sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Uppdatering!

Av Sussie - 3 januari 2012 22:17

ÄNTLIGEN!!!


Har varit iväg i 2 veckor nu och knappt bloggat alls! Men nu kommer en uppdatering!
Men tänkte ta den mest i bilder från dessa 2 veckor :)


Hoppas alla haft en underbar jul och ett lika bra nyår! :)
Och god fortsättning på er!


Hade en minijul hemma hos Linda och fick julklapp och gav julklapp till både Linda och Enzo :)
Här ser ni julklapparna, Enzo öppnar sin från mig och sista bilden visar vad jag fick av Linda...bara sånt jag behövde :D


          


 


Åkte hem till min syster och mina UNDERBARA syskonbarn den 21:e december


           


Julafton
Massa julklappar under granen...uppspelta barn som bara längtade efter att få öppna klapparna...men det fick de göra senare ;)
Jag var ensam hemma ett par timmar då de stora barnen var hos sin pappa och resten var hos Leffans föräldrar så jag lagade mat och fixade tills de kom hem...
Sen efter maten blev det julklappsöppning...jag fick julklapp vilket jag inte trodde då vi inte köper till varandra utan bara barnen...jag fick de fina örhängena på bilden längre ner och armbanden som oxå visas på bild :)
Katterna fick med julklappar och Zingo blev helt slut efter alla julklappar så han somnade på min hand :p
Stephanie sätter sina nya dockkläder på huvet haha! Sötunge!


                   


                  


      


Juldagen

På juldagen är vi alltid hemma hos min pappa och firar men i år blev det att vara hos storasyster istället, de har precis köpt hus och vi firade i nya huset :D
Eftersom jag inte vet hur alla ställer sig för att visas på bild på nätet så lägger jag inte ut på alla som var med utan bara vissa...
Stephanie vågade till och med sitta i tomtens (lillmormors) knä :p
Sista bilden är på mig och Rasmus när vi åker tåget hem från Mantorp till Linköping :)



                


På kvällen här blev det party!!!
Har tyvärr inga bilder från det...




 

Denice tog en helkroppsbild på mig...
Ser ganska smal ut tycker jag själv ;p



Fredagen den 30:e december

På torsdagen kom Emmie till stan!
Emelie, jag och Stephanie tog med oss henne till stan och åt på Ming och shoppade lite :)
De första bilderna är från Ming och sen kommer bilder på det jag shoppade...skor och ny plånbok :p


På kvällen blev det lite Singstar och mys i soffan och sen gick jag, Emelie, Emmie och Henke ut på krogen och dansade! :D
Ja kan ni tänka er...SUSSIE DANSADE!!! MASSOR!!! Hur kul som helst! Men det går bara om jag druckit en del ;) Hahaha!




                


           


   


Denna kväll tappade jag även bort min Iphone!
Men efter att Henke ringt till den så ringde "de" upp och det var vakterna på Harrys som hade min mobil!
Henke och jag SPRANG och hämtade den!
Är såååå tacksam för att de hade den och jag fick tillbaka den! :D


Nyåret

Har inte många bilder från den dagen tyvärr...men har EN iaf på Emmie :)
Det blev ett lugnt nyår...
Mamma, broren, syster, svåger, systerdotter förståss...sen kom även Jimmy och Katta med deras lilla Sebbe och så kom även Jennie och hennes lilla Theo så det var mycket folk och några barn så det blev som sagt en lugn kväll :)
Men man kan ha det trevligt ändå :)



 


Nyårsdagen
Barnen kom hem från sin pappa och fick julklappar av morbror Henke...
De blev himla glada! Rasmus fick Skylander eller vad det heter och Denice fick Just Dance till PS3-Move...
HUR KUL SOM HELST!!!

Bilden på mig bjuder jag på! ;)



                   



Idag åkte jag hem från Emelie efter att varit borta i nära på 2 veckor!!!
Skönt att ha kommit hem men det är himla tyst hehe...inga barn som leker, bråkar och skriker ;)


Utmaningen började ju igår med...jag ska vara med men har inte bestämt mig för hur mycket jag ska träna varje vecka och hur mycket jag ska gå ner...men ska bestämma mig och skriva mina mål ;)
Tränade 1½ timma igår och 1 timma och 15 min idag...i morron ska jag träna igen! :D
Så kommit igång lite iaf :)


Ha de bra!
Nu kommer det komma uppdateringar lite oftare iaf ;)
Ta hand om er!
Kramar!   

 
 
Zäta

Zäta

4 januari 2012 11:53

Gud va mycket bilder, o vad snygg du är på de bilderna du är med på.Kul att det går så bra i din viktresa. Visst är det skönt att kunna röra sig som man vill(dansar heller aldrig nykter),Även om det är trevligt med storhelger o vara ledig o träffa släkt o vänner är det skönt o landa i vardagen, Lycka till med utmaningen o Kämpa på nu KRAM!!

http://mingbpresa.bloggplatsen.se

Sussie

4 januari 2012 12:04

Blir lite bilder sådär när man inte uppdaterat bloggen på länge ;)
Tack så jättemycket! :p

Haha nej man måste få i sig lite för att kunna dansa hahaha!
Det har varit jättekul att vara med familjen men faktiskt är det skönt att kommit hem nu :p
Borta bra men hemma BÄST som man brukar säga :)

Kämpa på du med!!! Det här ska vi klara!
Kramar!

 
Ingen bild

Tagge

4 januari 2012 17:03

Ser ut som du haft en bra jul och nyårs helg. så smal du har blivit det är kul att se att op har fungerat för andra. Du är så snygg.

Sussie

4 januari 2012 17:32

Hihi tack så mycket! Ja jag såg att jag såg himla smal ut på den bilden men känns inte som att jag är så smal när man ser sig i spegeln så antingen ljuger bilden eller spegeln ;)
Haft det JÄTTEBRA! :D Hoppas du med haft det bra! :) såg dig på station för nån vecka sen och du har med blivit JÄTTESMAL! :)
Jättekul att se :)

 
Ingen bild

Tagge

4 januari 2012 17:46

Ja har haft en bra helg. Tack ja det är skönt när man gått ner så mycket det är lättare att röra sig. Lycka till med utmaningen. :)

Sussie

4 januari 2012 18:10

Ja det är en himla skillnad mot förut då man knappt kunde röra sig alls utan att få ont eller bli helt slut hehe ;)
Tack så mycket! Du ska inte vara med då? Man behöver inte blogga för att vara med! :D

 
Ingen bild

Tagge

4 januari 2012 18:19

Jag tror inte det. Jag går mycket på dagarna så jag behöver inte träna så mycket. Jag tror inte det är varken bilden eller spegeln. Man ser det inte på sig själv lika lätt som man ser det på andra. :-)

Sussie

4 januari 2012 18:25

Nej du är ju klar med din viktnedgång va? :)
Men det är en bra grej om man vill komma igång med träning med ;) Träning är alltid bra!
Men ville bara berätta att du gärna får vara med du med :)

Nej det är ju inte lätt att se det på sig själv men jag tycker ändå att jag hängt med rätt bra men tydligen inte så bra ändå hehe

 
Ingen bild

Tagge

4 januari 2012 18:38

ja jag är nere i den vikt jag ska väga. Jag väger 98kg nu och det är jag nöjd med. ja det är sant att det alltid är bra med träning. jag kanske ändrar mig senare och börjar träna man vet aldrig. :)

Sussie

4 januari 2012 19:26

Det är skitbra med tanke på din längd :)
Du simmade ju förut har jag för mig...slutat med det med?

 
Ingen bild

Tagge

4 januari 2012 19:34

nej jag simmar iblad men inte lika mycke som förut. Då jobba jag inte så då blev det mer.

Sussie

4 januari 2012 20:32

Aha! Ja det är svårt att hinna med allt när man jobbar med ju

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards