sussisviktblogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sussie - 25 oktober 2011 13:54

Nu finns det ingen återvände längre...
Nu är det gjort! :D

Emelie och jag åkte ner till stan idag och köpte vårt träningskort!
Och idag sa vi att vi börjar med att simma...mjukstart sådär ;)
Redan andra längden så kände man ju i armarna haha! Men så är det jämt för mig...men bara man kommer in i att simma så släpper det...så efter 4:e längden så känner man inget typ :p det är därför jag bara ÄLSKAR att simma!!! :p


Jag simmade lite snabbare än min syster av nån anledning hehe...

Så jag hann med att simma 46 (1150 meter) längder medan hon simmade 40 längder (1 km).
Det är ganska nöjd med faktiskt! :D
Och enligt min nya app på Iphonen så förbrände jag under simningen 627 kcal...
(men enligt den appen så förbränner jag 860 kcal genom att sova 8 timmar så funderar på att gå och lägga mig haha).

Efter vi simmat gick vi upp och duschade och fixade oss...
Gick till stan och hämtade ut nya tabletter åt mig och sen till optikern som jag hade tid hos för undersökning...
Så nu är det fixat! Mina glasögon jag vann är på väg! :D

(de kommer inom 2 veckor)


Sen mötte vi upp Lind och kollade lite på stan...sen åt vi mat...(nyttig sådan förståss)
Och sen gick vi på stan lite till...
Sen kom Leffan och hämtade Emelie så jag passade på att tigga skjuts hem :p

Nu när jag kom hem har jag fixat med tvätten...
Tvättade ju inte förra veckan så har lite tvätt nu...men tror det ska gå rätt snabbt ändå...
Ska passa på att städa lite här hemma idag med vilket jag inte gjorde i helgen som jag tänkt göra...

I morron blir det en sväng på gymet istället...
Löpband/cykla eller nåt liknande hade vi tänkt för morrondagen! :)
Så får vi se hur dan träningsvärk man har efter det passet haha!

Just det!
Vägde mig i morse igen...jag vet jag vet! Man ska inte väga sig varje dag! Men jag har gjort det nu pga min platå jag varit på...
Men den verkar ha släppt lite nu...igår hade jag ju gått ner till 114,1 sa jag va?
Idag vägde jag 113,8 :D
Så jag är på G neråt nu :D



JAG ÄR SÅÅÅ GLAAAAD!!!



HAPPY HAPPY HAPPY!!!



Idag får ni en STOR BAMSEKRAM av mig!!!   

Av Sussie - 25 oktober 2011 07:37

Det som betyder mest för mig av ALLT i hela världen är dessa:






Mina katter: Lady, Luffis och Zingo
Mina syskonbarn: Robin, Kevin, Rasmus, Stephanie och Denice (saknar bild på en...hoppas på att få träffa dig i framtiden...du är ABSOLUT inte glömd! Tänker ofta på dig!)


Sen SJÄLVKLART betyder familjen och vännerna MASSOR för mig oxå!   



Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2 : En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3 : Min favoritårstid & varför.

Dag 4 : Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5 : Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.



Dag 6 : En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.


Dag 7 : En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8 : Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9 : Något du längtar till.

Dag 10 : Någonting jag oroar mig för.

Dag 11 : Mitt drömbröllop.

Dag 12 : En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13 : Någonting jag ångrar.

Dag 14 : Innehållet i min väska.

Dag 15 : En bild på det jag köpte senast.

Dag 16 : Min favoritfilm.

Dag 17 : Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18 :Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19 : Mitt favoritprogram.

Dag 20 :Vad har du lärt dig denna månad?

Av Sussie - 24 oktober 2011 21:41

I morron kommer dagen gå IETT!!!

Först ta sig upp ur min sköna säng...
Fixa sig lite snabbt och sen ta bussen till stan och möta syster....
Sen till simhallen och fixa träningskort...vi sa att vi tar med oss både badkläder och gymkläder i morron för vi vet inte hur det kommer se ut med folk...
De renoverar bassängen för motionsim just nu och det finns en till men den kan det ju vara mycket folk i så får se hur mycket folk det är...får vi inte plats får vi gymma istället sa vi...så lika bra att ta med oss kläder för båda sakerna så man får nån träning iaf :)

Klockan 11:30 har jag tid hos optikern...ska göra synundersökning så jag kan skicka in min beställning och få mina glasögon jag vunnit :)
Sen ska jag (ev) möta Linda på stan och luncha med henne...hoppas på det!
Sen hem och tvätta!

Ja dagen kommer gå iett som sagt men det gillar jag! :)
I morron behöver jag inte känna jättepress med att plugga heller för har gjort nästa uppgift i religion idag så har inte sådär jättemycket kvar i skolan nu faktiskt :)
Mest är det ju företagsekonomin...men den vet man ju inte hur mycket vi har kvar på...den läraren jobbar på sitt eget lilla sätt så att säga...

Nej men morrondagen kommer nog bli kanon!
Sen får vi se hur det går att träna på onsdag då...kommer ju garanterat ha träningsvärk! HAHA! Eller kanske iaf...brukar inte få det av simningen men kanske om man simmar 2 dagar i rad..?

Jag har iaf packat träningsväskan nu så jag slipper stressa med det i morron bitti...
Dax att ta kvällstabletterna nu då och krypa ner till kojs...

Natti!
Kram på er!   

Av Sussie - 24 oktober 2011 11:42

Jisses!

Fick en kommentar precis av en annan bloggare...
Hon ställde frågan hur mycket jag gått ner i snitt...jag började räkna...


I slutet på mars 2011 började jag på flytet...vägde då 158 kg
Nu 7 månader senare 114,1 kg
158-114,1= 43,9 kg
43,9/7= 6,27 kg/månad


Jag har gått ner 6,27 kg per månad hittills!!! (i snitt)


Kanske inte ska vara så sur över att jag inte gått ner så mycket nu den senaste tiden...
Inte för att jag tjuter men jag tycker det är himla frustrerande att stå still på vågen :p

Men 6 kg/månad är ju inte så jättedåligt eller? ;)


Jag vet jag vet! Man ska inte gå ner för snabbt! ;)
Haha det sa både Annika i kommentaren och jag vet inte hur många som sagt det innan!
Men det säger även JAG till mig själv OCH andra!
Men ändå så vet man hur frustrerande det är att stå still...så är det!

Ville bara säga det iaf :p

Kram på er!   

Av Sussie - 24 oktober 2011 10:41

Ååååh fick en sååå glad nyhet när jag vaknade i morse...


Nu ska jag bli privat igen...och ärligt talat så SKITER jag i vad folk säger om min vikt!
Den är som den är! Jag har lyckats gå ner ca 53 kg och jag ska försöka gå ner ännu mer!

I ÖVER en månad nu så har jag pendlat mellan 114,5-116 kg...oftast ligger jag runt 114,5 men är ofta uppe runt 115...dessa dagar är HEMSKA!!!
Jag har mått SÅÅÅ dåligt över att stå still eller till och med GÅ UPP i vikt :(
Jag har känt att jag bara vill ge upp min kamp...men så kom den här utmaningen...
Jag ska gå ner 3 kg innan jul sa jag!
Helst vill jag gå ner till mitt nästa delmål som är 110 kg...men når jag det innan jul så är det en SÅN HIMLA BRA julklapp! :D
Men 3 kg hoppas jag på att klara!


När jag skrev upp mig på den här utmaningen vägde jag 114,6 kg...
Idag vägde jag 114,1 kg :D

JAG HAR GÅTT NER 0,5 KG!!! :D


Att nåt så litet kan göra en människa så glad!!!
Ni förstår inte!
Så mycket som jag kämpat men ändå stått stilla på vågen...
Hoppas detta är väändningen nu!!!


Får se om jag tar nån promenad idag med...ni såg kanske min häl igår?
Det är inte alls skönt att ha skor på sig då kan jag säga så får se om jag tar en promenad eller om jag ska försöka göra lite sit-ups här hemma bara :)


Ha en SUPERBRA dag nu alla mina underbara läsare!
Kram på er!   





Av Sussie - 24 oktober 2011 10:10

Någonting jag vill ha...?
Hmm...den var knepig...det finns mycket jag vill ha...


Jo nu vet jag!


Jag vill ha en ny lägenhet!!!
Jag vill flytta ifrån den här HÅLAN jag bor i...vill flytta in till stan! Bo centralt! Ha nära till ALLT! Skola, affärer, gymet ja ALLT!
Slippa bussar! Jag avskyr bussar! Tänk att bara gå utanför dörren och GÅ dit man ska...eller om man tex ska hem till min syster så behöver jag inte byta buss utan bara ta den bussen som går direkt! Tänk vad smidigt det vore! :)
Ja det är vad jag vill mest av ALLT just nu!!!


Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2 : En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3 : Min favoritårstid & varför.

Dag 4 : Mina mål på kort sikt & varför.


Dag 5 : Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.


Dag 6 : En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7 : En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8 : Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9 : Något du längtar till.

Dag 10 : Någonting jag oroar mig för.

Dag 11 : Mitt drömbröllop.

Dag 12 : En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13 : Någonting jag ångrar.

Dag 14 : Innehållet i min väska.

Dag 15 : En bild på det jag köpte senast.

Dag 16 : Min favoritfilm.

Dag 17 : Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18 :Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19 : Mitt favoritprogram.

Dag 20 :Vad har du lärt dig denna månad?

Av Sussie - 23 oktober 2011 17:54

Dagens träning:
Satte på mig lite tråningskläder, tog på mig headset och mina ankeltyngder och mina tyngder man håller i händerna och gick ut...


 

Redo för promenad!


När jag gått nära på halva varvet ringer min syster och säger att de ska till Jysk...bestämmer mig då att gå till Jysk och möta upp dom...
Kände av redan då att jag hade fått skoskav...IGEN!
Men jag gick bort och mötte syster, svåger och lillskiten...
Gick över till Rusta med och tittade och sen tog vi bilen över till Maxi och handlade...

Sen fick jag faktiskt skjuts hem för mitt skoskav blev bara värre och värre :(
Kollade det när jag kom hem...


 

Ni kanske förstår varför jag inte ville gå mer..?
Haft skoskav innan det är det ni ser runt om och så nu har jag fått skoskav i det gamla skoskavet :(
Ajajajajaj!!!



Sen var det dax för mat!
Ni ska få veta vad jag gör...den är sååååå enkel...men sååååå god! :p


 

Detta är allt du behöver...


Gör så här: Börja med att hacka löken och skär paprikan i lite tjockare strimlor (eller hacka den om man hellre vill det)

Fräs löken lite lätt i kastrullen och lägg sedan ner paprikan...häll sedan i creme fraichen (blanda vilka smaksatta du vill) och värm upp!
KLART!

Makaroner eller spagetti till det!
Jag tycker mest om spagetti!


 

Klart!
Och så ska man ha ketchup på det sen!
Kalasgott!


Ha en bra kväll!
Kram på er!   

Av Sussie - 23 oktober 2011 11:48

Mina mål på kort sikt & varför

Jag har ju gått med i en utmaning där jag sagt att jag ska försöka gå ner 3 kg innan jul...
Denna utmaning har fått mig motiverad till mer träning...
Så på kort sikt är ju då fram till jul först och främst...jag vill gå ner 3 kg men helst 4,6 kg då jag nåt mitt nästa delmål :) Men går jag ner mer än 3 är det bara bonus :) sen får man ta nästa delmål ;)

Varför är ju för att jag är med i denna utmaning där man motiveras till att träna mer, äta bra och må bra! :D
Jag vill må bra!

Har jag fått med allt nu?
Ja jag tror det :)


Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2 : En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3 : Min favoritårstid & varför.


Dag 4 : Mina mål på kort sikt & varför.


Dag 5 : Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6 : En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7 : En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8 : Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9 : Något du längtar till.

Dag 10 : Någonting jag oroar mig för.

Dag 11 : Mitt drömbröllop.

Dag 12 : En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13 : Någonting jag ångrar.

Dag 14 : Innehållet i min väska.

Dag 15 : En bild på det jag köpte senast.

Dag 16 : Min favoritfilm.

Dag 17 : Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18 :Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19 : Mitt favoritprogram.

Dag 20 :Vad har du lärt dig denna månad?

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards