sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Tiden går...

Av Sussie - 5 mars 2013 13:15

...himla snabbt!
Jag hinner inte med dagarna :s

Det är redan 5:e mars och jag är redan inne i graviditetsmånad 8...jisses!
Jag hinner inte med nånting som jag vill och måste hinna med känns det som :(
Jag har hur mycket som helst som ska rensas och kastas och köpas nytt innan bebis kommer...barnen ska få nya bokhyllor med hade jag tänkt...måste försöka hinna med allt innan det är dax!

3 dagar i veckan läser jag matte...och den är lagd på en ganska dum tid så typ hela dagen går till spillo för den sakens skull då det inte blir av att man gör nåt speciellt innan matten och när man kommer hem ska man ta hand om barnen och fixa mat och såna saker och då har man inte tid att rensa och fixa så mycket...

I går hade vi 6-års kalas :)
Min syster och hennes familj kom och så Linda och Enzo förståss :)
Blev MASSOR fina presenter och vi hade en mycket nöjd 6-åring :D
Jättefina tårtor hade jag och gubben bakat med :) och de var hur goda som helst! :p Och så stod jag hela söndagen och bakade olika kakor med som var mycket uppskattade :p
Kommer bilder senare på det...om jag kommer ihåg ;)

Jag har endast gått upp 5 kg sen jag blev gravid :D det är inte så farligt tycker jag inte att vara i vecka 31 och inte gått upp mer :p
Men så vet man ju aldrig vad som händer de här sista veckorna...kanske inte ska hoppa så jättehögt av glädje än ;)
Ikväll ska min snälla storasyster hjälpa mig köpa en vagn :)
Jag är såååå tacksam för båda mina systrar...min lillasyster har ställt upp massor på mig och hjälpt mig hitta saker till bebis och hon har även hittat den här vagnen till mig och det var PRECIS en sån jag ville ha! :D
En sån hade nämligen min syster till hennes minsta skitunge och jag blev så kär i den vagnen så en sån ska min skitunge med få :p
Och så har jag ju då min andra syster som ställer upp och hämta vagnen åt mig :)
Vet inte vad jag skulle göra utan min UNDERBARA familj! <3

Nu måste jag när som helst ge mig ut och möta upp gubbens grabb som kommer med bussen...
Gubben var tvungen att hämta honom i skolan idag av en viss anledning men så har han även möte med så han hann inte åka med med honom så vi sa att han ser till att han kommer på bussen och så möter jag och Teddy upp honom vid bussen när han kommer hem...
Då ska vi ta en fika ihop tänkte jag och göra lite läxor :)
Sen är det snart dax att hämta tjejerna med...man vet ju inte hur lång tid gubbens möte tar idag men har en känsla av att det kan dra ut på tiden efter denna helg som var...mer går jag inte in på här!

Just det!
Jag har funderat lite...
I helgen hände ju som sagt en del saker...massa påhopp och anklagelser hit och dit och en jävla massa skitsnack från vissa människor vilket fått mig att tänka ännu mer...
Jag har ju som ni märkt inte bloggat så mycket den senaste tiden...det är MYCKET pga att dessa människor läser min blogg!
Jag vill INTE att de ska ha med mitt liv att göra så jag har valt att inte blogga så mycket längre...
Men jag har funderat på om jag ska blogga hemligt igen...helt enkelt låsa mina inlägg så de inte vet vad jag gör...
Därför jag inte lagt ut så mycket bilder heller längre...vill inte att de ska se hur det ser ut hemma, eller störa sig på hur jag sminkar mig eller har mitt hår, eller om jag har glasögon på mig eller inte på bilden...vill inte ha med dom att göra ALLS!!!

Så nu vet...kan komma hemliga inlägg...jag kommer oxå ha ett nytt gästlösen som ni får fråga om...
Jag tycker det är himla tragiskt att folk inte kan sköta sitt eget liv och skita i andras...men min åsikt och mina erfarenheter säger att skitsnack grundas på avundsjuka!
Så det är ju kul att veta att man har ett spännande och intressant liv iaf medan vissa andra inte har nåt alls verkar det som...vuxna människor betér sig inte på sånt sätt annars!

Ha de bra nu mina kära vänner!
Ni som stör er på mig.. SLUTA LÄSA SÅ SLIPPER NI STÖRA ER! :D

Puss och kram! ;)

 
 
Ingen bild

pilla

5 mars 2013 15:32

Vill gärna ha ditt lösen sen.
Jag hoppas att allt löser sig för er. Låter inget roligt. Det är ju nu du ska njuta med lilla bebben i magen.

Många kramar

Sussie

5 mars 2013 15:49

Klart du får mitt lösen! :)
Vi måste ta och ses snart igen med. Måste försöka ta mig ut till er och hälsa på...tänkt på det men så jäkla tråkigt att man inte har bil :( men ska försöka komma snart! :)
Många kramar

 
Ingen bild

Tagge

5 mars 2013 17:39

Hej förstår att det är spännande med allt som ska köpas innan bebisen komner. Jag vill gärna ha lösen kul att lösa din blogg ich se dina bilder. Och det spelar ingen roll om du har glasögon eller inte och om du är sminkad eller osminkad. Kul än då. ;-) ;-)

Sussie

5 mars 2013 19:09

Hej Taggevännen!
Klart du får lösen! Skickar det på fejjan ;)
Och tack för att du är VUXEN och inte dömer andra efter deras utseende!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards