sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Rensa frysen

Av Sussie - 17 oktober 2011 19:12

Jag kom på att jag slarvat med maten idag...
Blir så när jag pluggar...det enda jag ätit idag är en liten skål risgrynsgröt till frukost, 2 st varma mackor (minus kanter) när jag kom hem från skolan och några godisbitar medan jag pluggade...


Inte alls bra! :(
Meningen är ju att vi opade ska äta 5-6 ggr om dagen (vilket jag sällan gör 4-5 är mer vanligt för mig)


Så ikväll kände jag att det är dax att äta...
Har nästan ingenting hemma...helt tomt i skåpen :(
Men jag satte mig och gick igenom frysen...fanns lite där inne jag inte hade en aning om att jag hade haha!
Har varit så himla fullt i min frys har jag tyckt men det är ju bara för man inte haft nån ordning på sakerna utan bara mosat in allt...nu är det en hel hylla nära på tom så jag kan mosa in lite mer saker sen undan för undan ;)


Hittade en burk med min SUPERGODA hemmagjorda pastasås :p
Ska lägga ut receptet här nästa gång jag gör den...den står nu i micron iaf och tinas upp...
Ska snart ställa mig och koka spagetti med som är sååååå gott till den här såsen...mycket godare än makaroner ;)


Skrev ju förut med att jag inte orkade plugga mer idag...bestämde mig för att bara slappa i soffan resten av kvällen...skulle till och med strunta i disken hade jag tänkt...men när jag är igång så mycket så har jag svårt att slappna av och jag blir himla rastlös...så jag ställde mig och diskade upp disken jag hade och bytte vatten i katternas vattenfontän :)
Känns faktiskt himla bra att få saker gjorda :D
Jag tycker om när jag har saker att göra hela tiden...men det svåraste är att "komma igång"...men bara jag kommer igång så har jag svårt att sluta sen...det är det som är så bra! :D


Jag är helt plötsligt himla motiverad till att plugga med...har bestämt mig för att jag ska ha Godkänt i alla ämnen (utom företagsekonomi B) innan november är slut :D (gärna lite innan :p)


Nu ska jag ta hand om micron och koka spagetti och sen koka min sås :p
Missa inte "Pengarna på bordet!" som börjar kl 20 ikväll på Tv4 :)
Det ska jag se!


Kram på er!   

 
 
Lena Lindberg

Lena Lindberg

17 oktober 2011 19:49

Hej!
Jag förstår att det är lätt att missa mål, jag känner ju ingen hunger heller..
Vi halv 4 idag åt jag min "lunch" , jag håller just nu på med "middagen"..
Ska alltså hinna äta ett kvällsmål oxå, dessutom bestod mellanmålen på fm av en kopp kaffe hmm..fast det var mycket idag med lasarettsbesök hit och dit..får skylla på det ;)
Trevlig kväll! Kram

http://lenalindberg.bloggplatsen.se

Sussie

17 oktober 2011 20:00

Hej hej! :)
Nej jag känner heller ingen hunger längre...
Det är skitsvårt att få med alla måltider hehe känns som att man inte gör annat än äter i början tyckte jag haha!

Ja det var en bra ursäkt...den funkar för dagen iaf ;)

Trevlig kväll!
Kramar!

 
Ullissa

Ullissa

17 oktober 2011 20:54

Ja att komma i håg alla måltider är ett gissel! Det funkar bra för mig när jag jobbar! Men e jag hemma å e ledig så går det inte lika bra! Suck!
Visst är det skönt när man har rensat klart! Är även jag inne i rensar tagen!
Kramisar!

http://ullissa.bloggplatsen.se

Sussie

17 oktober 2011 21:13

Ja men eller hur? Är man hemma är det skitsvårt att "hinna med" att äta alla gånger haha!
Det är skönt som fasen att rensa!
Såg att du med var i farten med det ;)
Jag ska komma igång ordentligt med rensning av lägenheten sen med...men först bli klar med lite i skolan men när det lugnat ner sig ska jag ha STORRENSNING av min lägenhet :p

Kramar!

 
Helena

Helena

17 oktober 2011 22:37

SKÄRPNING!!
Sätt mobien på larmet 6 gånger om dagen..det har jag:)
Annars skulle jag också glömma.
Nu har jag lättare då jag jobbar på förskola så vi äter väldigt regelbundet,men helgen är hopplös.
Sedan försök att alltid veckoplanera så det inte bli tomt hemma,det är jobbigt
Många kramizar

http://hea71.bloggplatsen.se

Sussie

18 oktober 2011 10:42

Du är sååå smart! ;D
Jag har börjat med en veckoplanering men den är inte färdig än...men jag ska försöka skärpa mig ;p

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards