sussisviktblogg

Alla inlägg den 17 september 2013

Av Sussie - 17 september 2013 18:19

Sen jag blev gravid känns det som att jag lixom kom bort från handlingen av denna blogg. Det här är ju trots allt en viktblogg och mitt mål med den var ju att berätta, hjälpa till att stötta och kunna ge råd och tips till människor som oxå har eller haft problem med vikten.
Men så blev man gravid och då är inte det lättaste att gå ner i vikt...man SKA inte gå ner i vikt då utan upp...det är ju det mest naturliga...
Jag gick inte upp så jättemycket ändå, runt 10 kg gick jag under min graviditet. Efter förlossningen gick jag ner en del och jag tappade nära på alla mina grav kg, MEN så hände det som ABSOLUT INTE fick hända!
Jag började äta!
Under graviditeten åt jag ju typ HELA TIDEN! Och det hade jag efter förlossningen svårt att vänja mig av med...så därför gick jag upp typ 2 kg.

Nu är det SNART 4 månader sen min lilla prins valde att komma ut från magen och jag har mått himla dåligt över dessa kg jag inte gått ner men ännu sämre för de kilona jag lyckades lägga på mig såhär efter förlossningen :s
Men så igår kväll ställde jag mig på vågen igen och såg att jag faktiskt gått ner lite :p
Blev jätteglad och sa till gubben att jag MÅSTE väga mig på morgonen innan man äter och så...och det gjorde jag...
I morse när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner igen! :D
Så nu väger jag typ det jag vägde innan jag blev gravid...har nåt kg kvar bara :p

Idag kom min Linda och besökte oss...när jag sa den glada nyheten till henne sa hon att det syns att jag gått ner :D Blev JÄTTEGLAD förståss! :p
Sprang även på Sandra vid affären och hon gav mig en fin kommentar hon med...jag har tydligen väldigt fina anklar sa hon :D *hihi*
Två fina kommentarer på mindre än 5 min...inte illa! :p

Nu ska jag kämpa på så jag blir av med det sista kg med så väger jag det jag vägde innan graviditeten och så har jag ytterligare några kg kvar att gå ner...men det kommer sen...bara jag går ner till det jag vägde innan så är jag rätt nöjd...då får jag ta lite i taget sen bara :p
Har ju fått rätt mycket hud med efter viktnedgången och det är svårt att gå ner de kg som huden väger tyvärr så kan inte förvänta mig att gå ner allt som mitt BMI säger att jag ska gå ner för att bli "normal" och med tanke på att jag är rätt lång så ser det nog konstigt ut om jag väger FÖR lite med...men jag har ett mål...och det är la ca 6-8 kg som jag ska gå ner...då är jag SUPERNÖJD! Enligt mitt BMI ska jag gå ner 11,3 kg för att bli "normal"...men då blir jag FÖR smal :s det måste ju se bra ut med...
Så nej några kg kvar bara :p

Hoppas ni andra som gått igenom samma resa som mig mår bra och lyckats tappa era kg som ni vill :)
Puss och kram på er!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards