sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Tillökning, städning, rensning och piffande

Av Sussie - 16 mars 2013 21:05

Jag håller på att rensa och fixa för fullt här innan bebis anländer...
Som ni vet så har jag hur mycket som helst att göra och det är mindre än 2 månader kvar nu :s hur ska jag hinna..???

Här ser ni...

 


...80% av tiden har gått och jag har bara 56 dagar kvar till BF...
De dagarna kommer bara springa iväg!
I morron går jag in i vecka 33...

Igår fick gubben hem lite djur...skulle bli foder till hans ormar...bläää!
Jag brukar säga till honom att jag absolut INTE vill se djuren han får hem då jag tycker så synd om dom att de ska bli uppätna så jag avstår från att kolla på dom ens...
Men så fick han hem gerbiler och jag var ju bara tvungen att kolla på dom...
Slutade med att nu har vi fått tillökning i familjetn!

Jag räddade livet på tre gerbiler från att bli ormmat :p
Piff, Puff och Paff döpte jag dom till. Piff är en hona de andra är hanar...
Var iväg idag för att köpa en större bur till dom men den jag fyndade billigt på Facebook blev ju alldeles för stor för dom så vi fixade om bland våra gnagare så råttorna flyttade in i den jag köpte och så fick Natalerna en annan bur vi hade och Gerbilerna fick ta natalernas bur :)

 

Här bor Piff, Puff och Paff nu :)
Ställt ett litet akvarium i botten av buren så de har plats att gräva sina gångar :)


 

Det här är Puff!


 
Här är Puff igen!
Det var honom jag blev kär i från början när jag kollade ner i lådan :p

 

Buren jag köpte idag var som sagt rätt stor!
Zingo provade den och kollade om den passade honom eller råttorna bäst...han trivdes himla bra i den men jag tyckte det är bättre att ha råttorna i buren och Zingo utanför istället för tvärt om ;)


 

Råttorna Sofie och Seth trivs hur bra som helst i sin nya bur :)
Här är den inredd med hängmattor och massor att klättra i och de tycker det är JÄTTEKUL! :)


 

Här sitter Sofie på muggen och Seth myser i höet :)


 

Lilla Sofie tittar ut :)


Har varit riktigt roligt att inreda burar och gjort fint idag måste jag säga! :)
Och när alla burar var klara och alla djur hade ett hem ville jag fortsätta piffa så jag tog fram kartongen med mina tavlor i och satte igång att sätta upp på väggarna...

Jag har ju velat flytta så fort som möjligt och därför inte brytt mig att sätta upp nånting på väggarna här och sen eftersom vi inte vetat hur vi ska ha det riktigt i lägenheten...blir ju rätt trångt när vi bor så pass litet och är så många som vi är...
Men idag satte jag upp lite tavlor som sagt...

Såhär blev det:


 

Här är i vårt sovrum...


 

...hallen...


 

...och här är med i vårt sovrum...
Bebis byrå men kläder i och så i hörnet där ska bebissängen stå :)
Har även satt upp två tavlor som jag haft länge och så min fina Musseklocka :)
Så det här är bebis myshörna kan man säga :)
Sängen kommer snart med hoppas jag!



Sen vill jag avsluta detta inlägg med att visa 2 stora delar av mitt hjärta...


 

Teddy utanför skolan :)


 

Zingo i vårt sovrumsfönster :)


Visst är djur UNDERBARA!?

I morron ska jag fortsätta rensa och städa! :D
Nu jäklar är jag på språng här och det ska bli sååå fint! :D

Puss och kram på er!

 
 
Livia

Livia

16 mars 2013 21:38

Guud vilken söt hamster, jag döör XD

http://healthislife.bloggplatsen.se

Sussie

16 mars 2013 21:40

Visst är han söt :p
Kunde inte låta bli att spara honom :p

 
Ingen bild

Tagge

17 mars 2013 09:56

Ser ut som både vi och djuren fått det mysigt. Ja du har så rätt djur är underbara. Och ormar är så härligt att mysa med........eller? ;-)

Sussie

17 mars 2013 10:10

Bläää! Aldrig rört vid en orm :s de är så otäcka! De djuren får Roger ta hand om helt själv :p hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards