sussisviktblogg

Alla inlägg under november 2011

Av Sussie - 22 november 2011 14:41

Ville inte gå upp i morse när klockan ringde!
Men jag tvingade mig upp och ställde mig direkt i en dusch för att piggna till...
Sminkade mig och gjorde mig klar för att gå ut till bussen vid 8...

Hoppade av bussen vid Linda och hade sällskap med henne ner till skolan :)
Vi hade en lektion på 1½ timma ungefär...vi frågade oss själva flera gånger under genomgången vad vi gett oss in på...det är krångling och många saker man ska veta vad det är men efter ett tag så lossnade lite iaf :)
Så när vi gick från skolan var vi iaf LITE klokare än innan vi kom dit ;)

Efter skolan följde jag med Linda hem...
Vi hämtade Enzo och gick ut och gick...gick ner till stan och tog ut pengar för att kunna köpa mat :p
Jag köpte mig en sallad på Snabbt & Gott! Fanns inte mycket där jag äter så jag sa att jag bara ville ha lite grönsaker och fick en låda som jag fick fylla med grönsaker och betala 20 kr för :)
Det var ett bra pris tycker jag :D

Sen gick vi hem till Linda och åt lite och sen pluggade, pratade och myste med Enzo :D
Enzo är frisk nu förresten om jag inte berättat det ;p

Sen gick vi ut och gick igen...Linda följde mig en bit på vägen och så gick jag hem från stan idag...
Blir dagens träning! :)

Jag skulle ha simmat denna vecka tänkte jag men kan inte...
Ni vet ju varför...JÄVLA blödningar! Det är inte lite heller...förstår inte vad det är för "fel" :(

Just nu mår jag rätt ok! Och jag har varit glad och positiv idag :)
Hoppas det håller i sig även nu när jag är hemma och är ensam med...

Tack för alla stöttningar jag fått från er!
Jag hoppas verkligen att jag ska må bättre nu och slippa skriva flera deppiga inlägg!
Kram på er!   

Av Sussie - 21 november 2011 21:13

Ännu en deppdag!
Inte gjort mycket idag heller :(
Tycker inte om dessa deppdagar...

Hoppas morrondagen blir bättre...då ska jag ner till skolan, träffa Linda och lite så så hoppas jag är gladare då!

Av Sussie - 20 november 2011 15:10

Sitter just nu hemma hos min pappa och hans sambo...
Pappa hämtade upp mig efter han slutade jobbet och vi åkte hit...ska på kalas om ca 1 timma!
När vi ätit en macka blev pappa trött efter en LÅNG arbetsvecka och frågade om han fick lägga sig 2 min så jag passar på att skriva lite nu medan "gamlingarna" sover ;)

Tidigare idag har jag och min bror formaterat om min dator hemma...
Satt uppe till 2-2:30 inatt och brände ut allt jag ville ha kvar på datorn...
Så i morse satte Henke sig och fixade min dator så jag ska kunna använda den som en vanlg dator igen ;)
Vad skulle jag göra utan min snälla bror???  
Hade varit kul om han kunde följa med hit idag men han åker ju hem idag så han hann inte :(
Men han skickade med en present till sina syskonbarn iaf :)

Så om en timma bär det iväg till storasyster och syskonbarnen som fyllde den 9:e november och i morron den 21:e november...
Vi ska på kalas!!!
Gud så stora de är nu!
Kevin har fyllt 8 år och Robin blir hela 11 år!
Skrämmande vad fort det går!

Idag har jag slarvat med maten...
Åt INGENTING hemma idag utan drack ett glas juice när jag svalde mina tabletter...
Sen åt jag inget förrän jag kom till pappa och fick en macka...men det vågar jag ju inte berätta för pappsen ;) då blir han arg på mig... ;)

Nej om man skulle ta och gå och se om gamlingarna vill vakna eller om de vill fortsätta sova..? ;)
Ha en bra dag alla UNDERBARA!
Och TACK alla för ert stöd igår när jag mådde VÄLDIGT dåligt!
Kram på er!     

Av Sussie - 19 november 2011 21:52

Jag vill skriva av mig men INGEN här inne har lust att läsa om det som hänt idag så tänker inte tråka ut er med det!
Jag ligger just nu nere på botten och vet inte hur jag ska ta mig upp till ytan igen!
Det jag känner just nu är att det bästa som skulle kunna hända nu är att jag försvinner...JAG VILL INTE MER!


Ja jag är deppig och kanske låter som att jag sitter och tycker synd om mig själv och det kanske är just det!
Jag vill med!
Jag vill med känna mig älskad!
Jag vill med ha en mamma som visar att hon bryr sig! (jag är så avundsjuk på alla som har en fin relation till sina mammor...jag vill med ha det!)
Jag vill med kunna handla...både mat och kläder!
Jag vill med ha en bostad som jag trivs i och inte en jävla bur!

Jag vill bara försvinna just nu...

Bry er inte om det här inlägget!
Jag behövde bara få skriva av mig lite!

Jag är så jävla trött på att bli ignorerad hela tiden!

Så trött på att känna mig värdelös! ALLA är så mycket mer värda än mig...visst är det konstigt?

Jag är så jävla trött på ALLT just nu!
  

Av Sussie - 18 november 2011 18:55

Var inte alls redo för prov idag...
Hade ännu inte bestämt mig för hur jag ville göra med kursen...
Har ett garanterat G i filosofi men om man vill ha högre betyg så ska man skriva 3 prov...skulle skriva första förra veckan men kände mig inte redo så sa att jag skriver idag istället...men jag funderade på om jag skulle nöja mig med mitt G i kursen eller om jag skulle försöka mig på proven...

Nere på skolan sa jag att det är lika bra jag skriver och ser hur det går...
Läraren kollade på det direkt efter jag skrivit och så gick vi igenom det tillsammans...
VG sa han att jag får på provet! :D
Så nu har jag bestämt mig för att satsa på ett VG istället i filosofi ;)

Sen gick jag och mötte Linda och Enzo...gick en promenad och sen hem till Linda och åt lite tacos :)
Sen pluggade vi lite företagsekonomi...och sen följde hon mig till bussen...när vi kom till busshållsplatsen var det 9 min kvar tills bussen skulle komma så vi gick till nästa hållplats...då kände jag att nu kan jag lika gärna gå resten av biten hem med så blev en promenad hem ;)
Så det blev dagens träning ;)

Ikväll har jag fått sms av min kära lillebror att han och mamma kommer till stan ikväll :D
Så Emelie och Leffan som är och handlar ska hämta upp mig på vägen hem och jag ska följa med dom hem och mysa med Stephanie och se på TV och äta gottis tills de andra anländer i stan ;)

Var ett tag sen jag träffade barna nu känner jag...men får ju bara träffa lillan idag...de andra är hos deras pappa :( men får se till att träffa dom snart iaf ;)

Nu ska jag fixa det sista innan de ringer och säger att jag ska gå ut!
Ha en UNDERBAR fredagkväll alla underbara! :)

Kram på er!   

Av Sussie - 18 november 2011 15:53

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? En Gastric Bypass operation
2. Höll du några av dina nyårslöften? Ger aldrig några nyårslöften men kanske ska börja..?
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja
4. Dog någon som stod dig nära? Nej som tur är!
5. Vilka länder besökte du? Öland ;) haha!
6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? Gärna en bebis ;)
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? Den 26:e april då jag gjorde min GBP och den 27 maj då jag hade så ONT och fick opas akut för gallan
8. Vad var din största framgång 2011? Gått ner över 50 kg :D
9. Största misstaget? Litat på vissa man inte borde litat på alls :(
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag var riktigt dålig i maj då jag låg på sjukhuset med MYCKET inflamerad gallblåsa
11. Bästa köpet? Oj den var svår! Jag frågade Zingo och han säger sin leksak som hänger i dörrposten som han jagar hela tiden ;)
12. Vad spenderade du mest pengar på? Räkningar ;(
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag blir riktigt glad när jag ser hur glad min pappa blir när han ser mig och ser hur mycket jag gått ner :)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? "Vill du ligga med mig då"
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? GLADARE! Helt klart!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränade!
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Tänkt.
18. Hur tillbringar du julen? Med familjen <3
19. Blev du kär i år? Ja, som jag varit så många gånger i honom ;)
20. Favoritprogram på TV? Jag tycker om lekprogram som "Doobidoo", "Så ska det låta" och såna saker...men även "Lyxfällan", "Byggfällan" och "Grannfejden" och såna saker...
21. Bästa boken du läste i år? Läser ju sällan böcker men läste faktiskt "Om jag kunde drömma"
22. Största musikaliska upptäckten? Stephanie 1½ år som sjunger "Lilla katt", "Bä bä vita lamm" och "Imse vimse spindel" ;)
24. Något du fick och önskade dig när du fyllde år? HELA serien med "Skönheten och odjuret" som gick som serie i början på 90-talet :p
25. Något du önskade dig men inte fick? Nope!
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Satt hemma hos mamma nyopererad och mådde skit för jag inte kunde göra ett skit på min 30 års dag
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Pengar!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Jag "flyger" fram nu...förra året ville jag helst inte gå alls
29. Vad fick dig att må bra? Viktnedgången, vänner och familj
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Joel Kinnaman haha!
31. Vem saknade du? Jag vet inte...
32. De bästa nya människorna du träffade? LINDA!!!  

Av Sussie - 17 november 2011 10:52

Vaknade av sms i morse!
Enzo mår bättre! :) Linda sa att han mår så pass bra så hon avvaktar att åka till veterinären...börjar han kräkas igen åker hon in! Men hoppas han mår bra nu!

Jag läste sms:et och blev lättad och glad! Men jag var så pass trött att jag inte orkade svara på sms:et just då utan somnade om...
Vaknade efter ett tag av ytterligare ett sms...en person som hört av sig och vi bestämt att "prata ut"...
Jag sov ju men kände att det är lika bra att ta tag i det så skickade och sa ja...

Vi började vårt samtal häromdagen men hann inte klart men idag blev vi klara!
Eller vi tror det iaf haha! Vi skulle höra av oss om det var så att det var några mer frågor som kom upp sa vi...
Känns skönt iaf att ha fått prata ut och förhoppningsvis slippa att man kollar snett på varandra om man skulle träffa på varandra nånstans...för det är ju så det varit nu ett bra tag!

Nu ska jag sätta mig och plugga är det tänkt...ska ju ha prov i morron för det hade jag inte förra veckan...och jag har inte pluggat i veckan heller som jag sa att jag skulle göra :s
Men får göra så gott man kan helt enkelt! ;)

Ha en bra dag
Kram på er!   

Av Sussie - 16 november 2011 22:38


60
frågor



1. Hur gammal är du om fem år?
35

2. Vem var den sista du träffade?
Sofie

3. Hur lång är du?
181 cm

4. Vilken var den senaste film du
sett?
Twilight

5. Vem ringde du senast?
Emelie

6. Hur löd ditt senaste sms och till
vem?
"Försökt ringa!" till Emelie

7. Var är dagens planer?
Se TV sen sova!

8. Föredrar du att ringa eller skicka
sms?
Ringa!

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller
skilda?
Skilda

10. När såg du senast din mamma?
Förra söndagen

11. Vilken ögonfärg har du?
Grön

12. När vaknade du idag?
kl 9:18 av sms från Linda

13. Har du någon gång hittat en
katt?
Ja! Flera gånger!

14. Vilken är din favoritplats?
Min säng! ;p

15. Vilken plats föredrar du
minst?
Gynekologstolen eller tandläkarstolen

16. Var tror du att du befinner dig om tio
år?
Då jobbar jag med att hjälpa sjuka och hemlösa djur!

17. Vad skrämde dig som barn?
De som var äldre i skolan! 6:orna var så himla mycket större än oss som vara gick i 3:an till exempel ;)

18. Vem fick dig att skratta
senast?
Mamma tror jag...

19. Är du för ung för att äga
vinylskivor?
Nej jag har flera stycken :D Men nerpackade i kartong

20. Har du stationär eller bärbar
dator?
Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på
dig?
Trosor och sovtopp

22. Hur många kuddar har du i
sängen?
5 st jag har 3 katterna har 2

23. Hur många landskap har du bott
i?
1

24. Har du någon gång spytt på
fyllan?
Hehe mm...nån enstaka gång

25. Föredrar du skor, strumpor eller
barfota?
Helst barfota men för kallt för det nu så strumpor

26. Är du social?
Ja det skulle jag vilja påstå :)

27. Vilken är din favoritglass?
Piggelin eller mjukglass :p

28. Vad skulle du göra om du vann en
miljon?
FLYTTA! Shoppa! Skämma bort mina syskonbarn! Hjälpa vissa!

29. Tycker du om Kinamat?
Ja!

30. Tycker du om kaffe?
Nope!

31. Vad dricker du till frukost?
Juice

32. Sover du på någon särskild
sida?
Sover längst in till väggen, antingen med ryggen längsmed väggen eller med ansiktet in mot väggen

33. Kan du spela poker?
Nja...sådär

34. Tycker du om att mysa?
Självklart!

35. Är du en beroendemänniska?
Ja...på nåt sätt är jag la det

36. Känner du någon med samma födelsedag som
din?
Japp!
37. Vill du ha barn?
Självklart!

38. Kan du några andra språk än
svenska?
Engelska och mycket lite spanska ;)

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nee...tror inte det!

40. Föredrar du havet eller en
pool?
Pool!

41. Vad spenderar du helst pengar
på?
Allt möjligt!

43. Har du någon gång testat
narkotika?
Nej! Faktiskt inte! :p *stolt*

44. Vad var det senaste du stoppade i
munnen?
En klunk julmust light

45. Vem är den roligaste människan du
känner?
Oj! Har väldigt roligt med Peter...en vet i fasen! Finns många roliga människor ;)

46. Välj ett ärr på din kropp?
Hmm...ärret efter galloperationen är ju det största så tar la det då

47. Vad har du för ringsignal?
Marimba...låter ungefär Didididididi ;)

48. Har du kvar klädesplagg sen du var
liten?
Njae...vet inte...kanske...

49. Flirtar du mycket?
Hahaha! Aaa ;)

50. Vart togs din profilbild för din
blogg?
Hemma hos mig

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej...

52. Har du fått
fortkörningsböter?
Nope! :D

53. Vilken var den senaste bok du
läste?
Om jag kunde drömma tror jag
54. Läser du dagstidningen?
Nej

55. Prenumererar du på någon
veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?
Haha har hänt ;)

57. Vilken radiostation lyssnade du på
senast?
Jag lyssnar aldrig på radio

58. Vad var det senaste du krafsade ner på
ett papper?
Recept åt Sofie

59. När var du i kyrkan senast?
Stephanies dop

60. Vilka personer utmanar du?
Ni som känner er uttråkade och inte har nåt att göra...svara på frågorna och lägg ut på er blogg ;)

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards