sussisviktblogg

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Sussie - 7 september 2011 22:30

Jaha...då har jag varit igång och sett film igen då...

Denna gång måste jag säga att filmen var "sådär"...skulle jag betygsätta den skulle den nog få 3 stjärnor av 5 möjliga...


Filmen heter "How do you know" och i huvudrollerna ser vi Reese Witherspoon, Owen Wilson, Paul Rudd och Jack Nicholson.



Betyg:


Jag vet inte om jag kanske ska ge den en chans till...se den en annan dag och se om den är bättre då...

Men den var OK iaf...


Ni får bedömma den själva ;) 

Av Sussie - 7 september 2011 12:07

Det har gått 4 år nu...

Varje 7:e september sen dess har jag skrivit ner mina minnen och hur det kändes...

Så därför tänker jag inte göra det idag...men jag kommer ändå bara skriva en snabb berättelse om vad som hände denna dag för 4 år sedan och varför jag inte kan "glömma" den.


Det är år 2011 nu och jag är 30 år gammal.
Jag har aldrig trott att jag skulle bli så gammal (pga övervikten), trodde mitt hjärta skulle ge upp innan dess..men så blev det inte...

Vad min ålder har med detta att göra är att jag alltid har velat ha barn!

ALLTID!

Men åren går och jag blir inte yngre direkt!


År 2007 träffade jag en kille...

I början var det bra men sen visade han sig vara en helt annan..

Han misshandlade mig psykiskt, han slog mig, han försökte strypa mig och att hålla sig till sanningen var nåt som var helt omöjligt för honom.

Jag blev gravid med denna kille...men den 7:e september 2007 förlorade jag barnet :(

Jag visste (som tur var) inte om att jag var gravid när jag fick missfallet...då skulle jag nog bli helt knäckt...

Jag mådde inte dåligt av det till en början heller...men jag kunde inte sluta tänka på det...efter ett år började jag tänka: "Jag kunde haft ett barn nu"...

Jag vet idag att detta var det bästa som kunde hända eftersom situationen var som den var...jag vill inte ha en sån pappa till mitt barn!

Jag vill att mitt/mina barn ska ha en trygg uppväxt och ha både en pappa och en mamma som älskar dom och gör allt för dom.


Jag mår inte speciellt dåligt över att förlorat barnet, men jag har svårt att glömma det som hände...jag vet inte om jag vill glömma det heller på sätt och vis...
Därför skriver jag detta inlägg...för att minnas!


Ni får tycka jag är dum, knäpp eller vad ni vill...men nu har jag fått har min lilla "minnesstund" iaf.


Av Sussie - 7 september 2011 11:19


Så jävla skön låt!




Vad tycker ni om denna?
Visst har den skönt sväng? :p


Jag kan då INTE sitta still när jag hör den :D

Av Sussie - 7 september 2011 11:10

Jag kunde inte hålla mig...

Som ni vet så hade jag bara 0,4 kg kvar tills jag nått mitt nästa delmål...och idag var jag tvungen att kolla...

Vågen har nära på stått still nu ett tag...iaf om man jämför med hur mycket jag gått ner innan :)

Men det blir ju så ibland...ibland står vågen still i flera veckor innan den börjar komma igång igen...


Nu är jag kanske dum som skriver ut detta...kanske jag bara hade "tur" som vägde så pass "lite" som jag faktiskt gjorde idag...men jag hoppas på att jag ska gå ner mer denna vecka så jag blir riktigt glad på måndag när jag väger mig igen :p


JA! Jag har nått mitt nästa delmål! :D

Med ganska stor marginal faktiskt!!! Med hela 0,3 kg i marginal :D
Så jag har gått ner 0,8 kg sen i måndags! :D



WOHOO!!!



Tänk om jag kan gå ner 1 kg till innan måndag...
Hoppas jag på för mycket då kanske???
Aja! Men jag har nått mitt nästa delmål nu iaf och jag är såååå GLAD! :D


Ta hand om er!
Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards