sussisviktblogg

Alla inlägg den 31 maj 2013

Av Sussie - 31 maj 2013 09:45

I fredags kände jag att magen gjorde ont...nära på hela dagen!
Tyckte det var lite jobbigt men jag gick och smekte magen typ hela tiden för då kändes det aningen bättre :)


Vi var på teater med gubbens barn och med systers barn och så min mamma som har haft hand om barnen medan syrran och svågern varit i Turkiet...
Efter teatern gick vi alla och åt pizza...INTE lätt med 6 ungar mellan 3-10 vill jag lova haha! Men men det gick! ;)
När vi kom hem gick vi och mötte barnens mamma för att lämna över barnen dit och sen tog vi en snabbrunda med hunden innan vi gick hem...älsklingen ville gå längre men jag bara kände av magen och sa att jag orkar inte :(
Var hemma strax efter kl 21 och så fort vi kom hem blev det värre i magen och jag antog att det var värkarna som satte igång...


Hade fått en tid för igångsättning den 27/5 men jag kan säga redan nu att den dök vi inte upp på ;)
Vi satt och såg på tv och värkarna blev lite kraftigare för varje gång tyckte jag...
Kl 3 på natten gjorde de RIKTIGT ONT! Kl 4:20 ringde jag förlossningen och pratade med dom och de rekomenderade mig att försöka sova för att orka med en förlossning...TJENA tänkte jag...hur fan ska jag kunna sova när jag får värkar var 10:e min..???
Men fick snooza lite mellan värkarna iaf...ibland var värkarna så kraftiga att jag fick väcka älsklingen och han fick bara "va där" typ...


På morronen vid 8 ringde jag min Linda och frågade om hon kunde komma och hämta Teddy och köra oss hem till min syster för att vi skulle ha närmre till sjukan så mamma kunde köra in oss och det gjorde hon ju snäll som hon är min lilla Linda :D


Väl hemma hos syrran låg jag på soffan i värkar hela tiden...det var allt mellan 3-17 min mellan värkarna och jag trodde jag skulle bli tokig!
Vid varenda värk var älsklingen tvungen att vara hos mig och hålla mig i handen eller klappa på mig...eller bara finnas där lixom...
Han gick ibland ut för att röka och fick jag då en värk ropade jag efter honom och mina älskade syskonbarn sprang och hämtade honom så han kunde komma in till mig...
Vi ringde förlossningen några gånger och de sa att det är nog ett tag kvar med tanke på att värkarna kom så oregelbundet men när jag känner att jag inte orkar mer så fick jag komma upp och få smärtstillande men fick räkna med att åka hem igen...


Jag var hemma så länge jag bara orkade för jag ville verkligen inte bli hemskickad igen när man väl åkte in...
Men när klockan var runt 18 så sa jag till mamma att klä på min minsta systerdotter kläderna för jag orkade inte mer...jag grät av smärta!
Mamma körde oss så vi gick in via akuten och där fick jag en sån kraftig värk att jag bara stod och höll om älsklingens hals och tjöt!
De hade fixat ett rum åt mig på förlossningen när jag kom upp och de satte direkt sånadär dosor på magen för att mäta hjärtljud och värkar...
Helt plötsligt känns det som att jag kissar på mig och ringer på klockan och säger det...antingen gick vattnet nu eller så kissade jag precis på mig sa jag...
Barnmorskan hjälpte mig av med kläderna och sa att det var vattnet som gick!
Hon undersökte mig oxå för att se hur mycket öppen jag var och hon såg väldigt undrande ut och jag blev orolig...så sa hon bara: "Du...du är nästan helt öppen, det är bara en liten liten kant kvar så du är snart redo att krysta...du har gjort nära på allt förarbete själv hemma!" Det beundrade de mig för och sa att det är inte många som gör det som förstföderskor...
Men när jag fick höra att jag snart skulle börja krysta blev jag lite rädd och kände tårarna komma...


Vid 19:40 började jag krysta...kan säga det med att krysta är inte så jävla enkelt som man tror...det är en konst kan jag säga!
Kändes som en evighet! Jag var helt slut sen innan då jag inte fått sova så mycket på natten eller på hela dagen...slumrade till några gånger mellan alla värkar hemma och hos syrran men ingen vidare sömn direkt ju...
Jag var helt utmattad och hade sååå ont och var LIVRÄDD! Så det var inte lätt för mig att få ut ungen!
Till slut sa jag bara åt dom att "Nu skiter jag i det här! Jag vill duscha nu! Ni får ta ut ungen på nåt annat sätt för jag orkar inte mer! Antingen sugklocka eller kejsarsnitt för jag skiter i det här nu!"
Men det enda svaret jag fick var "Kejsarsnitt tänker vi inte ens erbjuda dig och sugklockan är bara ännu mer påfrestande för både dig och bebisen så vi kör på nu!"
Jag tjöt och jag försökte verkligen...
Klockan gick och jag blev orolig för att jag legat i krystvärkar för länge och sa till om det men de sa att bebis mår bra så det är bara köra...
Till slut fick jag ut huvuud och ENA axeln på bebis...då slutade värken...de sa åt mig att nu får jag ABSOLUT INTE KRYSTA! Det var det enda de sa...KRYSTA INTE, KRYSTA INTE, KRYSTA INTE!
HELVETE vad ont det gjorde att ha den där! Men så kom värken och de sa åt mig att krysta...då skrek jag kan jag säga för det var en smärta som jag helst inte vill vara med om igen :s men då kom bebisen ut!


Jag fick upp min bebis på magen och den skrek!
Jag kollade på älsklingen som funnits där för mig hela hela tiden och han hade tårar i ögonen <3
Måste säga hur underbar han var under förlossningen...han såg till att jag fick i mig vätska mellan värkarna, han höll min hand när jag ville och masserade mig när jag ville...jag kände att jag kört med honom under förlossningen med var han ska stå och finnas för mig under mina värkar...när jag inte hade nån värk skulle han vara bakom mig och massera men så fort värken kom sa jag åt honom att sluta och stå framför mig istället så jag kunde hålla i eller om honom...stackars min älskling...men han var HELT UNDERBAR!
Och jag måste även beundra mig själv som gjorde så mycket förarbete själv hemma och inte hade nån vidare bedövning mer än 2 panodil på natten, 2 panodil på dagen och lustgas på förlossningen :)
Älsklingen beundrar mig med som inte klöste honom en enda gång eller skrek nåt speciellt heller under förlossningen...vi hörde hur andra skrek men han tyckte jag var himla lugn :p


Jag frågade efter en stund vad det blev för kön på mitt barn...
Jag har hela tiden sagt att det är en pojke medan gubben sagt att det är en tjej...jag har aldrig haft fel när man gissar kön på ofödda barn men jag kan säga att jag varit himla på min egen...men vi kollade och det var...EN POJKE!!!
Och han ska heta...



LEON!!!

 

Född: 25/5 2013
Kl: 23:15
Vikt: 3400 gram
Längd: 51 cm


               
Bild 1: Jag med lustgas
Bild 2: Leon nyfödd
Bild 3: Grattisfika
Bild 4: Leons "skönhetsfel" han har två tår på varje fot som nära på sitter ihop :p
Bild 5: Stolt pappa med sin son i famnen
Bild 6: Jag ammar min son
Bild 7: Leon
Bild 8: Leon dagen efter redo för hemfärd



Mamma kom och hämtade oss på BB på söndagen...vi åkte med hem till syrran för att mina syskonbarn skulle få träffa sin nya kusin :)


     
De ville självklart hålla i bebisen :)


Sen skjutsade mamma hem oss...
Åkte förbi och mötte min syster Tess en snabbis som ändå var i krokarna så hon bara fick se den lilla och överlämna en liten gåva till Leon :)


   

Min Leon i sin pyjamas <3


På måndagen åkte jag ner till stan för att träffa Linda :)
Leon och jag tog bussen in...Älsklingen och Teddy kom ner lite senare och följde med hem till min mormor så hon fick träffa sitt barnbarnsbarn :)


   


Bild 1: Leons första bussfärd

Bild 2: Sitter och myser med snutten han fick av Linda


Följde med hem till syster på eftermiddagen och då kom pappa dit för att träffa sitt barnbarn :)
Och sen kom även Emelie och Leffan hem från Turkiet och det blev ett himla kramkalas bland barnen som inte fått träffa sin mamma på en hel vecka <3


Sen fick vi ju massa gåvor med då :)

         

Det här köpte jag själv till min lilla pojke :)



Och här är gåvor från andra...

                       

Bild 1-2: Från sin moster Tess
Bild 3: Presentkort till mig och/eller Leon (födelsedagspresent från pappa och Maria)
Bild 4-6: Från mormor (min mamma)
Bild 7-8: Från morfar och Lillmormor (min pappa och styvmamma)
Bild 9-12: Snutten från Linda


         

Från moster Emelie och morbror Leffan...
De har bestämt att skämma bort min son och köpt Armanikläder och Adidaskläder åt honom :p


       

Min sötnos! <3


   

Mysbilder <3


 

Jag och min underbara son!


         


Idag kanske vi ska kolla på en bil! :D
Ååååh vad glad jag blir om den är så fin och bra så vi köper den! :p
Längtat som fan efter en bil och nu är det kanske äntligen dax att köpa en :p


Tänk om jag kunde slippa bussar och tänk att kunna åka och storhandla utan att behöva fundera på hur man ska få hem alla kassar...
Åååh jag bara hoppas! :D


Nu ska jag se om min lilla pojke vill vakna eller om han ska sova ett tag till :p
Ta hand om er!
Puss och kram



Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards