev lite olika affärer och jag kände i varenda en att "nej det finns inga kläder här för mig". Det är en jättekonstig känsla...man tror man är sååå mycket större än man är...man tror att man är lika stor man VAR förr!

Iaf...vi kom ner till Lindex...där hade jag tänkt att köpa en bh...fick ett presentkort av min Bodda när jag fyllde 30 år så tänkte handla bh för det kortet :)
Men vad har jag för storlek???
Jag hade DD förr...men som jag sagt förut så har mina tuttar försvunnit rätt rejält!
Sofie sa "Jag tror du har C"...men jag trodde på D så jag tog en C och en D och gick för att prova...
Började med C förståss bara för att visa Sofie hur fel hon hade..."VAD FAN! Sofie den är för STOR" sa jag...
Skulle jag ha den modellen måste jag ha B...ett B fattar ni???
Jag VÄGRADE! Och som "tur" var så fanns det inte B i den modellen haha!
Testade en annan modell...oxå den i C...likadant med den...för stor!
Sofie bad om hjälp och en som jobbar på Lindex hämtade en annan modell...den kunde jag ha! Oxå den var C...
Vägrade gå med på att mina booobies gått ner från DD-B så jag tog C hahaha!
Min bh kostade 249:- och så hade jag 200:- på presentkortet så jag betalade 49:- för denna :p
Helt ok pris måste jag säga ;p


Den ser blå här kanske ut men den är SVART!


Sen gick vi och fixade kort till mitt nya körkort...
Blev ju av med min plånbok när jag låg på sjukhuset sist och har inte fixat nåt nytt körkort sen dess...men nu fasen har jag tagit tag i det...
Kortet blev rätt ok...tänkte visa det med faktiskt haha!


Blev la rätt ok???

Sen hittade jag även ett par skor...även de i 1-2 storlekar MINDRE än jag brukar ha :p
SKIIIITKUL! :D
Och det bästa av allt!
Priset! Nedsatte från 249:- till ENDAST 69:-
Då kan man ju inte låta bli att köpa ju! :p



När vi shoppat klart gick vi och åt mat...jag tog en grekisk sallad :p
Och sen blev det en promenad upp till Sofie...
Hon hade MASSOR kläder till mig som jag skulle kolla igenom...
MASSOR kläder har jag nu...vet inte var jag ska göra av alla kläder HAHAHA! Har nog aldrig haft så jäkla mycket kläder som jag har nu :p
Ska gå igenom mina garderober IGEN! Och rensa ut riktigt ordentligt! Kasta ALLA de här "bra att ha i fall att kläderna" och skicka det som går att skicka...
Mamma ska få kolla igenom och ta vad hon vill ha med tänkte jag :)


IKEA-kassarna fick jag med mig hem från Sofie igår och pappkassen kom Linda med idag...
Mycket roligt! Men var ska jag förvara det??? :p

Jag kände att jag klarar inte av att ta med mig 2 STORA Ikea-kassar PLUS det jag shoppat och min väska och allt på bussen hem...som tur är har man underbara vänner så Katta kom och hämtade mig och körde hem mig :)
Tack så mycket Katta!

Nu till min fredag!
Vaknade av klockan när den ringde kl 9 i morse...trött som jag var så somnade jag om och hörde att jag fick sms men tog mig typ 40 min innan jag orkade kolla det :p
Då var klockan 10:30...skönt att ligga och dra sig ;)

Linda var det som skickade sms och frågade när hon skulle komma och hjälpa mig plugga...
Var bara hoppa upp och ta hand om min förbannade disk som stod och väntade i köket, sen dammsög jag av lägenheten lite snabbt och sen tog en snabbdusch...allt hann jag med på ca 40 min...KANON ju! :p

Gick och mötte Linda och vi handlade hem mat...efter maten satte vi oss och pluggade biologi en stund och sen gick vi ut en sväng med Enzo innan hon åkte hem igen...

Nu har jag precis ätet lite igen...



Blev lite rester sen maten med Linda :p

Nu tror jag att jag ska se om Katta ska med en sväng till affären :)
Kram på er! ♥
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards