sussisviktblogg

Alla inlägg under november 2011

Av Sussie - 8 november 2011 08:54

Vad jag har lärt mig den senaste månaden...
Ja tex att jag kan så mycket mer än jag tror! Jag har även lärt mig att INTE lita på vem som helst...eller att inte lita på någon för snabbt kanske man ska säga..jag öppnar mig inte lika snabbt för folk längre utan bara för de jag vet att jag kan lita på!
Jag har lärt mig att vissa ALDRIG förändras...
Att träna är himla skönt! Och KUL! :D
Jag har lärt mig att laga lite mat som jag varit så HIMLA dålig på annars :)
Jag har lärt mig att inte vara så feg att prova nya saker...har smakat köttfärs (pyttelite) och pyttelite fläskkotlett! Vilket jag ALDRIG trott att jag någonsin skulle testa igen!
Jag kan säga att det var inget fel på smaken...men det tar emot för mig att äta det...det var mormor som gjort fläskkotletten och hon kan laga mat :p men nee...kött är inte min grej!
Men jag har lärt mig att testa iaf! :D


Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2: En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3: Min favoritårstid & varför.

Dag 4: Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5: Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6: En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7: En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8: Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9: Något du längtar till.

Dag 10: Någonting jag oroar mig för.

Dag 11: Mitt drömbröllop.

Dag 12: En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13: Någonting jag ångrar.

Dag 14: Innehållet i min väska.

Dag 15: En bild på det jag köpte senast.

Dag 16: Min favoritfilm.

Dag 17: Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18: Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19: Mitt favoritprogram.



Dag 20: Vad har du lärt dig denna månad?

Av Sussie - 7 november 2011 22:38

...undrar om man ska ringa VC och kolla om mina provsvar har kommit..?
De skulle ringa om det var nåt men det är ju det att mitt B12 värde var så lågt sist och min läkare på Aleris sa att ligger det under 300 så ska jag börja ta sprutor!
Så kanske bra om jag ringer och kollar upp saken...man vet ju aldrig, de på VC kanske inte bryr sig om det är lite lågt...men det skulle ligga på över 500 sa läkaren till mig och mitt låg på 128 tror jag det var så jag har VÄLDIGT lågt! Tar dubbel dos av det just nu ju...

I morron ska jag åka och träna!
Får se när Emelie får åka från dagis...hoppas det blir ganska snabbt när hon kommit dit...men det vet man ju aldrig...

Sen är det ju det här med utmaningen med...
Jag har gått upp i vikt :(
Visserligen har jag fått mensen igen och då svullnar jag ju men ändå...känns så JÄVLA tråkigt :(
Får se hur det ser ut på onsdag när det är vägdag igen...

Nu ska jag sova!
Gonatt och kram på er!   

Av Sussie - 7 november 2011 12:18

Mitt favoritprogram...
Hmm...jag ser väldigt sällan på program på TV...ser ju mest film...
Men OM/NÄR jag ser program så ser jag gärna program som "Time Out", "Parlamentet", "Svenska Hollywoodfruar", "Efterlyst", "Doobidoo" eller "Så ska det låta" när det går...ja lite såna program...
Men annars ser jag som sagt mest film! :)
Det tycker jag om!
Kan ligga en hel dag och bara se film efter film och slappa i soffan :p


Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2: En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3: Min favoritårstid & varför.

Dag 4: Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5: Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6: En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7: En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8: Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9: Något du längtar till.

Dag 10: Någonting jag oroar mig för.

Dag 11: Mitt drömbröllop.

Dag 12: En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13: Någonting jag ångrar.

Dag 14: Innehållet i min väska.

Dag 15: En bild på det jag köpte senast.

Dag 16: Min favoritfilm.

Dag 17: Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18: Något du är stolt över de senaste dagarna.



Dag 19: Mitt favoritprogram.



Dag 20: Vad har du lärt dig denna månad?

Av Sussie - 7 november 2011 12:10

Något jag är stolt över de senaste dagarna...
Ja jag har ju gått väldigt mycket den här veckan tex :) till och från stan, runt samhället och lite så :)
Jag är även stolt över vad jag lyckats göra åt mig själv under de senaste 6 månaderna som gör att jag får så fina kommentarer från folk :)
I lördags när jag och min mamma var på väg in till mig träffade jag en som bor i samhället som jag umgicks med lite förra året och hon sa bara: "Fan vad snygg du är!" :) då blir man glad! Och lite stolt :)
Och det är OFTA jag får höra såna fina saker nu :)


Det finns MASSOR jag är stolt över...mina framgångar i skolan är jag himla stolt över :D
Ja massor! Mina syskonbarn som är så otroligt duktiga och underbara!


Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2: En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3: Min favoritårstid & varför.

Dag 4: Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5: Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6: En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7: En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8: Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9: Något du längtar till.

Dag 10: Någonting jag oroar mig för.

Dag 11: Mitt drömbröllop.

Dag 12: En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13: Någonting jag ångrar.

Dag 14: Innehållet i min väska.

Dag 15: En bild på det jag köpte senast.

Dag 16: Min favoritfilm.

Dag 17: Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.



Dag 18: Något du är stolt över de senaste dagarna.



Dag 19: Mitt favoritprogram.

Dag 20: Vad har du lärt dig denna månad?

Av Sussie - 7 november 2011 12:01



Hmm...denna var klurig...
Eftersom killar behandlat mig väldigt illa så har jag svårt att se mig själv tillsammans med nån i framtiden...jag hoppas naturligtvis att hitta Mr Right men jag är osäker på om han finns där ute...


Jag skulle vilja träffa en kille som inte är otrogen, inte slåss och som inte ljuger...finns det såna tror ni?
ALLA killar jag varit tillsammans med har varit otrogna mot mig...utom EN! Han slog mig och ljög om ALLT! Så bra erfarenheter har jag av killar!
För mig är killar SVIN!
Men trots att jag tycker det så finns det ju en liten del av mig som hoppas på att jag ska träffa den där killen som inte gör nåt av det här jag skrev ovan!
En kille som respekterar MIG och som älskar mig för den jag är!


Men eftersom jag inte vet om han ens finns så är det skitsvårt för mig att svara på den här frågan...


Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2: En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3: Min favoritårstid & varför.

Dag 4: Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5: Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6: En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7: En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8: Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9: Något du längtar till.

Dag 10: Någonting jag oroar mig för.

Dag 11: Mitt drömbröllop.

Dag 12: En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13: Någonting jag ångrar.

Dag 14: Innehållet i min väska.

Dag 15: En bild på det jag köpte senast.

Dag 16: Min favoritfilm.



Dag 17: Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.



Dag 18: Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19: Mitt favoritprogram.

Dag 20: Vad har du lärt dig denna månad?

Av Sussie - 6 november 2011 19:35

Igår blev det inget blogginlägg...
Satt inte vid datorn ALLA igår faktiskt vilket är himla ovanligt för mig hihi :p
Men ändå var det skönt att inte behöva känna sig så beroende av dessa apparater ;)

Har inte varit hemma på hela helgen...eller jo jag var hemma och fixade så missarna fick mat och vatten...men annars var jag inte hemma...men missarna har ändå fått sällskap av min bror som varit i stan så helt ensamna har de ändå inte varit ;) (slipper jag få dåligt samvete för att jag inte varit hemma)

Tänkte visa lite bilder...


 

Titta vad duktiga de var...Luffis ligger på mig och Enzo brevid :) tycker de är sååå duktiga! :)


 

Skitgrisen på vår morronpromenad in till stan i fredags morse :)


I fredags kväll åkte jag hem till Emelie...
Vi kollade på "Doobidoo" och lite så...åt tacos och hade mysigt :)


    

Suddig bild med Stephanie tog sin pappas tomma ölburk och skulle tanka bilen haha!
Sötunge!


På lördagen färgade mamma håret på mig...ser likadan ut som innan vilket jag hoppades på då jag trivs så :)
Blev inga misslyckade slingor utan jag blev nöjd direkt :)
Och mina gråa hårstrån är borta! ;)


 

Såhär blev det!


Vi gjorde ärenden hela dagen men på eftermiddagen träffades alla mina syskon (Tess, Henke, Emelie och jag) min mamma, Klasse och hand dotter för att äta på Ming...
Leffan och Stephanie skulle oxå följt med men Stephanie blev sjuk :( så Leffan fick vara hemma så köpte vi med oss mat åt honom :)


 

Jag fick köra! :)
De andra ville dricka till maten och till mat dricker jag helst inte alkohol så jag sa att jag kör!
Här sitter jag och väntar i bilen på min bror som vi skulle hämta upp hemma hos min granne :)


Idag åkte vi till gravplatsen och tände ljus...
Här är en bild på vår familjegrav!


Visst är det fint :)

Min morfar
Många år sen han gick bort men jag har sååå många minnen!

        

En MYCKET fin gravplats...var tvungen att ta kort :)


Var även hos mormor idag och hälsade på...gav henne en blomma för hon fyller 83 år idag :)
Hon var dålig :( stackars lilla mormor!
Hoppas hon blir bättre snart! De hade sagt åt henne att hon bör läggas in men det ville hon inte den envis tanten ;) Men hoppas hon blir bra snart!

Nu är man hemma iaf och jag är trött!
Blir snart sängen!
När jag satte på datorn idag hade jag över 70 blogginblägg att läsa :s får se när jag hinner med det hehe...

Men nu ska jag lägga mig på soffan!
Hoppas ni haft en bra helg!
Kram på er!   

:)

Av Sussie - 4 november 2011 18:24

Gick upp i morse och gjorde mig iordning lite snabbt...åt ingen frukost för jag ville inte att Enzo skulle behöva vänta så länge på sin morronkiss så jag gick bara upp och sminkade mig och gjorde mig iordning...gick upp 7:25 och kl 8 var jag klar så han fick vänta i 35 min på sin morronkiss bara ;)

Gick då en promenad med honom ner till stan vilket tar 45 min med hund ;)

Väl hemma hos Linda satte jag mig ner med ett glas Cola Zero som hon bjöd på för jag var törstig...
Sen ner till mötet!
Vi satt en bra stund...1½ timma typ...

Vad mötet handlade om är inget jag skriver om här i dagsläget! Men det gick bra iaf... ;)

Sen åkte vi till Biltema och sen lunchade vi tillsammans innan hon körde mig till centrumet där jag bor...så gick jag där ifrån och hem till mig...
Är helt slut nu! Så ska lägga mig på soffan och se film! :)

Senare ska jag iväg till syster och färga håret :p
Ska ju på restaurang i morron...då måste man vara lite fin i håret ju ;)
Nej nu ljög jag...det är inte därför jag ska färga håret...jag har inte gjort det på bra länge nu och jag såg nämligen häromdagen till min förskräckelse att jag fått GRÅA hårstrån på ena sidan :(
JAG ÄR GAMMAL!!! :(
Så DÄRFÖR ska jag färga håret idag!
Men jag vill ju självklart vara fin när jag ska ut och äta i morron :)

Ha en mysig fredag och en UNDERBAR helg alla underbara!
Kram på er!  

Av Sussie - 4 november 2011 12:42

Min favoritfilm:

                         

Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2: En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3: Min favoritårstid & varför.

Dag 4: Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5: Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6: En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7: En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8: Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9: Något du längtar till.

Dag 10: Någonting jag oroar mig för.

Dag 11: Mitt drömbröllop.

Dag 12: En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13: Någonting jag ångrar.

Dag 14: Innehållet i min väska.

Dag 15: En bild på det jag köpte senast.

Dag 16: Min favoritfilm.

Dag 17: Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18: Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19: Mitt favoritprogram.

Dag 20: Vad har du lärt dig denna månad?

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards