sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Att döma andra efter utseende

Av Sussie - 5 mars 2013 19:11

Vad spelar det för roll hur andra ser ut eller hur de klär sig??? Är det inte insidan som räknas???
DET TYCKER IAF JAG!!!

Idag hände en sak som fick mig att sätta mig och skriva detta inlägg...

Jag gick för att hämta barn på dagis idag...en av barnen ville ha med sig en kompis hem och dennes ena förälder var oxå där samtidigt så vi bestämde att dennes barn skulle få följa med oss hem och leka...
Senare när kompisen hade blivit hämtad och vi satt vid matbordet säger ett av barnen att kompisens förälder är tjock...jag "rättade" barnet (vill inte nämna några namn) och säger att hon är kraftig...barnet fortsätter och säger att den har en jättestor mage som är större än bordet, det hade den visserligen inte men jag frågade ändå "Vad gör det att man har mage då?" och fick svaret "Jag tycker inte om tjocka människor".
Då kände jag att det här måste vi prata om och det är NU!

Jag berättade för barnen att man ALDRIG ska döma nån efter utseendet!
Det spelar ingen som helst roll om man är tjock eller smal, söt eller ful, svart eller vit ALLA är lika mycket värda!!!
Det är en sak jag tycker är viktig att lära barn...det tillhör uppfostran anser jag!

Jag var upprörd över vad barnet sagt om att den inte tycker om tjocka för det är nåt jag reagerar STARKT på eftersom jag själv varit överviktig och att bli kallad tjock är nåt som sårar nåt så fruktansvärt...det VÄRSTA ord jag vet är att kalla nån "fet"!
Man vet ju oftast om det själv när man är överviktig så det är inget man behöver bli påmind om!
Det kan jag med berätta att när jag var hemma hos min syster en dag för kanske ett år sen kallade hennes ena barn sin bror för "jävla fetto", han är inte ens tjock men bara att den sa så gjorde mig himla upprörd och jag frågade mitt syskonbarn "Vad sa du?" för jag blev himla paff att de ens använde såna ord och min syster blev INTE glad på sitt barn kan jag säga!
Hon lär dom med att så säger man ALDRIG till NÅN!

Jag tycker som sagt det tillhör uppfostran att lära barnen att även den "fulaste" kan ha ett hjärta av renaste guld!
ALLA är lika mycket värda...man är inte mindre värd för att man har glasögon, eller för att man har lite mer/mindre hull än "normalt" eller för att man har ett födelsemärke som syns...
Man är inte dum för det!
Dum är man om man dömer andra innan man lärt känna deras personlighet!

Skönheten kommer inifrån brukar man säga...det stämmer så jävla bra!
En snygg kille som är en idiot är i mina ögon inget snygg alls medan en mindre snygg kille  med ett hjärta av guld blir hur fin och snygg som helst i mina ögon!

DÖM ALDRIG NÅN FÖR DERAS UTSIDA!!!

 
 
Ingen bild

Tagge

5 mars 2013 19:43

Håller med till 100%. Kunde inte ha sakt det bättre själv.

Sussie

5 mars 2013 19:59

Känns skönt att fått skriva nåt vettigt med i sin blogg hihi ;)

 
Ullissa

Ullissa

5 mars 2013 19:44

Bra skrivet vännen! stämmer det du säger det är inte utsidan som räknas om man tycker om personen eller inte! Det är jätte viktigt att lära barn!!
Kramisar

http://ullissa.bloggplatsen.se

Sussie

5 mars 2013 19:57

Ja jag blev upprörd när jag hörde vad barnet sa...inte arg på nåt sätt men kände att det här är en sak jag vill lära dom!
Så jag tyckte det var bra att ta det direkt då när alla satt och hörde samma sak så hela familjen förstår hur jag menar :)
Kramar

 
Vikttrollet

Vikttrollet

9 mars 2013 17:55

Å sånt där är hemsk nu har jag aldrig hört nån säga så om mig men jag har sett blickarna!
Så jobbigt det med men du skötte det bra tycker jag.

Hitta dig nu när jag googla lite och ska finna inspiration här för jag tänker göra en liknande resa som du men utan op, titta gärna in och peppa mig om du vill, nu ska jag läsa vidare här

http://vikttrollet.bloggo.nu

Sussie

11 mars 2013 09:27

Ja det är riktigt hemskt :(
Men jag är glad att du inte fått höra såna saker själv men blickarna från andra kan vara minst lika jobbiga dom :(

Jättekul att du hittade min sida och jag är övertygad om att du kommer klara det!
Det enda som behövs är motivering och att man är stenhård mot sig själv. Jag försökte så himla många gånger men lyckades inte på egen hand och då är det bra att det finns den här metoden att ta till som hjälp :)

Lycka till med allt och är det så att du behöver extra pepping eller har några frågor så är det bara att du hör av dig! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards