sussisviktblogg

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Sussie - 14 september 2011 21:43

HAHAHA! Såg en så sjuk film igår!
Var tvungen att se den eftersom en av mina absoluta favoriter är med i den...sagt det förr jag vet! Men är hon inte UNDERBAR!!!??
Sandra Bullock!

Filmen heter "All about Steve"
En riktigt sjuk film...men ändå rolig! Skrattade flera gånger haha!
Tycker ni ska se den! ;)


 
Betyg:  


Jag måste faktiskt ge den 4 stjärnor...för att den har humor i sig och Sandra Bullock! Det går ju knappt spela in en dålig film med henne i huvudrollen ;)

Se den och skratta! ;)

Av Sussie - 14 september 2011 21:11

Precis när jag hade skrivit förra inlägget där jag skrev att jag ville ut och gå skrev min vän Sofie till mig på Facebook och frågade om jag ville ha sällskap...
Hon bor ju en bra bit bort från mig så vi sa att vi möts halvvägs...
Vi började traska och jag kom längre än henne...trodde nästan att jag missat henne på vägen för jag tyckte hon dröjde haha! ;)

Men hon kom efter ett tag...
Sen vände vi och gick mot mig igen...eller mot samhället där jag bor...
När vi kom fram till samhället så gick vi ytterkanten mot "Centrumet" där vi mellanlandade på "Netto" och kollade och handlade lite innan vi fortsatte ytterkanten runt tills vi kom till busshållsplatsen vid mig...
Där hoppade Sofie på bussen och jag gick hem...
Så en promenad på ca 2 timmar har det blivit iaf :)
Rätt ok va? ;)

Jag känner att jag fått saker gjorda idag iaf :p
Känns hur skönt som helst!

Nu blir det lite tv/film tror jag och sen ska jag snart SOVA!
Kram på er!   

Av Sussie - 14 september 2011 17:29

Börjar med skolan:
Idag stressade min Linda mig med att säga att hon är klar med sin del av filosofifrågorna och att hon ville att min del med skulle vara klar tills på fredag...
Hopp! Då hoppar jag provet i biologi tänkte jag och så gör jag frågorna i filosofin tills dess istället...
Jag skulle börja på dom idag tänkte jag men VIPS sa det så var frågorna klara! :D
Men jag funderar ändå på att skjuta fram provet och göra det på måndag istället...

Och nu till hälsan:
Funderar på om man skulle gå ut och gå en sväng kanske...
Men vädret är inget jag litar på...
Inget kul att gå om det börjar spöregna...har ju regnat till och från här idag...
Så jag vet inte om jag har nån större lust att gå ut idag :(
Men ändå skulle det vara himla skönt att gå ut och gå...

Blir nog så!
På med kläder och ut och rör på fläsket!!!

Kram på er!   

Av Sussie - 14 september 2011 15:08

Ja då har man då pratat med dom...de ringde bra mycket tidigare än de skulle...
De ringde redan 12:35...en hel halvtimma innan de skulle...men det är ju bara bra!

Vad sa de då?
Jo jag pratade med dom om att byta p-metod...det enda var att det kunde ju inte hon svara på utan det var ju ändå en läkarfråga så måste ändå vänta tills jag ska dit :(
Jag sa som det var med blödningarna och frågade vad hon trodde om att byta till p-stav...det sa hon hade samma effekt som cerazette så det skulle antagligen inte göra nån skillnad sa hon...

Men fick en kommentar av en tjej idag...hon rekommenderade P-ring...
Det lät väldigt intressant faktiskt!
Ska prata med läkaren om det sen får vi se...

Men åååh! Jag skulle bara vilja att det här kunde sluta och kör på som vanligt! Varför ska saker bara krångla jämt???

Aja! Så är det!
Nu ska jag fortsätta med filosofifrågorna...har kommit en bit på väg iaf :)
Blir inget biologiprov på fredag...hinner inte plugga in allt :( men ska se om jag kan få in det till måndag istället kanske....

Kram på er!   

Av Sussie - 14 september 2011 12:11

Nu har jag ringt till Kvinnohälsan...
De ringer upp mig 13:05...så nu är det bara vänta...


Jag ska prata med dom och se vad de säger om lämpligt p-medel för mig...
Så nu undrar jag...dett är en fråga till andra GBP-opade!


Vad använder ni för p-medel???
Vad skulle ni rekomendera mig att välja???
Jag funderar på p-stav...men är rädd att det ska göra ont att få in den i armen och sen även när den ska tas ut..? Gör det ont?
Finns det andra nackdelar (eller fördelar) med p-stav?
Finns det nåt bättre alternativ som ni rekomenderar mer än p-stav?


Tacksam för svar!

Av Sussie - 14 september 2011 10:21

Usch säger jag bara!
Det här som händer varannan vecka med mig gör att jag blir svullen och går upp i vikt :(
Sen tar det en vecka så har svullnaden försvunnit och jag går ner lite...sen veckan efter svullnar jag igen och går upp :(
Så man kan säga att just nu står jag STILL på vågen :(

Detta gör att jag håller på att tappa min motivation :(
Jag vill komma igång och simma...men med mina blödningar som kommer och går hela tiden...hur ska jag kunna simma???
Just nu känner jag att jag är så trött på allt :(
Vill slippa blödningarna, jag vill fortsätta gå ner i vikt och jag vill kunna simma!

Jag har ju en läkartid på kvinnohälsan, men frågan är om de kan göra nånting för att jag ska slippa blödningarna ändå..?


HJÄLP MIG!
Vad ska jag göra???

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards