sussisviktblogg

Alla inlägg under december 2011

Av Sussie - 19 december 2011 14:19

Känner att dagen inte alls blir rolig...
Jag och Jennie ska åka och träna OCH simma i morron...och vad tror ni händer det första som händer när jag gick upp i morse..?

Precis! BLÖDNING!!!
Varit blödningsfri en vecka nu...så kommer det igen en vecka...sen har jag uppehåll i 2 veckor och så kommer det igen en hel vecka och sen uppehåll en vecka och sen efter 2 veckor kommer det igen och så fortsätter det så...
Snacka om jobbigt!
Man känner ju sig inte så fräsch när man blöder och därför undviker jag träning och sånt då...men nu får det fan inte vara ett hinder för mig längre!
Jag ska fan komma igång med träningen ändå trots detta!
Jobbigt att blöda så ofta bara :(
Och idag har jag även mensvärk vilket jag inte brukar känna av så mycket när jag äter mina piller...men men...

Ska upp och panta lite idag så jag blir av med det som står i köket...
Sen hoppas jag på att jag orkar städa lite idag...inte så stökigt men bara plocka iordning lite och så :)

Men först EN DUSCH! Kan inte gå upp till affären såhär känner jag hehe.
Ha en bättre dag än mig nu alla! ;)
Kramar till er alla fina!

Av Sussie - 19 december 2011 00:18

Nu har jag precis lagt på luren med Jennie...
Vi är så peppade för vår träning!!! :D
Så på tisdag kör vi igång på allvar!

Jag har haft mitt träningskort nu i ett par månader och jag har tränat lite men ändå inte så mycket som jag ville och önskade!
Jag har haft lite problem att komma iväg ensam så har jag ingen med mig så blir det lätt att man skippar det...
Men så kom Jennie...

På tisdag fixar vi kort till henne och jag värvar henne och ger då både henne och mig en fri månad :D
KANON!!!
Och så kör vi!
Varannan vecka kan vi träna ca 5 gånger i veckan och varannan vecka då hon har sin son blir det kanske 3 gånger bara...men det är ju helt ok ändå anser jag :D

Nu hoppar vi till utmaningen:
Nu i 8 veckor (tror jag att det är) så har jag varit med i en utmaning...
Jag sa att jag ville gå ner 3 kg innan jul och än så länge har jag gått ner 5,2 kg så klarat utmaningen med ganska stor marginal :D

Den 2:e januari startar en ny utmaning som jag tänker hoppa med på :)
Jag har inte bestämt mig för mina mål än...men jag hade som måli förra utmaningen 3 kg vilket skulle göra att jag vägde 111,5 kg...idag vägde jag 109,3 kg...
Mitt nästa mål är att komma under 105 kg och det vill jag göra innan januari är slut...
När utmaningen är slut den 26:e mars vill jag vara nere på 2 siffror...dvs under 100-strecket!
Men fortsätter jag i den här takten jag gjort nu så är jag snart där ;)
Så jag vet inte vad jag ska sätta för mål...jag vet heller inte vad jag ska sätta för tid för träningen...måste tänka och klura på det ett tag...

Jag är såå peppad för min träning med Jennie :)
Hoppas även att min syster kan följa med ibland...det har ju blivit väldigt lite träning för hennes del nu den senaste tiden...

Men pepp pepp till alla som är med i utmaningen som pågår nu OCH till dom som vill vara med i nästa utmaning! :D

Nu ska jag sova!
Gonatt!

Av Sussie - 18 december 2011 17:59

...men jag mår väl som jag förtjänar antar jag ;)

Igår kom Sandra hit och vi satt och drack vin och pratade och tog igen tiden vi missat om man säger så ;)
Senare åkte vi till Carina som hade julfest...jättetrevliga människor där :)
Och sen blev det Hamlet!
Det var inte så mycket folk där som jag hade trott att det skulle vara men det var skitkul ändå...som alltid ;)

Jag och Sandra var kvar tills de skulle stänga...och när vi skulle gå såg jag den mest snyggaste vakt jag sett nån gång tror jag haha! Var bara tvungen att prata med honom och presentera mig haha! ;)
Ja jag blir sådär ibland ;)
Mörkhårig, lång och muskelös :p
Ojojoj!


Chrille kom och hämta oss och jag fick skjuts hem :)
I morse mådde jag SKIT!!!
Vaknade 12:30 tror jag men kom inte upp ur sängen förrän runt 14 :s
Rummet snurrade och jag mådde sååå illa!
INGET kul när man inte kan kräkas längre :(

Legat på soffan hela dagen och sett film...har ingen pepsi max hemma heller vilket är himla jobbigt för det är nära på ett MÅSTE när man är bakis...men nu mår jag nog så pass bra så jag ska nog klä på mig lite kläder och gå upp till affären och köpa mig en dricka till kvällen...druckit upp min juice och snart en kanna sodastreamat vatten...

Hoppas ni alla haft en kul helg...det har jag! :D
Kram på er!   

Av Sussie - 17 december 2011 14:22

I morse när jag ställde mig på vågen hade jag nått mitt nästa delmål! :D
Fan vad glad jag blev...först täkte jag inte på det...sen tänkte jag "vad i helvete" och ställde mig igen...
Japp jag var under nästa 10-tal :D

WOHOO!
Nått det målet jag och pappa "tävlade" om...vi sa att den som når den vikten först ska ringa den andra...och det har jag inte gjort kom jag på nu...

Nu ska jag ringa pappa! :D

Ha en bra kväll alla! Det ska jag ha! :D

Av Sussie - 17 december 2011 11:51

Läste ett inlägg i en blogg precis...tänker inte säga vems men kommer berätta lite om vad som stod...
Hon HAR varit överviktig och tränat sig ner och är idag smal...hon har bara några kg kvar till sin målvikt...jag tycker hon varit jätteduktig och kämpat sig ner alldeles själv!

MEN! Hon skrev ut idag att hon fått en anonym elak kommentar...
Det finns alltid människor som stör sig på varandra av en eller annan anledning och är fega och skriver anonyma kommentarer...
Och visst jag förstår att man tar illa vid sig och blir ledsen när man får såna kommentarer men genom att besvara dom så visar man ju bara att de får som de vill...de märker att dom fått en dit dom vill och då mår dessa anonyma människor bättre...de ser det som att de "vunnit".

Men det som stör mig mest är att SÅÅÅ MÅNGA människor som HAR varit överviktiga men lyckats gå ner i vikt helt plötsligt glömmer hur det är at tvara överviktig och kallar dessa överviktiga för samma sak som de en gång kallats för nämligen "fetton".
Jag FATTAR verkligen inte hur man kan använda såna ord!

Jag har sååå många gånger blivit kallad "fetto" och att jag ska skämmas om jag visar mig bland folk och såna saker...man blir ledsen! Jag är lika mycket människa som "normala" människor...jag ÄR normal oavsett om jag väger 50 kg eller 210 kg...
Bara för att man är större i storlek betyder inte det att det är fel på min personlighet!

Visst jag ska inte säga att jag efter min viktnedgång känner mig mer "normal" men med det menar jag ju att jag accepteras av samhället på ett helt annat sätt än jag gjorde innan...jag är ju fortfarande samma Sussie som jag var för 57 kg sen!

Men att gå och kalla folk för "fetton" det är nåt jag absolut inte kan ta!
Det är bland det VÄRSTA man kan säga till en annan människa anser jag! Det är sååå lågt!
Och när man dessutom läser en blogg skriven av en som varit överviktig som nu kallar andra för fetton och ful...hur FAN tänker folk??? Glömmer man så lätt hur man själv hade det förr??? Och hur man själv mådde när nån kallade en såna saker??? Jag gör det då INTE!!!

Jag har ett annat exempel...för några månader sen hade jag kontakt med en normalviktig tjej...
Hon skrev ut i sin blogg att hon var "foxy" och att "du" bara var fet och aldrig skulle bli lika snygg som hon...
JAG tog illa vid mig och tog upp saken med henne...då sa hon att "Nej men det är inte dig jag menade utan ***"
Grejen var bara den att *** är överviktig men var absolut (då) inte lika stor som jag var!
Hur kan man då skriva ut att folk är feta och fula men säga till en som är större att det var inte dig jag menade..?
Det är ju inte TILL VEM hon menade som spelar roll utan ATT hon ens kan skriva en sån sak...

Denna person som det faktiskt var menat till är ju med en som jag HAFT kontakt med...för ett tag sen pratade vi ut om det vi bråkat om och jag tog då upp denna detalj med henne och hon sa att hon pratat med bloggerskan om det...
Så sa hon "när jag var smal hade jag med sån bra självkänsla så det blir lätt att man säger så"
Var är självkänslan i det???
Har man bra självkänsla om man går och kallar folk för fetton??? Det är ju snarare ett bevis på att man inte har en gnutta självkänsla så man måste trycka ner och såra andra för att själv känna sig bättre och starkare och snyggare...
Det kallar inte jag självkänsla!!!

Så nu har jag fått sagt det med!
Tack för mig!

Av Sussie - 16 december 2011 13:00

Var trött i morse men tvingade mig upp ur sängen och gjorde mig iordning jättesnabbt för att åka ner till skolan...
Jag kände att fan jag kommer aldrig klara det här provet i filosofi så får nog nöja mig med ett godkänt...men ville ändå ge det en chans för det finns ju en MINIchans att man skulle klara några frågor iaf ;)

Det tog en timma att åka till skolan idag! Kan lova att Sussie var arg när hon kom ner till skolan ;)
Fan vad jag längtar till att slippa bussar som går sönder och som är proppfulla med folk! AVSKYR bussar!!!


Bad om att få göra provet...och det gick ju som jag så väl misstänkte ÅT HELVETE!
Men som tur är så har vi sån megabra lärare så han tar det muntligt om man inte klarar det skriftligt...
Vi satt och pratade en stund och gick igenom provet och han kollade så jag förstod och kunde förklara vissa saker...mitt problem var att jag har svårt att hålla reda på alla gubbar...vem som sa vad och så...
Men efter ett muntligt prov så satt läraren och tänkte en stund...och så sa han, du hade ju bättre på det förra provet och det är ju ett klart VG på det...det här provet gick inte lika bra men du förstår och är med och kan förklara och det är huvudsaken så ett VG i kursen får du! :D
WOHOO!!!
Och så frågade jag om samhällskunskapen...den hade jag med fått VG i :D
Lämnade in mitt religionsarbete idag med och hoppas på VG även i den kursen :D

Fan så gött det är!!!

Sen blev det fika! Lärare, rektor och några elever som var på skolan satt och fikade och hade trevligt en stund :)
Sen gick Linda och jag till stan...Linda ville äta på McDonalds och jag som ätit en bit "bulle" på skolan var ju inte hungrig så jag sa att jag tar en muffins och mummsar på istället för mat...
Men efter att jag ätit upp det godaste på muffinsen så kände jag att den var STENHÅRD i mitten...frusen alltså!
Så Linda gick och klagade så jag fick pengarna tillbaka :p

Sen blev det lite shopping...eller köpt ett par julklappar...och sen tog jag bussen hem!
Hoppade av och gick genom samhället för att gå förbi affären innan man gick hem...så nu snart blir det att baka!

Sen blir det MYSKVÄLL med missarna! :)
Vi ska se film tror jag! Och bara känna hur stressen släpper och att man inte behöver tänka på nåt annat än sina små mysisar :)
På tisdag är det en sväng till skolan igen och sen säga hej då för den här terminen...då är det JULLOV!!! :D

Av Sussie - 15 december 2011 21:23

Skulle ta en promenad och träffa Linda...men så skickade hon sms om att hon skulle handla innan och då blev det Willy´s som ligger precis vid mig så jag gick dit och mötte henne och handlade med henne...sen åkte vi och kollade på lägenheten...
Den var fin!
Jag vill ha den! :D
Så nu har jag tackat JA så får vi se om jag får den...beror ju på vad de andra har för poäng och om de med tackar ja...är det bara jag så får jag den :D hoppas hoppas!!!


När vi skulle hem bad jag Linda släppa av mig på vägen så gick jag hem...blev iaf 30 min promenad :p
Lite träning sådär iaf...

Nu ska jag sätta mig och plugga igen!
Prov i filosofi i morron...känns inte alls bra! :( Brukar säga så jag vet! Men den här gången är det så...förstår verkligen inte :(
Så jag är inställd på att inte klara det så får la acceptera att jag bara får Godkänt i filosofi...men men...klarat kursen i vilket fall som helst!
Ska sätta mig och läsa nu iaf så kanske jag har en LITEN chans att klara det ;)


Fortsätt hålla tummarna för mig att jag får lägenheten iaf! :)
VILL VILL VILL ha den!

Av Sussie - 15 december 2011 12:27

I över 2 år nu har jag letat lägenhet!
Eftersom jag har ganska tajt ekonomi (som man brukar ha som studerande) så har det inte varit det lättaste att få tag på en lägenhet...antingen är de för dyra eller oxå så uppfyller de inte de kraven jag haft...OM de uppfyllt kraven och varit i min prisklass så har den gått till nån annan..!

Men IDAG fick jag ett lägenhetserbjudande!
Jag har räknat så jag har råd att bo där...det blir tajt men jag hoppas ju på att få ett extrajobb med och får jag det så klarar jag mig bra! :)

Jag ringde killen som bor där idag och jag ska åka och kolla på den ikväll :)
Hoppas att den uppfyller kraven jag har och att det bara är JAG som tackar ja ;) för är det fler som vill ha den så är det den med högst poäng som får den ju...
Jag vill inte bo här längre! Vill flytta!
Så snälla!
Håll tummar och tår för att det här kommer bli min lägenhet!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards