sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Min största hemlighet avslöjas...

Av Sussie - 12 september 2011 20:55

Det här är ett riktigt jobbigt inlägg för mig att skriva...
Jag vet att det är det som HAR varit! Men ändå känns det hemskt jobbigt för mig att avslöja...

Först ville jag ju berätta min hemlighet för min egen pappa som inte heller visste om den...
Ringde honom ikväll och jag hörde att han blev nervös när jag sa att jag ville berätta min största hemlighet för honom
"Jaha..." sa han lite oroligt..."då kanske det är bäst jag sätter mig ner då" fortsatte han och jag sa att "det är nog bäst..."
Så sa jag att jag vill berätta vad jag vägde när jag vägde som mest och vad jag väger nu...
Då blev han lugnare...så sa jag vad jag vägde i augusti förra året...då blev det helt tyst i luren..."pappa svimmade du?" frågade jag...
"Nej jag sitter ner" svarade han då haha!...så fortsatte jag och berättade vad jag vägde när jag började på flytet och sen även när jag gjorde min operation och vad jag väger idag...
Pappa tyckte jag gjort ett jättebra jobb! :)
Och det känns så skönt att det inte är en hemlighet längre :)

Eftersom min hemlighet redan är utspridd över staden jag bor i av en viss person som inte kan hålla igen truten så kan ju JAG lika gärna fortsätta att berätta den...
Men det är jag är rädd för är att folk ska döma mig, eller tänka "där är hon som vägt såååå mycket!" istället för att se MIG för den jag verkligen är...
Jag är inte stolt över mitt "förra liv". Men det livet är borta och jag har börjat om med ett NYTT liv! Ett liv där jag mår bra!
Och jag vill fortsätta må bra!

Jag försöker intala mig själv att jag är STARK som går ut med vad jag har vägt...det är ändå en väldigt personlig sak...men ändå så är jag inte så stark eftersom de flesta (på de bloggar jag följer) redan gick ut med sin startvikt från början...jämför jag med dom så är jag "feg"!


Men nu är det snart dax!
Men först vill jag berätta lite mer och inte bara just vikten...vikten är bara en av alla siffror man kan "mäta" sig i...
Jag vill ge er lite fler...

För det första så är jag en rätt lång och ståtlig kvinna haha! ;)
Jag är hela 181 cm lång...

När jag vägde som mest, vilket var i augusti 2010

Då hade jag ett BMI på: 51
Mina totala mått (mätt på 12 olika ställen på kroppen) var: 982 cm
Min vikt var hela 167,4 kg!  

Den 20 mars 2011 började jag på flytet...
Då hade jag ett BMI på: 48,2
Mina totala mått på kroppen låg på: 966 cm
Och jag hade en vikt på 158 kg

Den 26 april 2011 gjorde jag min operation...
Jag hade ett BMI på: 44,9
Mina totala mått låg på: 913,5 cm
Och jag vägde: 147 kg

Idag 12 september 2011
Jag har ett BMI på: 35,1
Mina totala mått ligger på: 793 cm
Och min vikt: 115 kg
(förra veckan vägde jag 114,5 kg men går upp när jag blöder som jag gör)

Så på ett år har jag tappat i:
BMI: 15,9
I mått: 189 cm
I vikt: 52,4 kg

Nu så...nu är min hemlighet avslöjad!
Det enda jag ska göra nu är att trycka på publiceraknappen ;)
Snälla! Döm mig inte utifrån detta inlägg...och ni som känner mig...ändra inte er syn på mig SNÄLLA!

Kram på er!  

 
 
Ingen bild

Linda K

12 september 2011 21:02

Starkt gjort!! jag beundrar dig för detta !

Sussie

12 september 2011 21:06

Tack så mycket!

 
Ingen bild

Erika

12 september 2011 21:06

Du är stark, jag beundrar dig!!

Sussie

12 september 2011 21:06

Tack så mycket!

 
Mia

Mia

12 september 2011 21:06

Ja du kusin.... jag vet inte vad jag ska säga. Jag har definitivt ändrat min syn på hela din person. Det här trodde jag aldrig om dig.

**********************************************

DU ÄR SÅÅÅÅÅ HIMLA BRA!! Du har kämpat som en häst- du har ta mig faen gjort dig av med den ena av mina döttrar (i kilon sett) Hur skulle jag INTE kunna ändra min syn på dig- jag trodde nog att du var envis, men det här tar priset. Jag beundrar dig nåt enormt och jag berättar för alla jag nånsin diskuterar viktresor med hur otroligt snygg och smal du blivit och hur hårt du kämpat för det! Fortsätt kämpa. Hejahejaheja dig!

*tssss.....vad trodde du jag skulle säga? Du vet att jag tycker du är superduktig:-P*

http://thequeenoffuckingeverything.blogspot.com

Sussie

12 september 2011 21:12

Får tårar i ögonen när jag läser din kommentar! :p
Tack så jättemycket kusin!
Tack tack tack! Jag vet inte vad mer jag ska säga...TACK!

 
Helena

Helena

12 september 2011 21:14

DU är modig,stark och en underbar kvinna !!!!
Du hade en stor skönhet förr och samma kvinna inuti ,skillnaden kommer nu bli att Du blir att må bättre i ditt yttre och ditt självförtroende rasar i taket. Du är samma kvinna men som är lyckligare !!
Jag skulle aldrig dömma någon pga ett utseende för det är vårt SKAL !!
Du finns på insidan:)
Var stolt över dig själv och sträck på dig !!
kramizar

http://hea71.bloggplatsen.se

Sussie

12 september 2011 21:19

Tack Helena! :)
Alldeles för många går idag på det yttre tyvärr :( Men det är så samhället ser ut idag...
Jag är lycklig och jag tänker fortsätta vara det! :)
Och det är många som visar sitt stöd och jag är sååå glad för det!
Jag är stolt över mig själv! :) Och det ska du med vara men det tror jag att du är...mycket fin person är du! :)
Kramar!

 
Marie

Marie

12 september 2011 21:15

Riktigt starkt jobbat tjejen.. kram

http://miamia77.blogg.se

Sussie

12 september 2011 21:20

Tack så mycket! :)
Kram

 
Ingen bild

Tess

12 september 2011 21:43

Se kära Sussi! Folk ändrar lite sin syn på dig...som jag sa. Men inte till något negativt, utan till något positivt. Du är stark o du har med lite hjälp lyckats med detta. Känn dig stolt över den du är i dag. Det är inte vi utan du själv som gjort detta.
de som snackar skit är bara avundssjuka.

jag tycker du är duktig...kämpa på nu!

Älskar dig gumman!!

Sussie

12 september 2011 21:49

Hehe du hade rätt kära storasyster ;)
Tack för att du finns!

Älskar dig med!

 
Ingen bild

Tagge

12 september 2011 21:54

jag är så jätta glad för din skull. Jag skulle alldrig döma efter några sifror son egentligen inte har någon betydelse. du har varit så duktig och jag är stålt över dig. Du är absolut inte feg jag hade det jobbigt med det i början också men när jag så hur kilona rasade så släppte det av sig själv. jag vet inte vad jag ska säga men du är bara så bäst i mina ögon och jag hoppas du tycker det om dig själv också. För det är du värd. @--)--

Sussie

12 september 2011 22:14

Tack tack tack så mycket Tagge! :p

 
Ingen bild

Tagge

12 september 2011 22:03

Jag skulle aldrig döma dig efter några sifror som igentligen inte betyder något. Jag är så glad för din skull att du lyckats så bra med att gå ner i vikt. Och jag är stålt över dig. Vet inte vad jag ska skriva......Men du är bara så bäst. @--)-- :)

 
Ingen bild

Pilla

13 september 2011 07:05

Du är så duktig vännen. Jag har aldrig bryt mig om hur mycket eller lite du väger. Det är ju inte det som man går efter. För du är den underbara person som du är.Och det har inte med vikten att göra. Tycker om dig som du är gumman! Stödjer dig i allt. :)

Sussie

13 september 2011 07:34

Tack Pilla!
Du är en av mina närmaste vänner! Du är en av de FÅ som jag VET att jag kan lita på till 200%
Vi har varit vänner nu i snart 10 år utan att vara osams en endaste gång!
Har väldigt få såna vänner!
Tack för att du finns!

 
Ingen bild

Emelie

13 september 2011 10:17

Ingen ska döma folk efter hur mycket dom väger.
Du ska vara stolt över dig själv.
Den mäniskan som spridit ut det är bara avundssjuk.

Hon vet inte hur hon själv ska lyckas få bort de extra kilona.
Stolt över dig att du skriver ut hur mycket du har vägt.
Finns ingen som reagerar negativt på det alla blir
Bara så glada av att du lyckats så bra
Kram <3

Sussie

13 september 2011 14:01

Tack lillasyster!

 
Liljekonvaljen

Liljekonvaljen

13 september 2011 12:50

Wow, vilken resa och du är inte i mål ännu. Starkt av dig att lägga ut bilder på dig och vara så öppen med allt.

Den som sprider ut din vikt, gör det för att den personen börjar få låg självkänsla gentemot dig, ren svartsjuka och vill känna sig bättre än dig, vilket dom som får veta din vikt också ser och förstår, så den personen gör bara sig själv en otjänst och gör bort sig nått kopiöst.

Ser fram emot att hålla kontakt med dig.

Kramis

http://liljekonvaljen.bloggplatsen.se

Sussie

13 september 2011 14:05

Jag har en bit kvar på min resa ja ;)
Bilderna tog ändå inte så lång tid för mig innan jag la upp för mitt självförtroende (på just den biten) stärktes ganska snabbt...men det var värre med vikten men kände att jag hellre vill att den kommer från MIG än att nån annan som inte har med mitt liv att göra ska gå och berätta för världen vad jag vägt...

Du har såå rätt! Hon har ingen självkänsla och inget självförtroende över huvud taget och hon är avundsjuk! Och hon gör bort sig...den enda som inte vet om det är hon själv!

Jättekul att du kom in och kollade min blogg och ser fram emot att höra mer från dig! (självklart kommer du höra från mig med)

Kramar!

 
Ullissa

Ullissa

13 september 2011 19:09

Du är jätte duktig! Var stolt över dig själv! Det är bara siffror! Men dom siffrorna skall komma från dig å ingen annan! Det är så privat man kan komma! Det är ingen vänn att ha som gör så! Visst du har vägt mycket! Men det är du å bara du som har presterat det du är nu! Siffrorna är bara ett skal som annan tidigare har sagt! å som jag har lärt känna dig här på nätet så är du en varm och god människa!
Å blir så ARG när man har sådana vänner som inte kan knipa! Fattar dom inte hur mycket dom sårar! Det är en känslig sak!
Oj vad jag skrev mycket! Men men Ta nu hand om dig!
Kramisar!

http://ullissa.bloggplatsen.se

Sussie

13 september 2011 19:34

Roligt med långa kommentarer ;)
Nej för vissa är det tydligen svårt att knipa käft men hon gjorde det endast för att såra mig tror jag vilket är ännu mer omoget anser jag!

Tack vad snäll du är! :)
Jag försöker vara en varm och snäll människa och ibland lyckas jag nog att vara det men jag är inte felfri ;) vilket ingen är!

Jag blir med arg på såna människor! Men idag känner jag bara hur bra allting känns :p
Nu är min hemlighet ute och ingen har kollat snett på mig (än) för det! ;)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards