sussisviktblogg

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Sussie - 17 augusti 2011 18:22

Mådde såå illa i morse...men efter att fått i mig lite frukost kände jag mig bättre och åkte till jobbet!
När jag kom nere vid travet såg jag en stor hund gå lös mitt på vägen...
Det cyklade en tjej...tant...KVINNA typ 10 meter framför mig och kollade på hunden...men stannade inte utan bara trampade på...*skäms på dig!*

Jag kunde inte låta den gå där mitt på vägen...tänk om en bil kört på honom...
Så jag stannade cykeln och lockade på vovven...han kom till kanten av vägen iaf men ville inte komma fram till mig...den verkade väldigt skygg...
Frågade en förbipasserande kvinna om hon visste var hunden hörde hemma men hon hade ingen aning...


Efter en stund stannade det en bil och frågade var hunden hittats...jag sa att den var på vägen och han ropade på honom...BINGO hette den!
Såg att hunden reagerade på namnet och antog då att det var hans namn...
Ägaren var hittad och jag kunde fortsätta min färd mot jobbet!
Kändes skönt att hjälpa hunden iaf! Om man fått höra att den blivit påkörd och veta att jag kunde räddat den skulle jag inte kunna stå ut med så därför känns det extra bra att jag stannade och kollade upp saken ;)


På jobbet har det varit mycket att göra...

Kört djurmaten idag...men mått dåligt :( trött, illamående och massa yrsel hela dagen...
Jag försökte kämpa! Men 16:30 gav jag upp! Skulle jobbat till 18...
Chefen sa att jag skulle hem och vila och så kanske jag kunde ta igen de 1½ timman jag missade idag...
Får se hur jag mår i morron...kanske börjar 30 min tidigare och slutar 30 min senare i morron och börjar 30 min tidigare på fredag...men får se...

Nu fryser jag med...vill inte bli sjuk!
Vill vara pigg och glad ju!!!


Nu ska jag vila lite...
Kram på er!   

Av Sussie - 17 augusti 2011 08:57

Usch! Inget roligt när dagen börjar med illamående...och speciellt inte när man ska börja jobba 9:45.
Så svårt att veta med HUR ILLA jag egentligen mår...kan ju som jag skrivit förut inte kräkas längre så har svårt att känna av hur illa det är om man så säger...

Men jag tvingade i mig lite frukost och mina tabletter och så vilade jag en stund...sen var jag faktiskt rätt ok ändå så jag sminkade mig och fixade mig...
Nu känns det helt ok!
Sen har jag en rätt besvärlig hosta med som inte vill ge sig :(
Bara klagar på allt just nu känner jag haha!
Men ska inte göra det så länge till ;)


Nej nu är det dax att packa ihop sina grejer och trampa iväg på cykeln!
Långt till kl 18 känns det som...men ska la gå!
Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards