sussisviktblogg

Alla inlägg under september 2011

Av Sussie - 6 september 2011 15:16

Tänkte jag skulle våga ge mig på att experimentera lite i köket idag...
Det är inget jätteavancerat recept detta men ändå...JAG har gjort det utan hjälp! :) *stolt*


Som sagt det är inget jätteavancerat och det säkert MÅNGA innan mig som gjort detta men jag kallar den ändå "Pastalåda ā la Sussie"...hoppas ingen stämmer mig för det! ;)


Pastalåda ā la Sussie

Mängd får ni bestämma själva beroende på hur mycket ni ska göra


Hackad lök (röd eller gul)

Fullkornsmakaroner

Krossade tomater med vitlök och örter

Vitlöksklyftor

Fetaost

Mozzarella

Salt och kryddor


Gör så här: Sätt på ugnen på 175 grader. Koka pastan! Fräs löken lite lätt och tillsätt sedan de krossade tomaterna. Pressa ner vitlöken och rör om. Tillsätt salt och valfria kryddor.

Skär fetaosten i tärningar och mozzarellan i skivor.


När pastan kokat klart häll av vattnet och häll pastan i en ugnsäker form och häll över tomatsåsen. Rör om!

Häll i fetaosttärningarna och rör försiktigt om.

Lägg mozzarellaskivorna ovanpå pastaröran och avsluta med tex oregano.


 

Såhär ser den ut innan den ska in i ugnen


Ställ in formen i ugnen och låt den stå där tills mozzarellan smällt.

Tar inte så lång tid så kolla gärna efter 5 min.


 

KLAR!

Nu är det bara att äta!


Smaklig måltid!







Av Sussie - 6 september 2011 11:57

En himla seg dag känner jag redan nu...
Tung i huvet, trött och har inte lust med nånting :(


Jag har mailat min lärare och påminnt honom om det han skulle maila mig iaf så får se när det kommer...

Jag har ingen lust att plugga och jag är bara sååå trött! :(


Måste upp till Apoteket sen och hämta ut nya Behepan och köpa nya D-vitaminer och Multivitamin Kvinna...det börjar ta slut och det är sånt som är skönt att ha köpt i tid så man hela tiden har hemma...det får inte ta slut!


Ska även tvätta idag...

Usch! Ingen lust med det heller...

Skönt att man inte har så mycket tvätt så det går snabbt!


Jag tycker det är JÄTTEROLIGT att fått sååå himla många läsare på min blogg :)

Finns ju massa sidor så man ska få fler "besökare" och jag har testat det för längesen på min förra blogg...men nu har jag typ lika många LÄSARE (skillnad på besökare och läsare) som jag hade när jag höll på på de där "hjälpsidorna" :D
Jag tycker det är jättekul! :D


Kram på er!   

Av Sussie - 5 september 2011 22:50

Nu har jag suttit HELA eftermiddagen och kopierat inlägg från min gamla blogg som handlar om min operation och viktnedgång...
Jag har även kopierat de kommentarer jag fått och lagt in på nytt så bli inte alltför chockade om ni ser att "ni" kommenterat ;)

Dessa inlägg jag skrivit in nu är alltså GAMLA!

Ni som följt mig på min resa behöver alltså inte läsa dom igen ;)


Tog en promenad runt samhället förut när jag var hundvakt!
Tog 1 timma och 15 min ungefär :)

Vi hade tur med vädret för när vi kom hem dröjde det inte länge förrän regnet kom...

Så det var tur att vi gick ut när vi gjorde :D


Nu är det la snart dax för sängen kan jag tro...

Men först lite TV!
Får se hur länge till min rumpa orkar med att sitta!
Helsike så ont jag har i den efter att ha suttit så himla länge haha!

Kram på er!   

Av Sussie - 5 september 2011 15:48

Här kommer ännu ett filmtips!


Jag älskar film!
Och är det en bra film så kan jag se den HUR MÅNGA GÅNGER SOM HELST! Utan att tröttna på den :p

Detta är just en sån film...

Den är gammal...den spelades in 1994 så den är inte speciellt ny...men den är HIMLA BRA! :p


Den heter "Speed" och är med Keanu Reeves och Sandra Bullock...
Sandra Bullock är min ABSOLUTA favorit bland alla skådespelare som finns! ÄLSKAR henne!
Hon är så naturlig på nåt sätt...och hon verkar även vara en underbar människa privat med tycker jag...och guuud så vacker hon är! Så vill jag se ut! HAHA!
Aaa henne tycker jag om! :p


 


Keanu Reeves ska vi ju inte tala om hur snygg han är i denna film!
Ååååh! I´m in love! Nära på ;)

Jävlar så fin han är! Men bara i denna film...annars är jag inte så förtjust i honom...

Denna film är en JÄTTEBRA film!
Alla filmälskare har nog redan sett den men ni som inte har det...SE DEN!

Jag har sett den, jag vet inte hur många gånger men älskar den lika mycket varenda gång :p


Kram på er!   

Av Sussie - 5 september 2011 09:20

Men åååh!
Jag är så glad!!!


Gick upp och vägde mig idag...gått ner 1,9 kg sen förra veckan!
Mitt BMI har minskat från 35,7-35,1 sen förra måndagen...
Jag har bara 0,4 kg kvar tills jag nått mitt NÄSTA delmål!


Underbar start på dagen! :D

Nu är jag hundvakt åt lilla Enzo!
Jag ska äta frukost och Enzo har fått frukost han med...
Sen blir det film för oss båda i soffan :p


Kan man göra annat än att ÄLSKA livet när det är såhär? :p


Kram på er!   

Av Sussie - 4 september 2011 21:30

För det första så har jag REKORD idag av besökare! :D
Hoppas många av dom kommer att komma tillbaka och kanske till och med följa min blogg :)


Sen har jag även kollat vädret för morrondagen...det ska vara fint...22 grader står det...PERFEKT!
Hoppas det stämmer bara...
I morron bitti kommer Enzo hit...Linda ska iväg och jag ska ta hand om lilla Enzo hela dagen!
Då ska jag gå massor! :D


Ikväll började Idol!
Herregud så hårda Pelle och Alexander var mot vissa!
Men när hon som hade cancer sjöng sin låt kom tårarna till och med...usch vad hemskt att få cancer när man är så ung :(


Nu blir det lite TV innan man ska krypa ner och sova!
Kram på er!   

Av Sussie - 4 september 2011 14:16

Haha fastnade visst totalt vid datorn idag :p
Gjorde ju en header till en vän som jag länkade till i förra inlägget...
Efter det gjorde jag före- och efterbilderna som jag även dom visade i förra inlägget och nu har jag gjort en ny header till min egen blogg med :)

Ändrat lite färger och text och så med :)


Så vad tyx???

Av Sussie - 4 september 2011 12:06

Jag satt igår och gjorde ett par före- och efterbilder och la ut på facebook...
Tänkte visa dom här med...men så fick jag en kommentar av en gammal klasskamrat som ville att jag skulle lägga upp fler före- och efterbilder på bloggen...så har sittit idag med och letat gamla bilder och försökt pussla ihop dom med liknande bilder på mig idag...det är inte lätt...men försökte så gott jag kunde iaf ;)
De som inte ser mig så ofta ser ju inte på samma sätt när jag lägger upp en bild på hur jag ser ut idag...de har ju inget att jämföra med lixom...


Så här kommer lite ni kan jämföra med :)


 


 


 

Till vänster är före och till höger är efter om det inte syns ;)


 

Samma på denna före till vänster och efter till höger!


Hemska bilder endel men det bjuder jag på ;)


Fixat en header idag till en vän kolla gärna in den! ;)
Och självklart vill jag veta vad ni tycker om den! :p
Hon blev nöjd och jag är med ganska nöjd med den faktiskt...den är enkel men blev rätt ok ändå! :p
Här hittar nu den!
Som sagt: Vill jättegärna veta vad ni tycker om den! :)


Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards