sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Tänder ljus för DIG idag!

Av Sussie - 27 oktober 2011 19:42

Den här dagen har det inte hänt så mycket faktiskt!
Jag har diskat, städat och pluggat typ...
Skulle åkt på ljusparty ikväll med blev tyvärr ändrade planer...det var synd för hade ju varit jättekul att träffa både Annica och Lena igen men så kan det bli...det blir inte alltid som man tänkt...


Men istället för ljusparty så fick jag istället hit mina små Änglar Rasmus, Denice och Stephanie :)
Det första de sa när de kom innanför dörren var "Vi ska få fruktsallad utav dig"...
Haha jag hade berättat det för Emelie så hon hade la sagt det till dom hihi de är så söta de där ungarna...
Var bara att ställa sig och hälla upp glass i skålar och hälla på fruktsallad...
"Mmm" sa Stephanie 1½ år för varje sked hon fick haha! Sötnosen!
Denice ville ha mer när hon hade ätit upp men hon fick Stephanies som inte hon orkade ;)


Jag rensade ju ut mitt smink för ett tag sen...Denice 6 år kollade igenom det och sa vad hon ville ha av det, vilket var det mesta faktiskt haha!
Hon får ju inte ha smink på sig när hon är ute och leker men hon tycker det är kul att måla sig lite ibland hemma sådär på skoj...


Jag skulle visa henne vad allt var till för och sminkade henne då oxå samtidigt för att hon skulle veta vad hon skulle göra med sakerna...
Jag visste ju även att hon skulle bada när hon kom hem så tyckte att då kan jag ju måla henne lite :p


Är hon inte söt "min" lilla sessa? ;p

     


Jag bara ÄLSKAR mina syskonbarn så himla mycket!!!


När de åkt hem blev det lite mys med min lilla Lady i soffan...


 

För att komma i denna ställning gör hon nåt så fult...
Hon kommer alltså från min högersida...lägger ner huvet i knät på mig och gör en kullerbytta så hon lägger sig såhär...
Ja hon är så "ful" men åååh vad söööt hon är ändå! ;p



Idag är det ju då den 27:e oktober...
Detta är då MÅNGA år sen men jag kan bara inte sluta tänka på honom...
För många år sen (detta var när jag bodde med min mamma och lillasyster) så hade vi en hund...en 3 årig schäfer/Rottweiler...det var min första hund...
Han var en hund som hade fått en dålig första tid i livet...
Han hade blivit misshandlad av sin första ägare...av andra ägaren fick han inte gå ut och sen kom en kille och räddade honom från allt elände och tog bra hand om honom...men eftersom han var studerande kunde han inte ta hand om honom...han hade varken råd eller tiden så då fick han komma till oss!
Han accepterade oss väldigt snabbt och han blev en väldigt beskyddande hund!
Eftersom han varit med om så otäcka saker så kunde man inte göra vad som helst med honom...eller jo VI, hans familj kunde men ingen annan...
Vi fick varna folk innan de kom hem till oss att INTE titta honom i ögonen och inte gå fram till honom utan låta honom komma fram till dom när han kände sig redo och det funkade alltid bra!
Han bet 2 st men det var DOM som gjorde fel och det sa de själva för de blev varnade innan...och det var inga farliga bett nåt av dom...


Vi ÄLSKADE vår Zacko!
Men så blev han dålig...eller han fick ont...han skrek när han skulle ställa sig upp från liggande eller sittande läge...
Vi bestämde oss för att åka och kolla upp saken...
Det var ju bara ett läkarbesök...inget allvarligt! Allt skulle ju bli bra! Men han kom inte med oss hem igen :(
Det visade sig på röntgenbilderna att det fattades en bit på hans ena höftben...det hade antagligen blivit avslaget när han var valp sa veterinären...
Det fanns inget att göra...hon sa att han kan få medicin resten av livet men det finns ingen garanti för att det skulle hjälpa...
Mamma tog det svåra beslutet att låta honom somna...
Jag svimmade när veterinären kom ut och berättade att han skulle få en spruta...men svimmade bara för några sekunder...


Jag och mamma satt med Zacko hela tiden...vi ville vara med honom!
Jag grät under hela tiden...och när veterinären lyssnade på hjärtat och sa "Nu är det slut!" hon sa så...precis så "Nu är det slut!" jag la mig på Zacko och kramade om honom och tårarna bara sprutade på mig...
Jag ville inte lämna honom där på britsen...


Jag tog mammas mobiltelefon och ringde Emelie som var i skolan och berättade att Zacko är borta...Emelie blev helt förstörd och vi åkte och hämtade henne i skolan...
Det här är den VÄRSTA dagen jag varit med om...


Det här hände alltså när jag gick på gymnasiet...antar att det var -97...vilket betyder att det är VÄLDIGT många år sen den här dagen var...
Men jag minns den som igår...


Min Zacko blev bara 3 år gammal!
Vad hade han gjort för att förtjäna bli slagen..?
Vad är det för människa som kan göra nåt sånt???


Jag vet att han inte hade levt idag även om han hade haft ett bra liv...men det är inte det som gör så ont...
Det som gör ont i mig är att han var ju bara barnet!
Han fick inget lyckligt och långt liv! Jag vet att han var lycklig med oss!
Och jag är sååå glad att han fick en bra sista tid i livet och verkligen få veta vad kärlek är och hur det känns att bli älskad!!!


Jag saknar honom nåt så fruktansvärt!!!
Älskade honom från första dagen!!!


 

Grattis på din dag Zacko!
Tänker ofta på dig!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards