sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

7:e september 2007 -Dagen jag aldrig glömmer

Av Sussie - 7 september 2011 12:07

Det har gått 4 år nu...

Varje 7:e september sen dess har jag skrivit ner mina minnen och hur det kändes...

Så därför tänker jag inte göra det idag...men jag kommer ändå bara skriva en snabb berättelse om vad som hände denna dag för 4 år sedan och varför jag inte kan "glömma" den.


Det är år 2011 nu och jag är 30 år gammal.
Jag har aldrig trott att jag skulle bli så gammal (pga övervikten), trodde mitt hjärta skulle ge upp innan dess..men så blev det inte...

Vad min ålder har med detta att göra är att jag alltid har velat ha barn!

ALLTID!

Men åren går och jag blir inte yngre direkt!


År 2007 träffade jag en kille...

I början var det bra men sen visade han sig vara en helt annan..

Han misshandlade mig psykiskt, han slog mig, han försökte strypa mig och att hålla sig till sanningen var nåt som var helt omöjligt för honom.

Jag blev gravid med denna kille...men den 7:e september 2007 förlorade jag barnet :(

Jag visste (som tur var) inte om att jag var gravid när jag fick missfallet...då skulle jag nog bli helt knäckt...

Jag mådde inte dåligt av det till en början heller...men jag kunde inte sluta tänka på det...efter ett år började jag tänka: "Jag kunde haft ett barn nu"...

Jag vet idag att detta var det bästa som kunde hända eftersom situationen var som den var...jag vill inte ha en sån pappa till mitt barn!

Jag vill att mitt/mina barn ska ha en trygg uppväxt och ha både en pappa och en mamma som älskar dom och gör allt för dom.


Jag mår inte speciellt dåligt över att förlorat barnet, men jag har svårt att glömma det som hände...jag vet inte om jag vill glömma det heller på sätt och vis...
Därför skriver jag detta inlägg...för att minnas!


Ni får tycka jag är dum, knäpp eller vad ni vill...men nu har jag fått har min lilla "minnesstund" iaf.


 
 
Ingen bild

Tagge

7 september 2011 13:09

Det gör ont i mig att läsa det du skriver. Jag har smycket svårt att förstå hur man kan göra något sånt mot någon. Och det där om att du vill bli mamma det kommer du bli någon dag det är jag övertygad om. Du kommer bli en bra mamma. Alla killar är inte idioter.

Sussie

7 september 2011 13:17

Tack för de fina orden :)
Jag hoppas jag kommer bli mamma en dag...men en bra kille!
De flesta killar är idioter men det finns undantag...men hur hittar man dom då?

 
Ingen bild

Tagge

7 september 2011 13:20

Jadu det är nog svårare kanske. Man jag tror du kommer hitta någon. Det måste gå med dom ögonen kan det inte va svårt. ;-)

Sussie

7 september 2011 13:53

Haha söt du är! :)
Saken är ju den att jag inte litar på killar längre...men hoppas man kan träffa en ärlig kille som man kan lita...
En vacker dag kanske han dyker upp...

 
Ullissa

Ullissa

7 september 2011 15:19

Får tårar i mina ögon!
Den rätte finns där till dig med! Trodde samma som du! Men blev inte misshandlad! Bara sårad! Men så en dag så fanns han bra där! Från ingen stans! Letade inte ens! Längtan efter barn hade jag med! Dock blev jag aldrig gravid! Träffae tillsist en underbar kille å strax därefter fick jag min underbara dotter!
Din tid kommer till dig med! Tilliten till killar kommer att komma tillbaka!
Kramisar!

http://ullissa.bloggplatsen.se

Sussie

7 september 2011 16:01

Ååh jag är så glad för din skull :)

Jag letar inte heller eftersom för mig är killar idioter ;p
Men ändå så vet jag att han dyker upp när jag minst anar det...så får se när det blir :)

Kramar!

 
Ingen bild

Tagge

7 september 2011 15:37

Förstår att du har svårt att lita på killar. Men jag hoppas du träffar en kille du kan lita på. :-) kram :-)

Sussie

7 september 2011 16:01

Jag hoppas det med :)
Kram

 
Johanna

Johanna

7 september 2011 17:44

Vilken jobbig historia du bär på :-(. Klart du ska ha din minnesstund. Det hjälper ju ofta lite när man får skriva av sig också.

Kram på dig ♥

http://healthaboveall.wordpress.com

Sussie

7 september 2011 17:58

Jo det var en jobbig tid...men som tur är är den förbi nu :)
Det hjälper massor att få skriva av sig ibland :)

Kram

 
Helena

Helena

7 september 2011 19:11

Usch vad tråkigt,och det är självklart du ska skriva av dig. Jag är så glad för din skull att du kom ifrån detta monster till karl och inte konstigt att du tycker att killar är knäppa idag..Inte lätt att våga släppa in dem i ditt liv..Jag hoppas en dag du kommer släppa in din dröm man för han finns där ute,men du har inte träffat honom än bara.
Ta hand om dej och jag sänder massor av kramar till dig

http://hea71.bloggplatsen.se

Sussie

7 september 2011 19:44

Jag är sååå glad att slippa honom idag!
Och nej det kanske inte är så konstigt att jag inte litar på killar längre :( men jag hoppas på att hitta "Mr Right" en dag :)

Tack så jättemycket!
Kramar!

 
Ingen bild

Linda

7 september 2011 21:51

Finns en Mr Big för alla <3. Bara att han gömmer dig väl i vissa fall......tydligen, Puss

Sussie

7 september 2011 22:04

Han har lyckats gömma sig himla bra för mig måste jag säga!
Men tills han dyker upp lever jag på kärleken jag får från mina UNDERBARA vänner!

 
Ingen bild

Emma

7 september 2011 22:14

Hej. Första jag läser på din blog var just idag 7 sep.. Blir så rädd. Sjukt helt enkelt. Exakt, å då menar jag exakt detta har jag gått igenom. Exkt så här skulle jag beskriva min händelse för 3,5 år sedan. Enda skillnaden är som sagt 6 månader i just detta inlägg. Tänker fortfarande "jag kunde haft ett barn"... Men samma tanke som följd som dej, men med en sådan kille som pappa...?

Tusen kramar på dej. Varje dag växer vi inom oss. De säger att allt i livet har en mening... Men ibland kan man verkligen fundera. Kram åter

Sussie

7 september 2011 22:19

Hej Emma!
Vad kul att du just kollade in på min blogg :)
Hur kommer det sig att du in på just min blogg???
Bloggar du med?

Vad kusligt att du varit med om exakt samma sak...
Ja tankarna finns ju alltid där och kommer nog aldrig lämna oss...
Nej jag tycker det är viktigt att ha en bra person som pappa tills en barn...inte vilken idiot som helst!

Många kramar på dig!

 
Ingen bild

Emma

9 september 2011 18:07

Hej. Ne, bloggar inte, men funerat så många gånger på att börja. Som ett sätt att få ur tankar ur huvudet :).

Hittade länk på viktop.se som lede mej hitt.

Kusligt var ordet ja... Jo, de kommer ju det, ibland gör de dessvärre att man har svårt att se framåt. Känns så sorligt, elakt att skriva, men tacksam att det blev ett missfall, som både barnets skull å min egen skull för kunna bryta det "gamla livet". INet som binder sig kvar till det.

//Kramar

Sussie

9 september 2011 18:17

Hej igen! :)
Ja det är rikigt skönt att kunna skriva av sig :)
Åh du hittade mig där :D vad kul!
Ja jag är idag med glad för att jag fick missfall...eller glad men det var det bästa som kunde hända! Går inte att ha barn med en sån idiot!

Skaffar du blogg får du lämna den till mig så jag kan kika in ;)

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards