sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Stress stress stress

Av Sussie - 20 december 2011 08:16

Jag vet inte riktigt vad som händer med mig :(
Kan det vara stressen som gör detta..?

Häromdagen var jag ju såååå glad för vågen visade 109,3 kg...igår började jag blöda och därmed gick även bågen upp :(
Idag vägde jag mig igen och jag har gått upp ännu mer!!! :(
Sparkade in vågen under bänken igen och var gråtfärdig!!!
VARFÖR???

Det är inte lite jag gått upp heller...kommer inte ihåg siffran helt men det var nånting på 111 kg...JÄVLA SKIT säger jag bara!!!

Och idag är jag uberstressad!
Ska när som helst GÅ till Linda, sen ner till skolan en sväng för att sen hinna hem och ha en julfika med Linda...
Klockan 14 slutar Jennie och vi ska åka och träna och simma.
Sen måste jag vara hemma hos mig till 17 då jag ska vara barnvakt åt grannens lilla pojke till runt 20:30.
Efter det ska jag upp till mig och städa och packa!

Sen ska man mellan dessa saker hinna få i sig mat med...hur fan ska jag hinna allt???
Jag känner redan nu stressen och då har jag inte kommit till första saken än :s
Usch!

Nej jag måste borsta tänderna nu och komma iväg!
Ta hand om er!

 
 
Tuula

Tuula

20 december 2011 12:12

Men tjejen ! Ta ett djupt ANDETAG, slappna & andas.. Jag kan garantera att det känns lättare sen & stressen känns långt borta.

Och du, man går upp och ner hela tiden, du kommer gå ner dessa små kilon igen, det kommer gumman..

KRAMAR! <3

http://tuulisen.bloggplatsen.se

Sussie

20 december 2011 23:04

Fy fasen vad jag stressat idag!
Gick hemifrån 8:30 idag och kom hem vid 22-tiden!
Varit igång hela hela tiden och nu är jag HELT slut!

Jag hoppas jag tappat de här kg till julafton!
Kramar!

 
ana

ana

20 december 2011 12:46

Hej gumman
Hörru! Vågen är en farlig vän/fiende som bara bör tas till hjälp max i gång i veckan,varanan vecka e att rekomendera helst.
det som händer med din kropp är väldigt komplext, du kan vara tung i magen samlat på dig vätska osv osv du kan klart oxå ha lagt på dig men du vet inte det om du väger dig för ofta.
Btw jag går upp till 66-67 under mensen och det är 3-4kg som jag blir av med när mensen tar slut. Detta är då vätska som jag samlar på mig under denna period.kanske likadant för dig?!
Så deppa inte, du fixar detta för du e bäst och tack för din kommentar,Den satt fint nu när jag mår som jag gör.
kramiz bananiz

http://minus83kg.bloggagratis.se

Sussie

20 december 2011 23:08

Heeeeej! :)

Jag vet att vågen är farlig, men jag är ändå beroende av den...men har nu bestämt att jag inte ska väga mig så ofta som jag gör...ska försöka en gång i veckan hehe...men det är himla svårt att hålla sig borta kan jag lova ;p

Aa man går ju upp under mensen det vet jag men fasen det är ju skillnad om det är ett par hundra gram så såå mycket! :-O Ofattbart!!!

Idag har jag tränat iaf och känner mig duktig! Trots stressen och så så har jag klarat av denna dag! Men är helt slut nu hehe...

Är det nånting så är det bara att du hör av dig!
Finns här om du behöver nån att prata med!
Kramar!

 
Kanie - GBP op, maj 2011

Kanie - GBP op, maj 2011

20 december 2011 15:10

Hej!

Först och främst måste jag börja med och säga:

WOOOOW!!
56kg på ett halvår!?!? shit! det är väldigt mycket!!
Själv har jag gått ner 28kg, men jag var mindre än dig om man ska vara så fräck och säga så. Jag är kortare än dig också. :)
Men ta in illa upp, jag tycker att du har gjort ett sådant underbart jobb med "bara" 56 kg ;). hehe det är ju jätte MYCKET!
du ser fantastiskt ut! :)

Keep on going!
KRAM på dig!

http://ordinarygirlie.blogg.se

Sussie

20 december 2011 23:15

Hej där! :)

Dig har jag inte sett förut :) välkommen till min blogg :D
Nu har även jag en ny blogg att läsa :D

Ja det är lite lögn...jag gick ner 8,9 kg på egen hand innan operationen så jag har bara gått ner 47,1 kg (med start från flytet) ;)

28 kg är inte dåligt det heller :) Grattis till det! :D
Haha du är inte fräck för att du säger att du var mindre än mig ;) MÅNGA som varit (och fortfarande är) mindre än mig haha! Tar inte illa upp av det! :)

Tack så mycket! :)
Vad snäll du är som säger så!!! :D
Blir jätteglad av att få höra det! :)

Ska läsa din blogg lite tänkte jag och se hur allt gått för dig med :)

Lycka till i fortsättningen och hoppas du kommer tillbaka och läser igen :)

Kramar!

 
Helena

Helena

20 december 2011 23:12

Jag går upp både under ägglossningen och mensen..kan vara upp till 2 kg och vätskan kan sitta kvar längre..jätte jobbigt..men kämpa vidare vännen:)
Stress är inte heller bra för viktminskning sägs det..märker jag själv att jag stå ju också helt jäkla still..ner och upp hela tiden..bläää
Men nu tar vi nya ta efter julen och innan dess så ska vi njuta av härlig tid..kramizar

http://hea71.bloggplatsen.se

Sussie

20 december 2011 23:19

Ja i morron är det ju brytdagen igen och jag ville så gärna skriva mitt STORA minus till dig...men i morse hade man ju gått upp 2,3 kg :(
Ska väga mig i morron och se om jag förlorat det jag gått upp annars så får jag la ta det denna gång då och kämpa på i nästa utmaning :p

Nej stress är inte alls bra! Och jag blir ju stressad så fort jag har en tid att passa!
När jag ska med bussen kollar jag sällan tiderna utan bara går ut och ställer mig för vet jag när bussen ska gå så blir jag stressad och då blir allt fel!
Vet inte varför man ska vara sån men usch vad jobbigt det är!

Ja nu är det jullov för mig och jag ska njuta lite och slappa och så...men även TRÄNA! :D
Idag har det gått jättebra med träningen och ska träna i morron med :D

Kramar till dig från mig! :)

 
Kanie - GBP op, maj 2011

Kanie - GBP op, maj 2011

20 december 2011 23:36

Tack själv för din kommentar/erna :)!
Jag har tränat fotboll i 11år och spelat innebandy i 6 år, så jag har ändå en relativt bra kondition. Därför orkade jag så länge, det tar sig på lårmusklerna hehe :).
Men du är jätte duktig, kör du 10 minuter denna gång så kanske du orkar 12 imorgon och därefter 15, 20 osv! Så har jag gjort :). Kommer ihåg att när jag började att träna på gymet för ca 3-4 år sedan med en kompis, stod i en minut och sedan var jag överbelastad i mina lårmuskler Hehehe. Så kan det vara ;).
Näe men numera orkar jag mer :).

Tack och välkommen till min med, i mellanåt är jag lite seg på att uppdatera men äsch ;). Hehe
Kram!

http://ordinarygirlie.blogg.se

Sussie

20 december 2011 23:42

Oj! Jag men då är du ju tränad sen innan och har kondisen som sagt...en annan har inte tränat nånting sånt sen skolan haha! ;)
Men nu är man igång igen! :D
Jag hoppas jag ska klara några minuter till i morron på den där maskinen för det är himla skönt att känna att det tar på en :p

Gör inget att du inte uppdaterar så ofta! Jag lägger till dig i bevakningen så säger datorn till när du skrivit nåt ;)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards