sussisviktblogg

Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Sussie - 5 maj 2014 11:25

Först och främst vill jag säga att jag låst upp bloggen igen (som ni märker), jag tycker faktiskt inte att jag ska behöva låsa mig blogg för ett ETT PAR personer stör sig på den...det är så VÄLDIGT många fler som uppskattar den så varför ska jag låsa den för alla dom när de där 2 som stör sig så dant lika gärna kan låta bli att läsa??? Det är ju deras val!
Läs om ni vill men sluta störa er på den! Stör den er SLUTA LÄS!!!

Nu tillbaka till själva bloggen:
Den här helgen har jag knappt varit hemma alls :(
I fredags fyllde jag år!
Fick frukost på sängen av både Älsklingen och alla barnen <3 jättegulligt av dom :D
Sen var det bara en massa stress hela dagen tills jag skulle åka vid 14:30 för att hämta upp syrran och sen åka och JOBBA!
Fasen vad vi jobbade! Var inte hemma förrän vid 22:30 nån gång tror jag...Leon hade varit med mig hela dagen så han var totalt slut han med...men åååh så duktig han var hela tiden :)


 

Allt detta gjorde vi på en kväll!
Sorterade i stl och la på respektive bord...


När vi kom hem hade Älsklingen gjort jättefint hemma och maten stod på bordet...Leon var ju med tvungen att äta innan sängen och han satt nära på och sov vid matbordet stackarn men så somnade han gött sen efter maten <3

Jag däckade med väldigt snabbt :p
Sov ca 5 timmar innan kl ringde och det var dax att gå upp och jobba!
Åkte och hämtade Emelie vid 8 och sen gärnet ut till Linghem för att vi skulle börja 8:30 för en snabbgenomgång av allting!

Kl 9 slogs dörrarna upp och det strömmade in folk!
Jisses vad kul det var att se alla som ville komma och handla!
Vi hade 2 kassor, jag och Emelie satt i en kassa och Emma och Anette/Dorita satt i den andra...
Ibland blev det väldigt rörigt då det kunde saknas lappar på kläderna eller att man inte fick bort lapparna. Det är ju väldigt viktigt att alla lappar finns så säljaren kan få ut sina pengar sen i slutändan...
Men tycker att det gick väldigt bra ändå!
Vet att Bodda och Anne var väldigt oroliga för att det inte skulle gå runt med Emelie och jag var övertygade om att det gjort det och självklart hade vi rätt! :p
Så nu ser jag fram emot i höst då vi ska göra om detta!

Det jag inte ser lika mycket fram emot är att sortera kläderna igen efteråt :s
FASEN vad kläder och sen sortera upp i kundnummer :s
Nej det var ingen höjdare...och vi var ju inte många som jobbade heller så det tog ju väldigt lång tid! Nästa gång får vi se får vi se till att vara några fler som jobbar! :p

Så himla sugen på att öppna nåt eget med...men jag vet inte vad...
Har många idéer men vet inte vilken som skulle gå bäst...så den karamellen får jag suga på ett tag till...

När jag kom hem på lördagskvällen var jag totalt SLUTKÖRD!
Jag åt lite mat, sen skulle vi se film men jag däckade DIREKT i älsklingens famn...
Hade ju jobbar stenhårt i 2 dagar...tror inte ni förstår hur hårt vi jobbade...och det tänker jag inte sitta och skriva heller för ni skulle ändå inte förstå hur mycket vi hade att göra! Så vi nöjer oss med att skriva att VI JOBBADE HÅRT!

Sen måste jag ju bara skriva och säga till Anne: Du kan vara riktigt stolt över det arbetet du lagt ner! Riktigt bra jobbat och väl genomtänkt! :) Så du kan sträcka på dig riktigt ordentligt och vara himla stolt för det du gjort! :)

Och jag shoppade loss åt ALLA barnen!
Alla barnen har fått nya kläder...vissa mer och vissa lite färre plagg...
Väldigt svårt att hitta nåt i Fabians stl men jag hittade några plagg iaf och han verkar nöjd med dom :)
Moa fick en hel hög med kläder...hon var nog den som fick mest tror jag...och så köpte jag 2 par skor åt henne med som hon ska få prova på fredag när hon kommer hem igen :) Hoppas att de passar och att hon gillar dom :)
Mira fick inte lika mycket som Moa men hoppas hon blir nöjd för det jag hittade åt henne...
Leon hittade jag med lite till, det är nog Moa och Leon som fått mest...Leon har jag även shoppat presenter till...han fyller ju snart 1 år...min STORA pojke <3
Så jag är nära på klar med presenter till honom :p
Snart behöver jag inte tänka på det utan mer på vad jag ska baka inför det stora kalaset som vi ska ha för honom :p

Men åååh så kul det är att shoppa till barnen!
Jag kom hem med en hel sån där blå Ikeakasse ÖVERFULL plus lite till som jag shoppat åt barnen! :p
Visade glatt upp allt för Älskling som tyckte jag fyndat och köpt massa fina saker...på lördagen hittade jag ju även lite till så kom hem med ytterligare en kasse (fast vanlig plast) med kläder jag shoppat :p

Jag har köpt på mig massa sommarkläder nu till barnen så de har nåt fint när det blir varmt :)

Nehe! Om man skulle ta och börja fixa sig så man kan åka iväg sen då..!
Ha de fint alla underbara!


  

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards