sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 18 december 2013

Världens BÄSTA julklapp!

Av Sussie - 18 december 2013 12:08

Många säger att djur inte har känslor, blir de sjuka och man blir ledsen så säger de "äcsh det är ju BARA ett djur, skaffa en ny".
De som säger så har ingen aning om vad kärlek är och har ingen kunskap om djur över huvud taget!

Jag har haft djur sen jag var liten och idag har jag tre katter, de är som mina bebisar!
Jag hade en tid i livet då jag mådde hemskt dåligt och jag har till och med sagt till min mamma att jag inte vill vara en del av den här världen längre, min mamma var orolig för mig men jag sa att så länge jag har mina katter behöver hon inte vara orolig för mig, däremot den dagen det händer dom nåt DÅ kan hon börja oroa sig för mig.
Nu har det gått några år sen jag mådde såhär dåligt, det var innan min operation och innan jag fick barn ska jag även tillägga.
Men mina katter är lika mycket värda för mig nu sen jag fick barn med!

För nån vecka sen, kanske 10 dagar sen reagerade jag på att min Zingo inte var sig själv, jag tog upp det med min sambo och han hade inte heller lagt märke till det innan men han var slö, inte framme som han brukade och jag reagerade på att det var längesen jag behövde fylla på matskålen och vattenfontänen. Zingo äter i vanliga fall MASSOR och även dricker men nu hade det blivit helt tvärt om.
Jag höll koll på Zingo de första dagarna och vi fick till slut tvångsmata honom med lite tonfisk och hälla i honom vatten på sked då vi såg att han blivit himla uttorkad.
Jag är så rädd att förlora mina djur så jag blundar lite för att se att de inte mår bra, men nu tog det "bara" en vecka innan jag sa att vi måste kolla honom. 
Han blev lite piggare när vi började hjälpa honom att äta men ändå så mådde han ju inte bra så vi åkte in med honom och han blev inlagd över dagen med dropp.

Igår kväll åkte jag in kl 19 för att hämta hem honom och de sa att han har förhöjda levervärden, det kan vara så att han har nån leversjukdom men de hade gett honom dropp och han såg ännu lite piggare ut.
De hade dock inte fått honom att äta nåt vilket de hade hoppats på att han hade gjort innan han åkte hem så de sa att äter han inte under morrondagen (alltså idag) så måste han läggas in igen!
Jag fick förslag på olika saker jag ska ge honom som är bra för levern och jag provade ge honom mat så fort vi kom hem, men han ville INTE äta! :( "hällde" i honom lite vatten iaf för att han inte skulle torka ut igen, sen la jag honom i min säng och han har sovit hos mig HELA NATTEN!
I morse provade jag att ge honom lite mat som vi fick med oss från veterinären som oxå är bra för levern, HAN ÅT!!!
Åååh jag blev sååå glad! :D
Sen skickade jag barnen till skola och dagis och sen somnade jag med Leon i sängen när han fick vällingen.
När jag vaknade vid 10 gick jag och hämtade lite mat och även en skål med vatten till Zingo. Skämmer bort honom nu och låter honom äta i sängen :p allt för att få honom att äta och bli frisk!
Och han åt...och sen drack han SJÄLV! Ingen sked, han drack själv ur skålen :D
Jag blev så stolt över min lilla kisse <3

Nu hoppas jag att han snart ska få alla sina krafter tillbaka och bli samma glada spralliga Zingo igen!
Zingo är en sån där misse som man ofta får säga till för han hittar på massa bus :p och ibland blir man riktigt arg på honom, men åååh vad jag saknat hans bus...nu ser jag fram emot nästa gång jag får bli arg på honom :p

Vill säga ett STORT TACK till min syster Emelie som ställde upp och följde med mig igår.
Eftersom jag skulle hämta Zingo kl 19 kunde inte gubben följa med eftersom barnens läggning börjar kl 19 så han fick vara hemma med barnen, och jag var så rädd för att få dåliga besked så jag frågade om Emelie kunde följa med som stöd så åkte och hämtade henne och hon följde med. Hon vet hur känslig jag är och hur mycket jag älskar mina djur och hur jobbigt jag tycker det är OM man måste säga "hej då".
TACK!!!


   

Här är Zingo i buren när sköterskan kom och lämnade honom <3


 

Här äter han! :)
Han fick 2 olika prover hos veterinären och båda är för levern, tog fram lite av båda men det var bara en av dom han ville ha.
Vet inte vad fodret kostar och jag är rätt säker på att det är SVINDYRT men om det ska krävas för att han ska må bra så får jag köpa det! 


Jag är bara så otroligt glad för att Zingo är hemma igen och på bättringsvägen <3<3<3
Kunde inte få en bättre julklapp! <3

 
 
Dietandthecity/Alex

Dietandthecity/Alex

25 december 2013 13:07

Gud så skönt!!!

http://dietandthecity.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards