sussisviktblogg

Alla inlägg under november 2011

Av Sussie - 3 november 2011 22:41

Ska när som helst krypa ner i sängen...
Men innan jag gör det vill jag bara TACKA alla er som peppar mig och stöttar mig i min kamp jag går igenom...

Den här utmaningen jag är med i...den är kämpig!
Det händer inte mycket på vågen just nu..förra veckan gick jag ner 0,7 kg men denna vecka upp 0,7 kg så jag ligger än så länge på +-0...
Jag försöker peppa mina vänner så mycket jag bara kan...men det känns inte som att jag gör det lika bra som alla ni som peppar mig...

Inte så lätt kanske att vara positiv och glad och peppa andra när man inte är på topp själv...jag mår ju bra och så men jag menar det här med att jag står still på vågen :(

Men TACK ALLA UNDERBARA

MÄNNISKOR!!!



Idag har jag varit hundvakt...varit ute och gått MASSOR!!!
Enzo ska sova här inatt så blir en långpromenad i morron bitti med för oss :)
Känns bra att få vara ute och röra lite på sig igen iaf...

  Alla 3 katterna på en och samma bild :)
De håller sig på sin kant men de har inga problem alls att röra sig dit de vill i lägenheten...
Förr låg de typ på en byrå och tryckte så fort det kom en hund i deras hem...men med Enzo är det annorlunda...de kan gå omkring, gå på lådan, äta ja vad de vill utan att vara rädda...visst är de försiktiga men Enzo vet vad som gäller ;)


 

Enzo ligger på mitt ben...där låg han bra tyckte han haha!
Vi har myst till film ikväll :)


Nu har vi precis varit ute på en kvällskiss och jag har duschat så nu är det sängen som kallar...
I morron ska man upp tidigt igen!

Natti!
Kram på er!   

Av Sussie - 3 november 2011 20:46

En bild på det jag senast köpte:


   


Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2: En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3: Min favoritårstid & varför.

Dag 4: Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5: Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6: En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7: En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8: Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9: Något du längtar till.

Dag 10: Någonting jag oroar mig för.

Dag 11: Mitt drömbröllop.

Dag 12: En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13: Någonting jag ångrar.

Dag 14: Innehållet i min väska.



Dag 15: En bild på det jag köpte senast.



Dag 16: Min favoritfilm.

Dag 17: Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18: Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19: Mitt favoritprogram.

Dag 20: Vad har du lärt dig denna månad?

Av Sussie - 3 november 2011 17:11

...svårt att komma på en rubrik för vad det här inlägget handlar om...det handlar om många olika saker...
Men vi börjar från början tror jag...

Vägde mig i morse...hade ju då som sagt gått upp :(
+0,7 kg :(
Men bara ta det för vad det är och fixa sig för skolan...

Hoppade av vid Linda och åkte med henne ner...
Hände något idag som jag väntat på ett tag ska hända...men kanske inte just på det viset...och trodde det skulle vara JAG och inte den andra som skulle agera ;)
Mer än så behöver jag inte säga om den saken ;)
Men blivit ombedd att skriva ner ALLT om denna händelse så det ska jag göra...
I morron är det möte om händelsen idag...

Åkte med Linda upp till min VC för att lämna prover...var ju där i fredags men kunde ju inte lämna då så gjorde det idag istället...sen följde jag med Linda hem och hämtade hennes vovve och så gick han och jag hem till mig :) (tog ca 45 min kanske)
Vi satte oss i soffan och kollade på film...och sen gnällde han så då tog vi ett varv runt samhället (tog ca 1 tim och 20 min)...tar lite längre tid att gå med hund än ensam då det är så mycket att nosa på överallt ;)

Jag pratade med Linda på vägen och hon mådde inte riktigt bra så hon fick se när hon orkade komma och hämta sin lilla gris men jag sa att jag har gärna kvar honom tills i morron för då kan jag GÅ med honom hem till henne innan vi ska på möte :)
Så antagligen blir det så :)

Katterna tycker inte jättemycket om hunden men det funkar...
Lady gav Enzo en smäll på nosen förut när hon tyckte han var lite för närgången...men det syns inget på honom och Enzo har respekt för katterna vilket är bra! Han vet att det är de som bestämmer här ;)
Men Enzo är sååå duktig! :)

Nu väntar vi på att grannen ska komma hem så vi kan få sällskap till affären så jag har hundvakt medan jag springer upp och handlar ;) så snart blir det en runda till för den lilla grisen ;)

Känner att jag rört mycket på mig idag och det känns bra :)
Tyvärr blev det plus denna vecka på utmaningen...men jag får ta nya tag och hoppas på det bästa till nästa vecka :)

Nu ska jag mysa med Enzo! :)
Kram på er!   

Av Sussie - 2 november 2011 22:50





Innehållet i min väska...


En sak som är bland det värsta jag vet är att bära väska!
Det är väl SKITJOBBIGT tycker ni inte???
Så jag försöker undvika det så mycket jag kan!
Jag har mobil och nycklar i fickan...och plånboken håller jag antingen i handen eller så har jag en liten en som oxå får plats i fickan...ofta har jag ett etui med bara körkort, bankkort och busskort typ...ska jag ha alla kort med mig så har jag en liten handväska med den i...
Ska jag till skolan har jag ibland väska med alla papper och böcker i...men den packas upp så fort jag kommer hem...så jag har inget speciellt innehåll i min väska...
Skulle vara träningskläder då kanske ;) men den packas ju oxå upp så fort man kommer hem...nej min väska är nära på TOM får jag säga...


Dag 1: En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2 : En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3 : Min favoritårstid & varför.

Dag 4 : Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5 : Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6 : En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7 : En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8 : Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9 : Något du längtar till.

Dag 10 : Någonting jag oroar mig för.

Dag 11 : Mitt drömbröllop.

Dag 12 : En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13 : Någonting jag ångrar.



Dag 14 : Innehållet i min väska.



Dag 15 : En bild på det jag köpte senast.

Dag 16 : Min favoritfilm.

Dag 17 : Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18 :Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19 : Mitt favoritprogram.

Dag 20 :Vad har du lärt dig denna månad?

Av Sussie - 2 november 2011 22:30

Ett snabbt inlägg kommer här innan sängen kallar...

Som jag skrev i förra inlägget så har jag ju inte varit så aktiv på bloggen de senaste dagarna...inte heller på Facebook...
I vanliga fall är jag ganska känd för att uppdatera min status på Facebook ganska många gånger om dagen...men de senaste dagarna har jag varit ganska tyst även på Facebook...
Jag har helt enkelt inte varit mig själv...

Men jag hade mina syskonbarn i måndags...
Här kommer några bilder från det:
(klicka på bilderna för att få dom större)


               

Först var det frukost!
Sen fick lillan sova en stund medan de stora var ute och lekte...
Sen upp och handla för att kunna laga mat då blev det lite lövlek samtidigt!
Sen hem och laga Sussis berömda pannkakor -gud vad de åt hehe ;p
Sen ut till lekparken och leka innan svåger kom och hämta barna igen :)


Igår låg jag i soffan hela dagen och såg film...så då hände inte så mycket...
Men idag ringde svåger till mig och frågade om jag kunde åka och hämta Denice på fritids då hon blivit dålig...
Så jag tog bussen till stan och bytte där för att ta bussen hem till dom och hämta Denice...när jag kom dit låg hon och sov på en soffa..lilla snuttan!
Hon var riktigt dålig :( hade helt plötsligt fått hög feber :(
Men var bara att ta med henne hem...hämtade även Rasmus samtidigt...lika bra tänkte jag!

Vi gick och köpte lite dricka och så i affären innan vi gick hem med så Denice skulle ha lite...hon ville knappt ha nåt ändå men lite fick jag i henne...
Så fort vi kom hem tog vi varsin Risi Frutti (Denice åt nära på ingenting av den heller) och så satte vi oss i soffan och kollade på "Barbie -Prinsessakedemin" som Denice fick av mig när hon fyllde :)
Och efter den såg vi på "Pippi på rymmen"...den valde JAG! När Denice märkte att det var den rynkade hon på näsan och sa "Nej inte Pippi" men hon fick till och med till ett léende sen när Tommy skrattar så fult haha! Sötungen! (Denice alltså)

Lite bilder från idag:
(Klicka på bilderna för att få dom större)


     
Denice gnällde att hon var så varm om händerna..och det var hon! Jisses hon var som en kamin! Så hon ville ha mina ISKALLA händer att svalka sig med...så var svalt och skönt för henne som var varm och varmt och skönt för mig som frös så dant :)
Kollade som sagt på Pippi som andra bilden visar...
När Emelie kom hem blötte hon en handduk och la på Denice panna...
Ååååh min lilla söta flicka!


Denice har ALLTID varit MIN FLICKA! Ända sedan dagen hon föddes!
Hon är nåt speciellt för mig!
Men självklart ÄLSKAR jag ALLA mina syskonbarn lika mycket!


Nu ska jag göra mig redo för sängen...
Upp i morron och åka ner till skolan :( ingen lust alls...men MÅSTE!

Sov gott!
Kram på er!   

Av Sussie - 2 november 2011 20:39

Ni har kanske märkt att jag inte varit så aktiv på bloggen de senaste dagarna..?
Det har sina förklaringar...
Jag har inte mått tipp topp om man säger så...

De senaste dagarna har varit kämpiga...det finns vissa anledningar till detta och jag känner att jag inte kan gå in på det nåt vidare då jag inte vill att vissa personer ska veta vad som pågår i mitt liv...
Men det räcker att säga att det varit lite kämpigt...och när jag har motgångar i livet så vet ni ju nu hur jag blir: Jag skiter i allt!

Så de senaste dagarna har jag suttit i soffan och sett film efter film efter film och inte gjort ett skit typ!
Jag har inte tränat sen i söndags! Och eftersom det är höstlov så kan inte Emelie på dagarna då hon har barnen och min svåger jobbar, han kommer hem så pass sent om dagarna med så Emelie tycker det är för sent att träna vilket jag tycker är synd för JAG vill! Men jag vill inte själv :(
Så denna vecka har jag gått upp i vikt! Vilket gör att jag mår ännu mer dåligt :(

Just nu känns allt bara SKIT! :(
Funderat på att lägga ner bloggen, men ändå vill jag inte det då jag tycker det kul att fått så många läsare och nya kontakter :) det tycker jag verkligen är JÄTTEKUL!
Verkar som att ganska många tycker om det jag skriver om oxå vilket är ännu mer kul :)
Det här är ju kanske ett mindre roligt inlägg när jag bara är negativ hela tiden men det måste man få vara ibland med...

Nej det känns inte bra just nu :(
Men nu är min mat klar så ska äta lite men ska försöka skriva mer sen...eller om det får vänta till i morron!

Ta hand om er!
Och kom ihåg: Det är inte utsidan som spelar roll utan vad vi har inom oss! Personligheten är det som gör en människa vacker!
Detta gäller ALLA!
Har man ingen fin personlighet är man heller inte vacker...men har man en fin personlighet spelar det ingen roll om man heter Tyra Banks eller Quasimodo...de är lika vackra båda två!
SÅ DET SÅ!

Av Sussie - 1 november 2011 10:46

Någonting jag ångrar..?
Hmm...på sätt och vis ångrar jag att jag inte gick klart skolan när jag var ung...och valt en annan linje...jag gick teater och det blir man inte mycket på hehe...
Men som sagt fick inte slutbetyg ändå så nu sitter man här och får plugga som vuxen med studielån istället...men samtidigt skulle jag inte ha träffat Linda om jag inte hade pluggat som vuxen så det är jag ändå glad för :)

Jag ångrar vad jag lät mig själv göra mot min kropp!
Försöker nu rätta till de felen men det är faktiskt lättare sagt än gjort...men jag kämpar och jag SKA klara det!

Jag ångrar (ibland) att jag flyttade till den här lägenheten...skulle tagit en lägenhet i stan redan från början...
Usch! Vill inte bo här!!!


Dag 1:
En bild på mig + 10 fakta om mig.

Dag 2 : En låt du lyssnar på när du är arg/glad/ledsen.

Dag 3 : Min favoritårstid & varför.

Dag 4 : Mina mål på kort sikt & varför.

Dag 5 : Någonting jag vill ha mer än något annat just nu.

Dag 6 : En bild på någon/något som har störst inverkan på ditt liv.

Dag 7 : En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 8 : Bild på mig & min bästa vän.

Dag 9 : Något du längtar till.

Dag 10 : Någonting jag oroar mig för.

Dag 11 : Mitt drömbröllop.

Dag 12 : En bild på mig själv för ett år sedan.

Dag 13 : Någonting jag ångrar.

Dag 14 : Innehållet i min väska.

Dag 15 : En bild på det jag köpte senast.

Dag 16 : Min favoritfilm.

Dag 17 : Någon du ser dig vara gift med / vara med i framtiden.

Dag 18 :Något du är stolt över de senaste dagarna.

Dag 19 : Mitt favoritprogram.

Dag 20 :Vad har du lärt dig denna månad?

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards