sussisviktblogg

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Sussie - 18 januari 2012 23:00

Dagens träning: 1½ timma totalt...

Var massor med folk på gymmet idag så man fick ta de maskinerna som fanns lediga...
Blev band idag...och lite styrka och sen lite band igen och sen lite cross...blev en konstig ordning men så är det när det är mycket folk...

Men nu har jag tränat "klart" för denna vecka...men ska köra ett pass i morron med :)
Jennie kommer och hämtar mig vid 06:45 och vi ska åka ner och träna lite...hon börjar jobba kl 10 sen så blir ju inte alltför länge men vi hinner ju lite iaf ;) Eller faktiskt så har vi en bra stund på oss hehe ;)


Nu ska jag ringa ett "gonattsamtal" ;)
Sen måste jag krypa ner så jag orkar upp tidigt i morron bitti!
Sov gott och kram på er!

Av Sussie - 18 januari 2012 20:27

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Hmm...2002...bodde ensam i en 2:a i Johannelund (tror jag) och det var då jag fick jobb på Willy´s i Tornby...

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Pluggade, låg inlagd på sjukhuset för gallan som jag haft problem med sen 2002 men de sagt att det är magsår, magkatarr och svininfluensan...IDIOTER! Men januari förra året kom de på att det var GALLAN!


3. Fem snacks du gillar
Nära på all snacks är ju gott :p Men jag brukar njuta av choklad och lösgodis, chips, glass eller varför inte dippa grönsaker..? Det är gott! :p



4. Fem sånger du kan hela texten till:

Oj! Svårt att komma på såhär bara men får ge det lite tid och tänka ;)
Die Mauer, En värld full av liv, Vandraren, Under a violet moon, Mitt lilla fejs och jag (haha använde min youtube-lista som hjälp för att hitta några jag kan)


5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:

1. Ta med alla syskonbarn till Florida och gå på Disneyworld
2. Köpa min lägenhet och inreda PRECIS SOM JAG VILL HA DET!
3. SHOPPA!
4. Sätta in pengar till alla syskonbarnen så de har när de flyttar hemifrån
5. SPARA!



6. Fem dåliga vanor:
Envis, Svartsjuk, Tänder till lite för snabbt ibland och blir jättearg, Har svårt att lita på folk, Skjuter ofta upp skolan till "i morron" hela tiden.



7. Fem saker du gillar att göra:
Festa, shoppa, mysa till film, träna, spendera tid med mina Änglar



8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:

Oj...hmm...
Hatt skulle jag aldrig ha på mig tror jag...har även svårt för långa kjolar och långa klänningar (de får inte gå under knäna), det var 3...2 till...hmm...Jag har svårt för blommigt så blommiga byxor eller blommig tröja skulle jag heller aldig ta på mig...eller köpa!

Phu då var den klar ;)



9. Fem favoritleksaker:
Iphonen, datorn, tv:n, katterna och syskonbarnen (kan man se det som leksaker..? Näää! Men det gör jag ändå på denna fråga)


10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:

Jag snodde den så gör det ni med ;)

Av Sussie - 18 januari 2012 12:00

Fick sms av syrran i morse precis innan jag skulle gå upp att hon var dålig och inte kunde träna idag men att vi ska göra ett nytt försök i morron...
Men då kände jag att jag är värd en sovmorron eftersom jag ändå ska träna sen med Jennie så jag kan ta sovmorron och ändå ha gott samvete för det ;)

Var så skönt att få sova ut efter en nära på sömnlös natt igår...men kanske sov jag lite för gott för jisses vad seg jag är nu :p


Fuskvägde mig i morse och har gått ner sen i måndags :D
Hela 2 kg faktiskt! :) måste ju varit så att jag var svullen eller haft massa vätska i kroppen då...men idag kändes det jättebra att väga sig :p
Så nu hoppas jag på ett stort MINUS nästa måndag i utmaningen :D


Allt känns så bra just nu! :)
Jag känner mig så mycket starkare än jag någonsinn gjort! Och fick höra av rektorn på skolan igår att hon märker skillnaden på mig och idag sa även Sandra till mig vilken skillnad det är på mig :D
Så ja det är faktiskt sant! Jag har förändrats MASSOR på det här senaste året! Och allt är (enligt mig själv) till det bättre!


I februari har jag och en "bloggvän" som jag nu ser mer som en riktig vän bestämt att vi ska träffas! :)
Ser verkligen fram emot det!
Antagligen blir det helgen 3-5 februari...så det är snart! :D
Då har vi planerat att parta och gå till Hamlet! Så alla mina vänner: BOKA IN DEN HELGEN REDAN NU!!! ;)


Jag känner mig omtyckt av folk på ett helt annat sätt idag...känns som att folk accepterar mig på ett helt annat sätt än förr..? Kan ju vara så att det är JAG som uppfattar det så bara men det känns verkligen bra! :)

Nu ska jag fixa mig lite och gå upp en sväng till Centrum...fick en avi igår och tror det är min engelskabok som kommit :)
Sen ska jag nog handla lite småsaker med innan jag ska åka och träna...skönt att ha det gjort innan känner jag...


Ha en bra dag alla underbara!
Kram på er!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards