sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Freeeeedag!!!

Av Sussie - 2 december 2011 19:34

Underbar dag måste jag säga!

Min dag började redan klockan 6 i morse! Och enda sen dess har den faktiskt varit helt UNDERBAR!
Den började med att jag gjorde mig iordning för att möta Lena och åka ner och simma...ärligt talat så var jag inte speciellt trött heller! Och inte varit på hela dagen! :D
Vet ni att jag till och med fick i mig en knäckemacka innan jag gick hemifrån..? Det ni! En framgång bara det! ;)

Värvade Lena och därmed fick både hon och jag varsin fri månad på simhallen :D KANON! :D
Jag bestämde mig för att köra på rätt hårt idag...jag har visserligen inte tagit exakt tid innan på hur lång tid det tar för mig att simma 1 km...men jag vet att det tar ca 40 min...
Idag tog jag tid...och jag kan säga att jag simmade på rätt bra!
Det tog 36 min för mig idag! :D Så om det tagit 40 min annars så tog jag in 4 min idag :D jag är riktigt stolt över mig själv! :D
Lena tyckte jag simmade snabbt! Haha! Varvade henne flera gånger...men jag berättade att jag inte heller simmade snabbt första gångerna jag var och simmade...så det tar ett tag innan man kommer igång...idag tyckte jag själv att jag simmade snabbt! Känner UNDERBART! :p

När jag simmat min km så kände jag att jag simmar lite till för jag hade tiden...när jag simmat 10 längder till kollade jag på klockan och kände äh vad fan vi kör 10 till så har jag simmat 1,5 km!
Så det gjorde jag! :D
Riktigt nöjd med dagens träning! :)

Vid 8:30 gick vi upp! För kl 9 hade jag bestämt med Linda att möta henne i skolan!
Tur att simhallen ligger granne med skolan ;)
Duschade, fönade håret och sminkade mig innan jag gick för jag skulle ju på stan och så efter skolan med så ville se nogorlunda "bra" ut ;)

Gick ner till skolan och visade läraren vad vi gjort i samhäll B...
Mitt arbete sa han var JÄTTEBRA! :D vad han såg just då så var det inget jag skulle komplettera ens...men han läste inte hela arbetet för jag hade gjort rätt stort ;)
Men han sa att jag klarar ett VG i kursen iaf :D
Så det är jag nöjd med för det jag det jag strävade efter :D

Gick med syster och systerdotter på stan sen efter skolan...
Hon skulle köpa julklappar! Hittade några stycken sådär bara...men nu var det lite leksaker kvar till barna bara sa hon...
Vi åkte till Tornby med för att kolla lite där...tog en smörgås på ett ställe med för jag behövde äta...jag delade macka med lilla Stephanie :)
Innan vi gick hem gick vi förbi Biltema för att köpa batterier till min våg :)
Så nu ska jag börja väga mig igen och från och med nästa vecka kan jag vara med i utmaningen igen ;) *WOHOO*


Gick hem till mig och umgicks lite...jag sa att de kan ju vara kvar hos mig tills svåger slutar jobba så kan han hämta upp dom...och så blev det!
Stephanie busade som fasen med mig hela dagen! Var så himla kul! :D
Och självklart så kollade vi på "Trassel" med...Stephanies favvofilm hemma hos mig ;)


Vi gick upp och handlade lite fredagsmys med!
De hade billigt godis denna vecka så jag köpte med! :p Men OJ vad mycket det blev...kommer räcka LÄNGE för mig hahaha! ;)
Man äter ju bara några bitar åt gången sådär...
Men jag hällde iaf upp allting i en skål...sen satte jag den i Stephanies knä och bad Emelie ta ett kort:


Visst är hon söt "min" lilla busa?! ;)
Och skålen är nära på större än henne haha! ;)


 

Sen sa Emelie att det är lika bra att hon får sitt eget godis eftersom hon alltid tuggar på alla bitar och lägger tillbaka dom...
Så hon fick sin lilla skål :) (Inte mycket godis i alltså)


 

Emelie ligger i min säng och pratar i telefonen medan Stephanie ser på "Trassel" med Emelies hand som stöd för hakan haha! Sötunge!


Nu har Emelie och Stephanie åkt hem och jag ska ställa mig och laga mat! :p
Sen blir det mys till nån film i soffan! :D
Får se om man hittar på nåt mer ikväll eller om det inte blir roligare än såhär ;)
Men broren kommer ju senare sen med...får se om han hälsar på sin storasyster nåt ikväll eller om det bara blir att han nördar med grannen ;)

Ha en SUPERMYSIG fredag nu alla UNDERBARA!
Kram på er!   

 
 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

2 december 2011 23:55

Hoppa upp o klappa mig i bakluckan vilken jädrans stor godis skål =))
Jag skulle Inte våga köpa hem en massa godis för jag litar inte på mig själv. Därför önskar jag så att jag kunde dumpa.. Nä de är jobbigt att sätta sina gränser, precis lika jobbigt som innan op.

Du är duktig som simmar ,, jag blev lite sugen på de faktiskt. Men jag vågar inte visa mig än.. Jag vill,, men..........

Nä, nu ska jag strax göra ett viktigt inlägg i min blogg =)

Trevlig helg o mysig kväll ... Dröm sött kram kram du söta ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Sussie

3 december 2011 11:31

Hahaha! Det var faktiskt inte meningen att det skulle bli så mycket! :p
Men det blev det och åt bara några bitar igår :p
Men brorsan är här så får hjälp i helgen att äta från den ;)

Men tror den kommer räcka ett tag ;)

Åh då måste jag läsa din blogg med :D
Ha en underbar helg!
Kramar! ♥

 
Ullissa

Ullissa

3 december 2011 21:52

Vilken härlig bil å världens lyckligaste barn med tror jag! Med den skålen i famnen!
He he! Själv håller jag mig till sockerfritt godis å schoklad!
Kramisar till en toppen helg!

http://ullissa.bloggplatsen.se

Sussie

4 december 2011 12:15

Eller hur..? Jag tror hon var världens lyckligaste unge just då ;)
Jag äter vanligt godis...men jag aktar mig lite för choklad då det var min stora last innan op...
Men idag äter jag faktiskt lite sånt med...men då i små små mängder :)

Hoppas din helg varit bra och att du får en lugn och skön söndag!
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards