sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Aldrig mer en lördag!

Av Sussie - 9 oktober 2011 12:47

I fredags kom min mamma och min bror till stan...
De kom hit rätt sent och när de kom skulle ju mamma släppa av min bror här för han skulle ha våra syskonbarn över natten hemma hos min och jag skulle med mamma hem till min lillasyster och sova där...

När vi väl kom hem till min syster hade klockan hunnit bli över 23...vi kom i säng runt 23:45 kanske och klockan ringde 02:30 och 02:50 var jag uppe i en dusch...
Klockan 4:00 satte vi oss i bilen och åkte och hämtade Leffans mamma och åkte mot Ullared och Gekås! :p

Det var en lång resa!
Jag körde första biten...från Linköping till Värnamo så tog mamma över sen och körde resten av biten...
Vi var framme runt 8-tiden...då åt vi de andra en macka vi hade med oss...jag åt en halva av min macka i Värnamo så jag åt inget när vi kom fram...
Sen gick vi in och handlade lite...kändes som att jag inte hittade ett skit!
Men lite grann sådär hittade jag men inte alls så mycket jag hade hoppats på...däremot köpte jag lite kläder :p
Och då var det inte på avdelningen för stora kläder utan på avdelningen för "normala" kläder :p
Gud så kul det var! Första gången jag kände att jag kan kolla på den avdelningen :p

Kommer lite bilder sen senare på vad jag köpt för kläder...har inte fixat kort på dom än...

Vi gick ut en sväng till bilen och tömde det vi handlat och så gick vi och käkade mat...
Sen gick vi in igen! Då hade det kommit MASSOR folk...
Alla slog sig fram och folk längst bak gjorde vad de kunde för att komma längst fram...JAG blev GALEN!!!
Min lillasyster skämdes för mig och försökte få mig att lugna ner mig men när jag blir arg så blir jag ARG! Så jag lugnade inte ner mig...
Men jag säger ALDRIG MER EN LÖRDAG i Ullared!!!
Det slutade med att jag gjorde precis som alla andra (förutom min mamma, syster och Linn som inte riktigt vågar...de är för snälla mot dessa hemska människor) jag tog min vagn och gick rakt fram...sket i folket...körde på dom, flyttade deras vagnar osv...blev sååååå arg när de gjorde så på mig hela tiden jag blev likadan! HAHA!

Vi bestämde oss för till slut att ge upp!
Man kunde inte kolla på sakerna längre för det var så mycket folk...
Det var MASSOR andra saker jag velat kolla på men fick inte chansen så jag ärligt talat SKET i det!
Vill åka dit nån mer gång men på en vardag eller nåt...

Jag är nu klar med julklappar OCH födelsedagspresenter till syskonbarnen för i år och även till Rasmus som fyller i Januari...
Det är skönt! :p

Resan hem blev "stressig"...mamma fick börja köra...hon körde till Värnamo och sen skulle jag byta av henne...men pga mörker och trötta ögon kände jag att jag inte såg vägen ordentligt så jag körde bara till Brahehus...sen fick mamma ta över igen vilket hon sa var helt ok!
Trötta jag skulle ju på fest när jag kom hem med ju...
Vi var hemma 20:30 och jag gjorde mig iordning lite snabbt och sen fick mamma köra ner mig och min bror till Eke nere i stan och vi var där lite innan 21:30 så det gick snabbt! :)

Vi satt och partade ett tag hemma hos Eke tillsammans med några andra :)
Vi var inte så många men några stycken...Eke, Henke, jag, Carina, Niklas, Jennie och Sandra...
Jag satt mest och pratade med Niklas och Jennie :) Det var kul!
Jättetrevligt! :)

Sen blev det ner till Hamlet en sväng...
Min bror hade dock festat ett bra tag innan jag kom hem från Ullared så vi var på krogen kanske 20 min så åkte vi gick igen..jag drack inte ens upp  min cider...
Vi gick och köpte mat och sen tog vi taxi hem...

Somnade på 2 röda när vi kom hem haha!
Hann knappt lägga huvet på kudden innan jag somnade!
Skönt att vara hemma igen iaf!

Ska fixa lite här nu med alla saker jag köpt och så kommer det ett inlägg sen med lite bilder och så då :)

Kram på er så länge!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards