sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Skillnad..?

Av Sussie - 10 oktober 2011 19:23

Det finns VÄLDIGT få helkroppsbilder på mig från mitt "tidigare" liv...
Det värsta jag visste var att vara med på kort!
Jag har hittat några bilder som jag brukar använda mig av för att själv se hur mycket min kropp ändrat sig...

Här kommer en bild..."förebilden" har ni sett tidigare då jag använt den förut men eftersom jag tog en helkroppsbild på mig själv häromdagen så jämför jag med hjälp av den bilden nu...


 

Jag är LÅNGT ifrån smal men jag måste säga att när man jämför med hur man såg ut innan så känner jag mig så smal och fin nu :)



Jag mår såå bra! Och jag ångrar inte alls att jag gjort den här operationen!
Det är kämpigt! Jag har nu stått nära på still på vågen i över en månad...men jag kämpar på och hoppas att det snart ska ändras igen :)

Kram på er!   

 
 
Johanna

Johanna

10 oktober 2011 19:32

Jag tycker du är såå fin! Både förr och nu :)

http://j911030.bloggplatsen.se

Sussie

10 oktober 2011 19:39

Åååh! Tack så mycket! :p
Vad snäll du är som säger så :)
Det är du med!

 
Ullissa

Ullissa

10 oktober 2011 20:01

Du har blivit så snygg! Med tanke på diskutionen tidigare på en annan blogg så skall du vara stolt över dig själv!
Kramisar!

http://ullissa.bloggplatsen.se

Sussie

10 oktober 2011 20:05

Ja jag var själv med i den debatten ;)
Tack så JÄTTEMYCKET! :)
Jag är stolt över mig själv...jag är ännu inte smal men är på god väg iaf :p

Kramar!

 
Ingen bild

Pernilla

10 oktober 2011 20:12

Du är super fin gumman ... Sjukt starkt jobbat !!
Puss&Kram <3

Sussie

10 oktober 2011 20:18

Tack så mycket! :p
Puss och kram

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

10 oktober 2011 21:07

Wooooow vilken sexbomb =)
De är stor skillnad gumman.. Grattis o kämpa vidare.
Nu är de H-Fruarna ...
Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Sussie

10 oktober 2011 21:09

Hihi tack så mycket! ♥ :)
Det gör jag! Ger inte upp denna kamp ;)
Jag kollar! Och stör mig redan på G som tar med sig katten på kalas :s
Kram kram ♥

 
Ingen bild

Therese

10 oktober 2011 22:22

Vilken skillnad! :)
jag funderar själv fram och tillbaka om det är värt att göra en operation. Är nog i storlek med det du en gång var så man skulle ju gärna vilja kunna gå ner några kilo men det är svårt bara sådär av sig själv. Men undrar ju lite med det där överskottsskinnet som blir kvar, får man operera bort allt eller är det bara magen? Sen undrar jag över om det syns mycket efter operationen? Stora ärr osv?

Sussie

10 oktober 2011 23:32

Hej Therese!
Tack så mycket! :)
Om jag får säga hur jag upplever mitt "nya liv" som opererad så ångrar jag mig inte ett dugg!
Men det är inget man bara bestämmer sig för och gör utan man måste vara mycket väl påläst och införstådd med vad det är man ger sig in på...själv funderade jag och läste om operationen i flera år innan jag gjorde den.
Problemet jag hade innan op:n var att jag inte kunde hålla vikten...jag kunde gå ner men så gick jag upp och då mer än jag tappat så det blev så kallad "jojjobantning".
Överskottsskinnet kan man ju få operera bort men det är lite olika regler för det i olika landsting så jag kan inte riktigt svara på den frågan...
Och sen är det så att jag som gjort min operation genom vårdlotsen och fått den i ett annat landsting är det inte alls säkert att jag får en operation av skinnet sen då Skåne (där jag opererades) inte gör den utan måste göra den i Östergötland där jag tillhör och eftersom jag gjort den i Skåne är det inte säkert de bryr sig om mig...lite rörigt sådär...
Jag gjorde en titthålsoperation så mina ärr syns knappt alls! Däremot om man får göra en öppen kommer det synas mer...jag fick ta bort min galla en månad efter min GBP och det ärret syns ju mer...
Kan försöka fixa ett inlägg som visar mina ärr under morgondagen så du får se :)

Hoppas du fått svar på dina frågor och har du fler så får du gärna ställa dom med! :)

Lycka till med ditt val hur det än blir! :)

 
Helena

Helena

11 oktober 2011 12:17

Underbar du !!!
Du var en skön tjej förr som nu under sitt skal slipper dölja sin besvikelse utan är lycklig och har en strävan mot stora mål.
Du är jätte fin och det lyser om dig i ditt självförtroende..Jag som du kommer alrdig ångra min operation och till ovanstående tjej Therese vill jag bara säga att det inte inte operatioen som gör att sinnet hänger utan det beror på hur my ket personen i fråga tappar i vikt. Om du använder en annan metod som tex Viktväktarna och tappar tex 50 kg så kommer din hud hänga ändå.
Mina ärr syns inte heller ,bara som små prickar. Men jag har blivit av mina mina stora ärr i själen efter jag tappat all min vikt och strålar nu av lycka.
Leta/läs om den metod som du tror bäst på när det gäller att komma till dina mål..Lycka till Therese

Sussie,din kropp har en paus och den kommer snart igång igen...Ta hand om dig och kämpa vidare
kramizar

http://hea71.bloggplatsen.se

Sussie

11 oktober 2011 13:10

Åh tack så jättemycket Helena! :)
Det är helt otroligt egentligen hur mycket ens självförtroende ändras bara av att gå ner i vikt :)
Vi kämpar på bra både du och jag :)

Ja jag hoppas den kommer igång snart igen...läst att det är bra för kroppen att ta en paus ibland för den hänger med bättre då så jag ger inte upp :)
Gick ner snabbt i början så jag är ändå inte besviken...men trögt när man står still så länge :(

Kramar!

 
elin

elin

11 oktober 2011 21:47

Det är ju ganska stor skillnad ändå.. Så fin du blivit! :)

http://klewin.bloggplatsen.se

Sussie

11 oktober 2011 21:53

Ja det är lite skillnad sådär :)
Tack så mycket! :)

 
Ingen bild

sandra tell

11 oktober 2011 22:40

Hej.
Ville bara tala om att jag tänker böja följa din blogg, har själv gjort samma operation som du, men är färdig idag.
Jag gjorde en öppen operation och har även tagit bort hud gjorde min sep 09 och är nu 57kg lättare.

hoppas allt kommer gå bra för dig och att du blir lika nöjd som jag, vill du kan du följa min blogg (sandrassanning.bloggplatsen.se)

Sussie

11 oktober 2011 23:17

Hej Sandra! :)
Vad kul att du kommer följa min blogg :) och vad härligt att du är klar! GRATTIS! :)
Ska även läsa och lägga till dig i min blogglista så ska följa dig med från och med nu :)

Ta hand om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards