sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Känner mig lite finare...

Av Sussie - 31 augusti 2011 17:50

När jag bara är hemma och inte ska iväg så tycker jag det är onödigt att hålla på att sminka sig och såna saker så idag har jag inte brytt mig om den saken...

Däremot så funkar jag så att jag blir lite "äcklad" eller vad man ska säga av mitt eget kroppshår...låter knasigt kanske men jag känner mig inte fräch om jag har hår på benen och såna saker...

Samma sak gäller mitt hår på armarna...
Jag har ganska mörkt hår på armarna och ganska mycket...detta beror på att jag är vallon...går man tillbaka några hundra år så kommer inte min släkt från Sverige...
Min mamma och min bror är väldigt mörka och många tror att de är "utlänningar" men så är alltså inte fallet...
Men iaf...jag tycker inte om mitt hår på armarna och har därför tagit bort det med hjälp av Veet hårborttagning...men saken med den är att när det väl växer ut igen blir armarna stubbiga och det kommer nära på mer hår än vad man hade innan...så nu har jag slutat med det och kommit på (eller min storasyster har kommit på) att man kan ju faktiskt epilera armarna...

Så när jag jobbade i somras epilerade jag mina armar för första gången...HELVETE vad ont det gjorde kan jag lova! Men resultatet var jag himla nöjd med :)
Armarna är lena och mjuka och det tar längre tid för håret att växa ut igen OCH när det väl växer ut så är det finare hårstrån :)


Idag epilerade jag mig igen...det är mer än en månad sen jag epilerade sist...med Veet växer det ut på en vecka...så det är lite skillnad!

Men det gör ONT!

Himla ont!

Men ska man vara fin får man lida pin som det heter ;)


Jag har även målat mina naglar idag...första gången på jag vet inte hur länge för jag har inte orkat fixa med det nu under sommaren :p


 


Hade även tänkt att plocka mina ögonbryn och så idag med...skönt att få allt gjort när man ändå håller på ;)


Kanske ska ta en "Ta-hand-om-mig-själv-dag" idag...

Med peeling, ansiktsmask och massa annat roligt...skrubba kroppen och så...verkligen ta hand om sig själv :)

Det är skönt!


Så får det nog bli!
Ta hand om varandra!
Kram på er!   

 
 
Helené

Helené

31 augusti 2011 21:40

Ja, visst låter de helt galet att 6veckorskontrollen är nästan 4 månader sen? Inte klokt!

Jag är opererad i Sundsvall!

Kul att du hitta till mej, så jag hitta till dej (haha, fjantigt de lät) - jag älskar att följa andra som gjort/gör samma resa! :)

http://missh.blogg.se

Sussie

31 augusti 2011 22:02

Det låter jättekonstigt!
Jag har följt dig ett tag och kommenterat dig förut men jag har bytt blogg så kanske är därför du inte riktigt vet att det är jag eller hur man ska säga ;)
Men jättekul om du fortsätter läsa min blogg :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards