sussisviktblogg

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Sussie - 16 oktober 2013 08:05

Jag planerar mina dagar...ALLTID! Ofta flera dagar i förväg så jag vet att jag kommer hinna med allt jag vill och måste göra...

I veckan nu har jag börjat rensa ut IGEN här hemma...kastar och säljer sånt jag inte vill ha och som är trasigt.
Igår kastade vi en stor bokhylla som jag var trött på :p
Och idag ska jag försöka tömma ett skåp och köra iväg det till dess nya ägare så man blir av med mer :p
Jag ska tömma hela klädkammaren där jag har mitt sminkrum och Leons skötrum och dit in ska alla byråar med kläder in istället och jag får nöja mig med badrummet som sminkrum ;)
Jag ska fixa en ny bokhylla och tv-bänk till vardagsrummet och när alla möbler är på plats och utrensat ska jag försöka måla om här...både möbler och väggar...

Så planerna är att nästa gång jag blir "barnfri" (när de stora barnen är hos sin mamma) ska jag försöka måla hallen och köket. Sen när det är klart får man la ta en vecka paus och sen när man blir "barnfri" igen ska jag ta tag i vardagsrummet :p
Väggarna på toaletten ska jag med försöka måla tänkte jag så det blir fint därinne :)
Men jag får ta en sak i taget och i den takt jag hinner...men så ser mina planer ut iaf och jag hoppas att det går som jag vill :D
Men såna saker är svåra att planera med en bebis på 5 månader (snart) :s

Nu la jag även på telefonen med syrran och där fattade jag ett till beslut: Jag ska sälja vardagsrumsbordet och få ta 1-2 lackbord av syrran som jag ska ha som soffbord :)
Jag ser mitt kommande färdiga hem framför mig och det är såååååå fint! :D

Det värsta med att rensa så här mycket som jag gör nu är att det blir himla rörigt hemma eftersom jag inte har nånstans att lägga sakerna :s
Jag rensar ut skåp och det jag ska sälja lägger jag "här" och det som ska kastas lägger jag "där" och det som ska sparas lägger jag "där borta" så det är ju MASSOR med saker överallt nu :s haha!
Men jag säger bara "LÅT MIG HÅLLAS!" när jag blir klar blir det finfint! :D

Men nu skulle man ju nästan behöva ha en egen loppis med så man kan sälja av med lite saker...
Är det nåt speciellt du söker till ditt hem..? Fråga gärna! Jag har en hel del saker ;)
Allt från möbler till kläder till husgeråd...bara fråga..!

Nu ska jag sätta igång här...
Ta hand om er!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards