sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Dröm, film och tårar

Av Sussie - 3 oktober 2011 00:03

Vi börjar med drömmen:
Drömde nåt så hemskt inatt!
Jag kommer in i perioder då jag drömmer väldigt sjuka och läskiga drömmar...
Jag tycker inte om de här perioderna...jobbigt att vakna och inte veta om det är sant eller en dröm...
Inatt drömde jag att jag sov...i min egen säng och så vaknar jag av att min lilla Lady (en av mina små kissekatter) ligger brevid mig och kräks...jag sätter mig upp och ska ta hand om henne som jag alltid gör när mina katter kräks...då ser jag att brevid min Lady ligger det en grå svans...först tror jag att hon av någon anledning "tappat" sin svans men så ser jag att hennes sitter där den ska...direkt undrar jag var min Luffis är som ser nära på exakt likadan ut som Lady...hon kommer inte när jag ropar så jag går upp och letar efter henne...
Hittar henne på golvet, UTAN huvud!
Min Luffis var död!
Usch jag fick panik och skrek...av nån anledning kom då min mamma och min storasyster till mig och tar hand om mig...
Efter en stund frågar jag dom var Luffis huvud är nånstans och nån av dom (kommer inte ihåg vem) säger "Jag vet inte, men jag hittade hennes ansikte på golvet under elementet".
Fan vad jag tjöt!
Och vem gav jag skulden??? Jo, min lilla Zingo...jag kallade honom "mördarkatt".
När jag vaknade låg Lady och Zingo brevid mig och jag undrade "Var är min Luffis?" Men hon fanns kvar! Det var bara en dröm...
HELT SJUK DRÖM! Jag vet inte var dessa drömmar kommer ifrån, men ibland får jag såna sjukt äckliga och obehagliga drömmar...

Mina katter är mitt ALLT! De är som mina barn!
Sååå obehagligt att drömma en sån dröm!

Nu till filmen då:
Ikväll visades "Sex and the City" på tv:n...ÄLSKAR de tjejerna!!! :p
Så jag kollade självklart! :)
Och eftersom jag ibland betygsätter filmer så kan jag lika gärna betygsätta den här med!


 

 Betyg:


Blir ni förvånade om jag sätter full pott på den filmen? ;)
Den har ALLT!
Kärlek, vänskap, sex och skratt!
Sååå bra!

Alla tjejer (nära på) har väl redan sett den...men OM ni av nån anledning missat den...SE DEN! ;)


Tårarna då:

Ja självklart var det ju till filmen jag tjöt haha!
Jag tycker den är så fin!
Vänner som verkligen gör ALLT för varandra...jag tjuter massor där när Carrie kommer hem till Miranda på nyårsafton!
"Det är kärlek" som min Linda brukar säga :)
Jag gråter många gånger under filmens gång hehe...den är sååå bra!

Nu ska jag göra mig iordning för sängen!
God natt alla underbara!
Kram på er!   

 
 
Ingen bild

Tagge

3 oktober 2011 07:17

Ucsh vilken jobbig dröm och otäck. Då är jag glad att jag inte kommer ihåg vad jag drömmer. Hoppas du slipper fler otäcka drömmar. Och bara drömmer vackra och fina drömmar. :-)

Sussie

3 oktober 2011 11:31

Ja det var en riktigt otäck dröm!
Kommer inte ihåg nu vad jag drömde inatt men konstigt var det inatt med men inte otäckt vad jag kommer ihåg hehe...
Ja ibland är det bra att inte komma ihåg sina drömmar...

 
Ullissa

Ullissa

3 oktober 2011 20:07

Läskigt! Inte kul att drömma så speciellt inte när det handlar om dom vi älskar! Har faktiskt inte drömt läskigt på länge! Vad jag vet!
Kramisar

http://ullissa.bloggplatsen.se

Sussie

3 oktober 2011 21:13

Nej det är riktigt otäckt! Jag är glad att jag inte drömt mer sånt iaf...låter kanske inte så läskigt när man skriver och berättar om sin dröm men att drömma den var himla otäckt!
Skönt att du inte drömt läskigt iaf :)
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards