sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Jag har bestämt mig!

Av Sussie - 1 december 2011 13:11

Hade fått lite kommentarer på bloggen "i morse" när jag gick upp...kl 11:30 ;)
Jag är så oerhört tacksam för alla som stöttar mig! Jag har lite jobbiga perioder (vilket jag tror de flesta har) och då behöver man lite extra stöttning! :)


Men en sak jag funderat på länge är att gå tillbaka till flytet...äta lågkalorisoppor och äckliga shakes igen bara för att gå ner i vikt!
Men jag vill helst inte göra det heller just för att mycket av det är så jävla äckligt!

Så idag kom jag på en JÄTTEBRIGHT idé!
Jag gick in på nätet och kollade lågkalorirecept!
Fanns mycket som lät gott!
Och det står hur många kalorier en portion innehåller med...så det ska jag testa tänkte jag! :)
Jag ska göra en veckomatsedel och när jag provar ett nytt recept ska jag även lägga ut det på bloggen så ni andra med kan få testa (om ni vill)...

Från och med idag ska jag äta mellanmål med!
Jag ska försöka vara lika duktig som Hea och som så många andra av er är som äter 7 ggr om dagen!
Tänk om jag blir piggare av att äta så ofta..? :p Vad glad jag skulle bli då! :)

Så nu ska jag snart upp till affären och köpa mellanmål och nån mat som räcker idag och i morron :p
Nu har jag bestämt mig (IGEN) för att klara det här!
Ska snart köpa batterier med till vågen så jag kan se hur mycket jag gått ner (eller upp) nu dessa 2 veckor jag inte vägt mig på...missat 2 ggr nu i utmaningen :(
Men hoppas jag kan vara med nästa vecka igen! :)

Nu kör vi!
Kram på er!    

 
 
Tuula

Tuula

1 december 2011 13:31

Nu kör vi hårt ! ;) Skynda dig att testa låg-kalori-maten, så kommer jag också börja äta det.. kram

http://tuulisen.bloggplatsen.se

Sussie

1 december 2011 13:39

Jag ska försöka storhandla i helgen så först då eller början på nästa vecka kommer det komma in recept här :)
Men vi kör tillsammans nu Tuula!
Vi ska köra stenhårt! Vi ska klara det här!

Kramar!

 
Johanna

Johanna

1 december 2011 13:31

Låter som ett bra beslut. De där färdiga shakesen får vi opererade ju egentligen inte inta efter operationen eftersom vi behöver få i oss mer näring än vad de innehåller.

Du grejar detta!

Kram /Johanna

http://johannakantola.wordpress.com

Sussie

1 december 2011 13:38

Nej jag vet att de sa att vi bara får äta max en sån shake i månaden...så sa de på mitt sjukhus iaf...
Men nu är det ju ett tag sen jag gjorde operationen och kände att nu kanske jag kan äta såna igen...men jag har bestämt mig att inte göra det utan att prova riktig mat fast med få kalorier istället :)

Tack så mycket! :) Jag hoppas jag grejar det! :)
Kramar!

 
Ullissa

Ullissa

1 december 2011 17:05

Go tjejjen! Mellanmålen tror jag är A och O! Jag äter ca 7ggr om dagen! märker direkt på mitt humör å välmående om jag missar ett mål! Dom sa till mig på sjh att jag måste äta alla mina mål annars så ställer sig kroppen in sig på svält och då går jag INTE ner i vikt!
Hoppas på att det släpper för dig snart!
Detta fixar du!
Kramisar!

http://ullissa.bloggplatsen.se

Sussie

1 december 2011 17:12

Ja du har nog rätt!
Jag ska börja sätta klockan så den säger till mig när jag ska äta hela tiden! :)
Jag SKA fasen i mig gå ner i vikt! Det bara är så!

Tack för ditt stöd!
Kramar!

 
Ingen bild

Tagge

1 december 2011 17:07

hej hoppas det kommer gå bra för dig. När du dumpar så kanske du äter för fort? Då dumpade jag ibörjan.

Sussie

1 december 2011 17:13

Ibland äter jag nog för snabbt...är ju ofta så himla stressad...men försöker att lugna ner mig och äta långsamt...
Jag har ju varit jätteduktig ett bra tag! Gick ju flera veckor utan att jag dumpade...så kom det bara helt plötsligt!
Men nu ska jag köra på det här får vi se om det funkar :p

 
Ingen bild

Tagge

1 december 2011 17:19

Jag fick ett bra tips. Läs en tidning eller lek med mobilen eller läs en bok när du äter då blir det att man äter lite saktare. :)

Sussie

1 december 2011 17:57

Det var faktiskt ett bra tips! :p
Jag brukar leka med datorn :p skriva på msn eller på facebook eller nåt :p Det är då det funkar för mig...men ska jag iväg och måste äta innan då blir det jobbigare för mig för då blir jag lätt stressad

 
Helena

Helena

1 december 2011 23:14

Bra att du ska kämpa med maten..jätte viktigt för alla med speciellt vi operareade..du måste få näring..din hjärna svälter just nu...inte undra på att du är hungrig..jag märker om jag missat en dag med mat..dagen efter är jag helt slut
Du behöver alla dina små mål för att komma i normalt närings innehåll under en dag
Kämpa i massor,du fixar det !
bananer..knäckebröd,keso..vad som helst till ett litet mellis så du får orken:)
kramizar

http://hea71.bloggplatsen.se

Sussie

2 december 2011 06:08

Det är ju en sån enkel grej egentligen...så onödigt att slarva med det då ju...
Jag ska bättra mig jag LOVAR! :)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards