sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Tråååkdag!

Av Sussie - 13 oktober 2011 15:50

Usch vilken tråkig dag det är idag...orkar inget och vill inget :(

Legat på soffan sen Emelie ringde och väckte mig 9:10 i morse...
Sett 2 filmer...det enda jag gjort idag, pratade i telen en sväng med och fixade en sallad samtidigt...
Bestämde mig efter andra filmen att hoppa in i en dusch så det har jag gjort...men annars INGET!

Medan jag låg och såg film kom Luffis och myste :)
Hon ÄLSKAR när jag tar med mig täcket från sängen och lägger mig i soffan...oftast ligger hon under täcket då men idag låg hon på...


 

Är hon inte UNDERBAR min lilla Luffis (även kallad Mini för hon är så liten)
Min lilla Luffis och hennes syster Lady blir hela 11 år den 26:e oktober :)


I morron är det fredag och därmed en ny helg...vad händer då då???
Vad ska ni göra?


Kram på er!   

 
 
Tuula

Tuula

13 oktober 2011 19:49

Imorgon kommer pojkvännen & en kompis till honom.. De ska dricka & jag sippa på ett glas vin..

Lördag blir det nyktert och mys förhoppningsvis..
Vad ska du göra? :)

http://carismatic.bloggplatsen.se

Sussie

13 oktober 2011 20:06

Mysigt! :)
Jag vet inte än...har inga planer alls...bara lite "kansken" ;)

Ha de så mysigt i helgen då ;)

 
ana

ana

13 oktober 2011 22:12

Åh såna dagar har oxå lite då och då som tur e så e det alltid en helt ny dag med nya tag och nya möjligeter :)
Jag ska träna,gå i skogen och kanske klättra på stenshuvud,jag e ju en liten klätter apa haha
Hoppas du hittar på nått trevligt :)
Dagens fråga :P Kan du konsumera alkohol och i så fall hur mkt?

http://minus83kg

Sussie

13 oktober 2011 23:25

Usch ja det är inget kul med såna här dagar...
Jisses vad hurtig du är ;) det är ju kanon ju! Vill ha samma energi som du har :)

Ja jag kan konsumera alkohol...däremot känner man ju av det redan efter ETT glas nu för tiden ;)
Men å andra sidan så går det ur kroppen väldigt snabbt med så man får "fylla på" hela tiden...
Jag kan dricka rätt mycket alkohol ändå tycker jag...däremot har jag märkta att bland vin och cider på en och samma kväll är inte det bästa...när jag gjort det mår jag oftast väldigt illa dagen efter och jag kan inte kräkas efter operationen så det kan vara rätt jobbiga dagar hehe...men man får ta det lugnt med alkoholen så man slipper må så dåligt ;)
Men som sagt jag kan dricka en hel del :)

 
ana

ana

14 oktober 2011 21:08

WTF? Men hur funkar det,vad händer om du blir magsjuk eller om du behöver kasta upp? ,tänker på just kroppen då.
Om du kan dricka mkt alkohol så hur vet du att det är nock? Själv tåler jag inte mkt, när jag var som störst tålde jag sjuka mängder ,var iof yngre oxå och så har det väl med kosten att göra.
bah ställer nog lite mkt frågor kanske.
Btw så e ni jätte fina på dagens bilder
hoppas ni får det fett kul ikväll :)
kramiz

http://www.minus83kg.bloggagratis.se

Sussie

15 oktober 2011 15:56

Hehe ja du...jag vet inte riktigt hur det blir om man blir magsjuk har ju tack och lov inte blivit det ÄN!
Jag vet ju att jag torrspyr som det är idag...jag har ju lixom ingenting att få upp...vilket kan vara himla jobbigt eftersom det ibland kan hjälpa att kasta upp om man mår riktigt illa ibland...
Så den frågan kan jag tyvärr inte svara på i dagsläget :(

När det kommer till alkoholen så känner man när det är nog...
Man känner att man blir lite väl snurrig och kan bli himla trött så då får man ta det lite lugnt...det har hänt att jag inte känt av den och bara fortsätter dricka men då mår jag SKIT hela dagen efter och bara ligger i sängen och är yr och illamående...
Det gäller att vara försiktig och verkligen lyssna på sin kropp!

Tack så mycket! Ja vi hade HUR KUL SOM HELST! :D
Vi blev ett helt gäng senare sen och det var jättekul verkligen! :)

Ha en underbar lördag!
Och du ställer inte för många frågor...bara kul att få frågor tycker jag ;) så det är bara fråga på vad du undrar över!

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards