sussisviktblogg

Alla inlägg den 25 april 2014

Av Sussie - 25 april 2014 17:09

I morse var man som vanligt uppe och skickade iväg Fabian till skolan.
När han gått iväg kröp jag ner i sängen igen för jag var såååå trött i morse och så somnade man ju då om med Leon som låg bredvid. Så gosigt att sova med sin lilla son <3


Sen vaknade jag vid 8-tiden nångång av att hundarna började låta. Det knackade på dörren...Mira kom hem igen!
Så jag låg och drog mig en stund innan jag gick upp och fixade iordning mig och Leon och sen åkte vi iväg allihopa och storhandlade!
Mira fick önska mat idag och jag var såååå säker på att hon skulle välja pannkakor...Sussis pannkakor är VÄLDIGT populära    men till både min och gubbens förvåning valde hon inte det utan hon ville ha GRÖT!
Hopp! Så köpte mjölk och grötris och så har man kokat risgrynsgröt...det är nåt som barnen gillar med! Moa äter 4 tallrikar tror jag   
Jag får i mig en och jag blir såååå mätt!
Jag älskar och har alltid älskat risgrynsgröt...men sen min viktoperation har jag fått så himla svårt att äta det...idag slutade det som det typ alltid gör...DUMPING!   
Ååååh jag blir så jäkla trött! Det är så konstigt att man dumpar på en skål gröt när jag kan äta så himla mycket mer av andra saker...men jag har även svårt för typ fil och yoggi och så med nu sen op:n...vet inte om det är mjölken eller vad det kan vara..?
Vet att vissa inte tål GRÖNA äpplen efter op:n, det har visserligen inte jag några problem med men jag undrar vad det är som händer med kroppen efter en sån här operation...
Jag har egentligen inget dåligt att säga om operationen för den har räddat mig och gett mig mitt liv tillbaka...
Det finns massor som folk kan se som nackdelar som lös hud och såna saker men jag ser inte det som nåt större problem då jag hellre har lös hud och orkar mer än att bara sitta för att man har så ont i fötter/rygg/ben eller vad det nu kan vara...
Jag hade MASSOR problem med både rygg fötter och ben förr men nu är det nära på inget längre...min rygg strular i perioder men det är ju för man bär fel...
Nej så jag har bara gott att säga om operationen! :)

En och annan dumping får man la stå ut med ;)
Så..! Nu ska jag lägga mig och sträcka ut magen och vila 5 min innan man ska förbereda för myskväll med barnen nu när hela familjen är samlad igen!


  

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards