sussisviktblogg

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Sussie - 13 augusti 2011 17:33

En av "nackdelarna" med att gå ner så mycket i vikt så snabbt är att kläderna blir så jäkla stora så himla snabbt...
Nej kanske inte är nån nackdel men man hinner lixom inte med riktigt hehe...kan säga att det är ju ingen större idé att köpa nya byxor (framför allt byxor) för de kan man ju ha typ en månad sen tappar man dom ;)

Fick ju massa kläder av min vän Sofie häromdagen...fick då även ett skärp av henne...
Jag har inte använt skärp sen jag var typ 10-12 år gammal haha! Eller nåt sånt!
Första promenaden jag tog med Enzo idag var så jobbig för jag fick ju gå och dra upp byxorna varannan meter typ...så när jag skulle gå samhället runt kände jag att jag sätter i skärpet och testar...
Helsike vilken skillnad! :p
Drog inte i byxorna en enda gång ju! De satt kvar där jag satte dom när jag gick hemifrån :p
Det är nu min nya bästa vän! Hahaha!
Det är en bra uppfinning det! ;)

Det blev iaf samhället runt som jag sa...
Enzo stannade och kissade på varenda ställe en annan hund varit vid haha! Tog 1½ timma att gå runt...
Men hade ju ingen bråttska så det gör ju inget! :)

Linda frågade om jag ville ha kvar Enzogrisen till kvällen eller hon skulle hämta honom...men då sa jag att jag tar honom till kvällen så slipper han vara ensam hemma när Linda ska iväg...
Bättre han är här hos min och mina missar då ju :)
Så nu ligger han och sover på golvet lilla plutten :)
Själv sitter jag och lyssnar på musik och facebookar lite :)

Kram   

Av Sussie - 13 augusti 2011 14:24

Lekte lite med min Iphone idag...gjorde en rätt kulig bild...
  Originalbilden


Efter att jag lekt lite och fixat lite så blev bilden såhär:

 
Haha cool va?

Skulle kanske passa i sån frisyr...men har ju inte den där näsan, och hur jag ska få till det där på mitten av huvet vet jag inte haha!
Men jag tycker bilden blev lite cool så ville dela med mig lite av den :p

Är ju hundvakt åt Enzo idag!
Han är så UNDERBAR!

 
Se så söt han är!!!

Och nåt som är himla BUSIGT är att mina missar är inte ett dugg rädd för honom längre...visst de håller sig på sin kant sådär men de är inte rädda att förflytta sig alls!


 

Enzo och Zingo!
Zingo har gått omkring massor i lägenheten och Enzo är så duktig som bara kollar på honom utan att skrämma iväg honom eller nånting!
Men visst är han nyfiken på kissen hela tiden :p


Är så stolt över min lilla Zingo som är så modig! :)

Lady och Luffis är inte fega de heller...just nu är båda flickorna i sängen...Luffis sover och Lady passar mina klädpåsar ;)


Var ute och gick en sväng med Enzo förut...blev en promenad på ca 40 min...ska nog ta en promenad runt hela samhället med tror jag :)
Det är ju så fint väder idag! Bäst att passa på då :p
Det är ju bara det att det går ju inte snabbt med Enzo...det är ju såååå många hundar som kissat överallt och Enzo har fullt upp med att markera alla kissfläckar som finns i hela samhället haha!
Men men...varför stressa...får la ta den tid det tar att gå ut med honom ;)

Ska nog göra det nu...vet ju inte när Linda kommer och hämtar honom...hon pratade om 16-tiden men jag sa åt henne att inte stressa...jag har honom tills hon kommer när det än blir :)

Kram på  er!   

Av Sussie - 13 augusti 2011 09:27

På måndag och hela nästa vecka ska jag jobba!
Och veckan efter det ska jag tillbaka till skolan!

Det funkar inte att sova dessa timmar det blir nu...

Kommer inte isäng förrän 1-1:30 och så ligger jag och spelar spel i 30-60 min på mobilen innan jag kan somna...

Inte alls bra ju...och så orkar jag inte gå upp när klockan ringer sen...

Nej får bli en ändring på detta!


Nu snart kommer min vän Linda och lämnar hennes sötgris Enzo som ska få vara med mig idag :)

Hoppas på att vädret håller i sig och att det inte regnar...kul om man kan vara ute lite...gå massor och så!


Nu ska jag ta mina vitaminer och sen borsta tänderna så jag kan gå ut och möta upp dom när de kommer :)

Skriver mer sen!


Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards