sussisviktblogg

Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Sussie - 20 mars 2014 19:39

Som jag skrev igår i mitt inlägg så pratade jag med gubben redan i början på veckan om att vi kanske kan unna oss och barnen pizza på torsdag när gubbens "bonusson" kommer...och igår pratade jag med äldsta tjejen om det med som såg fram emot pizza och myskväll :)

Så när jag hämtat henne i skolan och sambon lillflickan på dagis möttes vi i affären och handlade lite dricka som vi skulle ha till pizzan.
Sen blev lilla flickan gnällig och sådär som barn blir när de är trötta så jag sa till stora tjejen att hon och jag kunde gå till Cloetta med och handla nåt till vår myskväll och då sa hon att hon ville gå utan lillasyster med att "Leon får följa med för han är ju iaf tyst!" som hon sa haha! Så vi tog med oss Leon och gick ner till Cloetta!
Sen var hon ute och lekte och jag sa att hon skulle vara hemma kl 17.00 för då ska vi äta!
Hon och hennes bror kom hem kl 17 som vi sagt och vi äter pizza och alla mosar i sig och tycker det var jättegott!
Vi satt för en gångs skull i v-rummet och åt medan vi kollade på film "Pippi på rymmen" hade tjejerna bestämt :) bonussonen var med han oxå och han verkade inte ha nåt speciellt emot filmvalet trots att han är lite äldre än de andra barnen :) men han hade sällskap av sin mobil samtidigt med (som vanligt hihi).

Efter maten ville grabben ut och leka istället så han fick med sig sitt godis ut och vi andra satt kvar och myste med godis i soffan :p
Efter filmen sa jag att det var dags att duscha och fixa sig för sängen...och det är så skönt att det inte är en massa bråk längre när man ska få barnen i säng :p
Det går så himla smidigt (oftast)...så himla glad för det!

Leon har inte sovit mycket idag så han somnade med sin far medan jag duschade tjejerna så han sover gott nu :)
tjejerna ligger i sina sängar och ser film en stund nu innan de ska sova och grabben tror jag fixar sig nu för att krypa ner och se film han med :)

Så vi hade en lyckad "myskväll" iaf :)
Jag sa innan att den får ju inte bli så sen eftersom de ska orka upp till skola i morron därför sa jag att den börjar kl 17 så vi hinner och det blev ju kanon! :)
Var ju bara grabben som inte ville vara med men med hans överskottsenergi sa jag till gubben att det kanske är bättre att han får med sig sitt godis ut och springer av sig istället för att sitta still och äta och få en kick så han inte kan sova inatt :p (menar inget illa med det utan han är väldigt energisk den pojken!).

Så nu ska vi se vad vi äldre ska göra innan vi ska sova...bonussonen brukar lägga sig runt 22-tiden när han är här så då får ju gubben och jag krypa ner vi med!

Ha en bra kväll nu alla vänner!
Kram på er!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards