sussisviktblogg

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Sussie - 16 augusti 2011 21:33

...hänger inte alltid med mig har jag märkt!

Satt och pratade med lillebroren i telefon (han kommer ju till stan i helgen =UTGÅNG och PARTY!!!)...så sa jag att jag skulle göra iordning mig för sängen för att det är ju jobb i morron igen...då kom jag på det...
MATLÅDA!!!
Helvete oxå!

Hopp! Bara ställa sig och fixa en matlåda nu då...

Jobbar hela dagen i morron...eller det känns som så...9:45 börjar jag vilket gör att jag inte hinner med nåt speciellt INNAN jobbet...sen slutar jag kl 18...då är det typ bara åka hem, fixa mat + matlåda och sen är det snart dax för sängen igen och jag hinner inget speciellt EFTER jobbet...
Det är det värsta med att jobba inom handeln...inga jättebra tider!
Men jag är glad att jag får jobba lite :)

Känns inte lika hemskt inför morrondagen som det gjorde för gårdagen...

Det är ju bra! ;)

Matlåda var det ja...
Kram på er!   

Av Sussie - 16 augusti 2011 18:30

Visste ju att denna dagen skulle bli helt underbar! :)
Och jag hade rätt!


Bodda kom ju...GUUUUD så söt hundvalp de hade skaffat sig! Jag blev helt sjuk :p
Ville ha kvar henne hos mig när de skulle åka hem ;)

Vi satte i en film till lilla Wille och satte igång att klippa mitt hår...sen efter att det var klart skulle vi köpa pizza tänkte vi...
Pizzerian här utanför var ju stängd...öppnade inte förrän kl 14 (dum tid tycker jag) så vi åkte in till Mjölby och köpte pizza :p

Sen hem hit och åt...jag fick i mig 1/4 av pizzan :p

Jag måste bara säga!
Vad roligt det är när folk kallar en "SMAL"! :D
Bodda sa det först när hon såg mig "Vad smal du har blivit" och när hon skulle åka kramade hon mig och sa "Vad roligt att du är så liten" haha! Jag är la inte LITEN???
Men hon sa att det känns så annorlunda att krama mig nu haha!
Jättekul att höra! :p

Min systerson Robin 10 år kommenterar hela tiden hur smal jag har blivit...
Så frågade jag honom om han sett "före- och efterbilden" på mig...
Då frågade han "Menar du när du var ett fetto?". Haha elaka unge! Men han menar inget illa alls och det sa han med...
Han vet att man inte kallar folk såna saker, det skulle INTE hans föräldrar gilla nämligen! Men jag tar inte åt mig av det längre!
Jag har gjort en STOR förändring i mitt liv och jag skäms inte att säga att "Ja, jag har varit FET", däremot skäms jag över att jag låtit göra så mot min kropp!


Nu är syster här och vi väntar på att grabbarna ska komma hem från fotbollsträningen...då ska de köpa pizza sa syrran...då ska jag äta en bit till av min tänkte jag :p
Sen ska la de åka hem till syrrans karl antar jag...så då blir jag ensam...blir lite dator och TV då och sen sova!
I morron är det jobb igen!

Hoppas ni haft en bra dag!
Kram på er!   

Av Sussie - 16 augusti 2011 09:15

Morrn på er alla underbara!
Jag sitter här och äter lite frukost! :)
Gick upp 8:30 idag och ställde mig i en dusch...snart kommer Bodda hit! :D
Hoppas hon kommer ihåg att ta med sig en sax så hon kan klippa mitt hår lite igen :p
Tessan ska ju med ha sax men vet inte var och vet inte ens om hon har den här eller hos nån annan...

Sen kommer mina syskonbarn Robin och Kevin och ska vara hos mig idag medan Tess är iväg på annat...
Hon frågade om jag ville ha dom så de inte "störde" när de ska göra det de ska iväg på och det förstår jag ju och jag har aldrig haft några problem med att ta hand om mina syskonbarn så klart de får vara med mig :)

I morron är det jobb igen!
Just det! Linda var i skolan igår...fick reda på att vi ska få en HELT NY lärare i de ämnena vi ska läsa...
Och vi som ville ha Susanne!!!
Fasen oxå!
Hur ska detta gå???
Vem är denna lärare? Är hon bra tro?
Man är lite nervös nu måste jag säga!
Jäla siiit!

Nej nu svälja mina tabletter och sen borsta tänder och i med linserna så man slipper dessa saker på näsan ;)
Ha en bra dag alla underbara! Det ska jag ha! ;)
Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards