sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Hur är det med P-medel efter en Gastric Bypass Operation?

Av Sussie - 5 oktober 2011 12:07

Nu har jag iaf pratat klart med Kvinnohälsan...
Det slutade med att jag fick ha kvar min tid den 5 december...
Men jag ringde upp Aleris direkt efter och rådfrågade dom om hur man ska göra med P-medel efter operationen...
De sa att det går bra att äta mina P-piller MEN att jag ska komplettera med kondom just för att man är EXTRA mottaglig det första året efter operationen!
Så nu funderar jag på att avboka min tid jag har hos Kvinnohälsan och bara köra på som vanligt med mina piller...
Men ska behålla tiden ett tag till för man vet ju inte vad som händer tills dess...
Det är ju ett tag kvar så ska se så man inte får dessa blödningar igen eller några andra problem...

Så nu vet ni andra om det med!
Hon på Aleris sa även att P-stav inte heller var helt säkert! Så ni som har stav kanske med ska komplettera med kondom!!!
P-spruta sa hon var det effektivaste men det finns INGET p-medel som är 100% skydd så alla ska väl vara försiktiga!

Men jag har bestämt mig nu iaf...jag fortsätter med mina Cerazette om inget annat inträffar (som blödningar osv).
Jag trivs med dom annars så vill helst inte byta bort dom mot nåt annat...
Men ska man ha lite kul en fredag, lördagkväll så får man la skydda sig på fler sätt ;)
VILKET MAN ALLTID SKA!!! P-piller skyddar inte mot sjukdomar vare sig man gjort denna operation eller inte! ;)

Nu vet ni lite om det med!
Får se vad vårdcentralen säger sen då när de ringer...
Kram på er!   

 
 
Ullissa

Ullissa

5 oktober 2011 14:25

Ja du vilka olika svar man får hela tiden? vet snart inte vilket man skall tro på? Här i Sthlm sa dom att p-piller inte var bra utan det bästa var p-stav! Ja ja inte vet jag?
Hopppas det blir bra i slutändan! Å att du inte får några mer blödningar!
Kramisar

http://ullissa.bloggplatsen.se

Sussie

5 oktober 2011 15:21

Nej de verkar inte riktigt veta vad de pratar om...
Vet i fasen hur man ska göra men eftersom man inte har ett fast förhållande så får man la skydda sig på så många sätt man kan ;)

Hoppas inte det heller...har varit lite jobbigt nu men de har ju lugnat ner sig iaf så hoppas jag slipper dom nu :p

Kramar!

 
Jonna Therese

Jonna Therese

5 oktober 2011 17:09

Konstigt, det sa de inget om när jag opererades att staven behövdes kompletteras, men då kanske man får börja tänka om så man inte blir gravid innan man vill ;) . Hoppas iaf att allt löser sig =) KRAM

http://minfundersammaresa.blogspot.com

Sussie

5 oktober 2011 17:14

Det verkar som att de säger olika saker överallt!
Men det är bäst att inte lita på nån för de verkar inte veta vad de pratar om...det bästa är nog att komplettera ändå i fall att!
Oönskade graviditeter är inget att rekommendera första tiden efter en sån här operation.

Kram kram!

 
ana

ana

5 oktober 2011 21:02

Så vitt jag lärde mig under min utbildning så finns inga preventivmedel som är 100 procentiga därför bör man alltrid komplera med kondom och mot smittorna klart.
soliga hälsningar Ana

http://www.minus83kg.bloggagratis.se

Sussie

5 oktober 2011 21:04

Japp japp! Det stämmer och det har jag även tagit med i mitt inlägg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards