sussisviktblogg

Alla inlägg under september 2011

Av Sussie - 20 september 2011 13:36

Mått skit i flera dagar nu...
Inte gjort nånting alls sen i fredags...det mest ansträngande jag gjort sen i fredags är att jag diskade igår och handlade... *WOW* eller hur? ;)


Men idag pratade jag med min Linda i telefon och hon fick mig på bättre tankar så jag satte mig och började med denna veckans filosofifrågor...
Det var 2 delar med frågor...den första delen hade 20 frågor...de är besvarade!
Andra delen har 25 frågor och de ska jag börja på så fort jag fått i mig min mat...får se hur många jag hinner och orkar besvara...andra delen är svårare än den första delen märker jag direkt!


Känner mig piggare idag...
Smygvägde mig idag med och jag har gått ner det jag gick upp över helgen men jag är ändå inte nöjd...vill gå ner lite till för att vara nöjd för stunden...


Jag hoppas att jag ska få fortsätta må bra nu ett tag!
Vill verkligen inte må så dåligt jag gjort nu i flera dagar :(
Hoppas jag slipper!


Nu ska vi må bra och vara glada!
Kram på er!   

Av Sussie - 19 september 2011 19:59

Idag har det inte varit min dag kan jag säga...
Vaknade av sms i morse...gick upp och åt frukost men blev dålig...antagligen en liten dumping så gick och la mig igen...blir ju så trött efter en dumping så somnade...
Vaknade av posten som dånade ner i golvet...kollade på klockan...nästan 14 var hon :s

Shit tänkte jag och hoppade upp!

Men det är ju så jag blir när jag dumpat!

Mått skitdåligt hela helgen...sen i morse vägde jag mig och hade gått upp vilket gjorde att jag blev sååå ledsen och besviken på mig själv...
Mått skit hela dagen idag med...
Men så var det nånting som fick mig att tänka om: De ska inte få det här nöjet!
Jag ska må bra igen!

Så jag ställde mig och diskade! Har jag inte gjort på hela helgen...äckligt jag vet! Men jag funkar så! Mår jag dåligt så gör jag INGENTING!


Fick iaf glada nyheter då jag kollade posten...den var bara lite grann söndertuggad av Zingo ;)
Haha! Han är min lilla buskisse! Han betér sig som en hund ibland...och posten är jättegod att bita sönder! ;)
Denna gången var det var min lönespec. som han tuggade i sig lite grann av...jag jobbade bara 3 dagar i augusti och så var jag ju hemma sjuk en dag så tänkte att jag får inte så mycket i lön denna månad...men räknade på 1600 kr iaf...
Men så hade de ju lagt på semesterersättningen med för det jag jobbat i sommar så jag får en lön på 4000 kr! :D
Det är iaf 2500 kr mer än jag räknat med! :D

Nu är disken borta och jag mår bra!
Ska visa att jag klarar mig MINST lika bra utan dom!

Nu ska jag göra en sallad! Och så mys till TV.n förståss :p

Kram på er!   

Av Sussie - 19 september 2011 09:52

Vägdag idag...
Förr såg jag fram emot vägdagarna...men inte längre...
Nu har jag haft det så här i flera veckor!


Som vi vet så har jag haft mina blödningar...i samband med dom så har jag gått upp i vikt...
Nu "är det dax" för blödning igen, men än så länge har det inte kommit nån och det är jag glad för! Men när jag ställde mig på vågen idag hade jag ändå gått upp :(
Inte mycket men ändå gått upp!

Nu kan jag inte skylla på mina blödningar...jag vet inte vad jag ska skylla på...har inte ätit massa onyttigt...däremot har jag bara suttit hela helgen och det kan ju vara en orsak till att det blev plus på vågen :(
Men så blir det när jag mår dåligt...jag har inte varit mig själv i helgen...
Och jag bara HATAR när det ska bli såhär!!!

Jag håller på att tappa min motivation!
Jag bara känner att jag SKITER i det här!
Jag har knappt gått ner nåt alla under hela september!
Usch! Just nu mår jag bara skit!

Hoppas ni får en bättre start på veckan än vad jag fick!
Kram på er!   

Av Sussie - 18 september 2011 18:44

Igår såg jag en sååååå dålig film...
Hände absolut ingenting i den! Såååå dålig!


"Everything must go" heter den...
Jag kan inte beskriva den på ett bättre sätt än:


URDÅLIG!!!




 

Betyg:  


Inget att se!!!


----------------------------------------------------------------------------


Idag såg jag en annan film som var sååååå mycket bättre :p
"No strings attached" heter den...
Ashton Kutcher och Natalie Portman i huvudrollerna :)


Betyg:


En jättebra film som jag rekomenderar starkt!
Romantisk komedi!


SE DEN!

Av Sussie - 18 september 2011 14:36

Här kommer ännu ett filmtips!


Såg den precis nyss och jag tycker den var hur bra som helst!
Rolig och massa kärlek...inte bara mellan en man och kvinna utan även kärlek mellan mor och dotter...tycker den gär var KANON!


"I could never be your woman" heter den och i huvudrollerna ser vi Michelle Pfeiffer och den totalt GALNA Paul Rudd!
Han var jävligt bra i den här filmen!!!


Betyg:  


Den får 4 stjärnor av 5 möjliga av mig!
SE DEN!!!

Av Sussie - 18 september 2011 11:21

Ja det har gått hela 2 år!
Jag kollade på gamla bilder på bilddagboken som jag har...ingen sida jag använder sådär jättemycket idag men jag går in och kollar den ibland...
Men då såg jag iaf att idag är det hela 2 år sen vi fick tillökning i vår lilla familj...

Min lilla familj består av mig, Lady och Luffis som är mina små kissekatter...och den här dagen för 2 år sen fick jag en liten pojke...Lady och Luffis hade fått en lillebror! :)

Det var en vän till mig som inte kunde ha kvar honom och riskerades att bli avlivad om jag inte tog honom...jag kunde inte låta det hända så jag sa självklart JA!
Nu har han bott hos oss i 2 år! Och jag ångrar mig INTE alls att jag tog hand om honom...
Starkare personlighet än Zingos är det nog svårt att hitta!


 


Se så underbart söt han är!!!
Här ser ni honom från dagen han kom tills han blev stor



Han är 2 år och 5 månader gammal nu...ååh min lilla pluttepojke...
Måste säga att han är en av världens speciellaste katter!
Han har en personlighet som slår de flesta, och en charm som heter duga!


Skillnaden i storlek ändrades snabbt hehe!
Gick från en minikisse till en megakisse ;)


Tung är han! Vet inte vad han väger nu men när han skulle kastreras 6 månader gammal låg han på gränsen till övervikt!
Nu är han en STOOOOR kisse och har nog några kilos övervikt hehe...skulle gissa att han väger runt 7-8 kg...men kan ha fel!

Nej jag måste kolla...nu direkt!
Jag hade fel!
Han väger bara 6,2 kg
Hmmm...har han gått ner tro..?

Aja här vill jag visa 2 bilder till som är såååå fina!


   

Se så vacker han är!!!
Tagen sommaren 2010


 

Min ABSOLUTA favoritbild på Zingo!



Nu tycker säkert ni att jag är hur töntig som helst som gör ett helt inlägg om EN katt!
Men för mig är det inte "bara" en katt!
För mig är mina katter mina barn, min familj...
Jag har inga egna barn så mina katter är mitt ALLT!
Jag älskar mina katter mest av allt på denna ibland USLA jord!
Vad som än händer och hur dåligt jag än mår så finns de ALLTID där för mig!
De sviker mig aldrig!

Jag ÄLSKAR mina katter!!!


Kram på er!   

Av Sussie - 18 september 2011 00:52

Jag som tyckte att jag fällt tillräckligt med tårar idag...men näää!
Gud vad jag tjutit ikväll!

Anledningen..?
Jo jag kollade på filmen "A walk to remember"...
Har ni sett den?
Om inte...GÖRT!
UNDERBAR film! Romantisk! Men ååååh så man tjuter!
Shane West var ju inte ful heller ;p


 

Betyg:  


HÖGSTA BETYG får den här filmen av mig!
Tyckte den var hur bra som helst!
Ett MÅSTE att se för alla filmälskare!
Den som kan se den här filmen med torra ögon är en kall jävel! ;)

Kram på er!   

Av Sussie - 17 september 2011 22:55

Ja det har verkligen varit det HELA dagen!!!
Bara legat i soffan och sett på film...


Haft det rätt jobbigt idag så då blir jag sån...jag skulle ju plugga i helgen och göra prov på måndag men när "sånt här" händer så skiter jag i allt! Jag funkar så! Och det roliga är att folk VET så väl om det men ändå gör de såhär...

Aja! Kanske det de var ute efter...vad vet jag...


Men iaf...sett filmer idag...först den jag tipsade om i förra inlägget nämligen "Valentine's Day", sen såg jag på "Everything must go" men den var riktigt jävla dålig!!! Se inte den! Hahaha!
Sen började jag på filmen "A walk to remember" men sen såg jag att "Allt en tjej vill ha" skulle vara på tv så pausade filmen för att se den :p
Jag är så knäpp förstår ni...jag har filmen på DVD men ändå pausar jag en film jag inte sett för att se en film jag själv har i min samling och detssutom sett ett ANTAL gånger för att den visas på TV...är jag knäpp eller vad..? ;p
Aja men så är det!


Men jag såg bara första halvtimman ändå för sen ringde Ullis :)
Pratade i nära 2 timmar i telefonen :)
Var trevligt! :D


När vi lagt på blev det en dusch!
Kände mig inte alls fräch efter den här dagen...
Men nu är jag människa igen och ska fortsätta se filmen "A walk to remember"...får se om den är nåt att ha ;)


Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards