sussisviktblogg

Alla inlägg under november 2013

Av Sussie - 17 november 2013 20:54

Då har jag kommit ännu ett steg närmre att bli helt klar med lägenheten :p

Idag gjorde jag klart vardagsrummet!
Började måla fondväggen i frdags kväll, och sen målade jag de andra 3 väggarna igår. Det tog HELA DAGEN!
Idag har jag möblerat och städat och satt upp saker på väggarna så nu är vardagsrummet KLART!
Jag målade hela vardagsrummet SJÄLV! :p Gubben drog inte ett endaste drag med penseln...han frågade om han skulle ta över när jag klagade lite över att jag hade ont men NEJ! JAG KAN SJÄLV! Som små barn brukar säga ;)

Det enda han hjälpte mig med var att flytta tillbaka den stora bokhyllan (när jag började måla flyttade jag den själv), han hjälte även till lite med soffan och sen terrarierna för de är så jä*la tunga så de klarar jag inte själv. Men annars klarar jag mig för det mesta själv i mitt piffande :p

Här kommer lite bilder på mitt nya fina vardagsrum:

     

Sen skriver jag här som jag även skrev på Facebook: Jag har ALDRIG påstått att jag är proffs på att måla! Men för att vara JAG så är det jä*ligt bra gjort! ;p
Och det där med fondvägg är inte lätt att få rakt! Och jag svor och skrek ett antal gånger innan jag fick till det så det blev OK!
Den tredje bilden visar gubbens terrariehörna...jag är inte alls glad åt den men det är hans största intresse så jag kan inte tvinga honom att sälja det!


Det här terrariet har min gubbe byggt :)
Jag tycker det är skitsnyggt! :p
Tänk vad han kan min man ;)
Här inne bor nu hans sydafrikanska hussnokar och de verkar trivas bra i sitt nya hem :)


Nu har jag även tvättstugan!
Alltså ibland borde jag lyssna på när andra säger åt mig att varva ner...gubben har sagt det till mig MÅNGA gånger bara idag...sätt dig ner och drick ett glas pepsi Max och varva ner lite! Men nej nej nej! Jag har inte tid svarar jag :p
Jag hade så jäkla mycket tvätt så jag bara kände att jag MÅSTE tvätta!
Helt slut är jag men bara att köra på!

I morron ska jag måla fondväggen i sovrummet, planerna om att bli klar med både v-rum och sovrum i helgen sprack kan jag säga, men när fondväggen är klar blir det lite "vila" tills på onsdag då jag ska åka och köpa mer färg till sovrummet så jag kan måla det och det blir då klart på torsdag :p
Sen i helgen ska jag måla stora grabbens rum och så tar jag tjejernas rum nästa helg tänkte jag...målet var att vara klar till jul men blir nog klar till slutet på november och då är det bara sätta igång att julpynta! :p *gött*
Fan vad jag är bra egentligen...har ni tänkt på det..? ;p

Nu ska jag se om jag hittar nån film vi kan se ikväll...så välja film, gå ner till tvättstugan och sen hem och se film innan man ska ner till tvättstugan igen...får se när man får sova inatt :s

Ta hand om er!
Kraaaam

Av Sussie - 14 november 2013 20:15

Igår när jag fått alla barnen i säng satte jag igång med att måla om köket! 
Jag trodde inte att det skulle funka att måla om med alla barn hemma med det funkade utmärkt när köket är så pass litet...eller det är så lite att måla i köket så det gick väldigt snabbt ändå! Började väl runt 21 att måla och vid 00.30 tror jag klockan var när jag gick och la mig i sängen. När jag vaknade i morse och fått upp barnen gick jag ut i köket och kollade på väggen om jag skulle behöva måla en gång till eller om det räckte med de 3 gångerna jag målade igår...och det var endast på ett ställe som jag såg att tapeten trängde igenom så när tjejerna ätit sin frukost tog jag bara rollern med lite färg på och rollade över sen var det KLART!

Sen kom min Linda och hennes Enzo och åt frukost med mig, gubben och Leon :p
Hon hade även med sig TVÅ kassar med bebiskläder som jag köpt för typ inga pengar alls och det var sååååå fina kläder :p
Jag tackar och bockar och niger för dom! :) Och även Leon är jätteglad för dom ;)

I morron ska jag åka och hämta min "lilla" systerson (han fyller 10 i januari :p) som ska sova över här hos min bonusson :)
Tjejerna ska till sin mamma och jag och gubben ska ge oss på vardagsrummet och få det målat :p
Mitt mål är att hinna klart med både v-rum och vårt sovrum innan helgen är slut...sen om man hinner det beror ju lite på Leon och så men han brukar vara en snäll pojke och låta mamma jobba och göra fint. Bara mamma myser och pussar på honom lite mellan varven ;)
Sen är det ju bara hoppas att färgen räcker :p hihi

 

Såhär blev köket!
Det enda som ska göras nu innan köket är helt klart är att måla om hörnskåpet. Och när det är klart är köket KLART!
Jag är jättenöjd med mitt kök nu :p


Nu ska jag jobba lite med att ta kort på olika akvarium och terrarium som vi ska sälja av med :)
Så skönt att bli av med lite :p
Nästa vecka åker det iväg lite mer djur :p GUD SÅ SKÖNT! :D


Ta hand om er!
Kraaaaaam!

Av Sussie - 11 november 2013 19:54

Jag har bott tillsammans med min Älskling och hans barn nu i snart 1 1/2 år. 
Under hela tiden har jag försökt rensa och få nån ordning i hemmet. När jag dessutom tog hit hela mitt hem vid årsskiftet blev det ju ännu mer för mig att rensa och vi hade alldeles för mycket möbler och alldeles för liten lägenhet och alldeles för mycket djur. Jag fick verkligen inte hemmet att bli trivssamt hur mycket jag än gjorde om.
Älsklingen höll på att bli tokig på mig när jag gång på gång sa att "nu ska vi göra såhär" eller "nu ska vi byta rum".
Men ÄNTLIGEN har jag fixat så jag trivs :p
Och när jag trivs så plockar jag hela tiden för att kunna trivas ännu mer :p

Jag dammsuger varenda dag nu...det orkade jag inte förut, jag trivdes inte och ingen hjälpte mig för att försöka hålla det någorlunda fint så det blev att jag sket i allt med...dammsög när jag var tvungen typ bara.
Men nu dammsuger jag som sagt varenda dag och ibland flera gånger om dagen :p
Jag håller efter med städningen och jag vill verkligen att det ska fortsätta vara såhär fint som jag fått det :p

Jag har målat om i hallen och jag trivs jättebra med den nya färgen :p
Hoppas på att snart kunna sätta igång med de andra rummen med. Köket kommer som nr ETT! Sen tror jag det blir vardagsrummet innan vi tar vårt sovrum. Sen kommer barnens rum sist. Där får man ju passa på att måla när de är hos sin mamma.
Men känner att jag är på god väg nu till att få det som jag vill ha det :p
Och ingen är lyckligare än mig just nu!   

Här kommer lite bilder på vårt HEM:


       

Hallen som är nymålad

        
Köket: Ska målas om och byta lite gardiner

 
Vardagsrummet: Ska målas om och bytas lite gardiner

   
Vårt sovrum och tjejernas rum: Båda rummen ska målas om

     
Stora grabbens rum: Ska målas om, bytas taklampa och sätta upp nya gardiner


Ja nu har ni sett hela vår lägenhet i stort sett...
Det är lite småplock kvar men det tycker jag är lite kul att pyssla med samtidigt :p


Nu ska jag se om Älsklingen vill stänga av x-boxet. Alla barnen har lagt sig, vissa av dom sover med, så nu vill jag ha den där lilla egentiden som vuxna behöver på kvällen sådär :p

Känner mig som VÄRLDENS LYCKLIGASTE just nu!   

Ta hand om varandra!
Kraaaaam


Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards