sussisviktblogg

Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Sussie - 13 maj 2014 20:19

Nu känner jag att OJ vad dagarna går fort! Jag har ju börjat planera lite smått för Leons kalas som kommer här nu snart...varenda dag har jag tänkt lite på det och planerat lite smått men så idag slog det mig *gaaaah* det är ju bara lite mer än en vecka kvar!   
Som tur var hade jag redan förberett med inbjudningskorten till kalaset så de är mms:ade nu :p
Smidigt att kunna skicka på mms...det kommer fram DIREKT och de flesta inbjudna har redan svarat! :) Det är bara ett par stycken kvar som man väntar svar ifrån men de har till den 20:e på sig att svara satte jag på kortet så att jag vet hur stor tårta jag ska baka! :)
Jag satte mig idag och planerade VAD ska jag baka!
Jag har ju saker att göra hela hela tiden nu fram tills han fyller år...så bäst att planera i tid ;)

På fredag har jag möte, på måndag ska Leon till allergicentrum på utredning och sen från och med tisdag ska jag sätta fart med bakandet!
I helgen (senast) ska jag frosta av frysen med så att jag har nånstans att lägga alla kakor och allt jag ska styra med :p
Jag har även pratat med syrran så ska få låna lite av hennes frys så jag kan baka allt :p

Åh! Jag som ÄLSKAR att stå i köket och lagat mat och baka! :p Ser fram emot det som bara den att få sätta igång! :D
Kan inte fatta att min lilla bebis redan är en STOR pojke!
Det var inte längesen han kom till världen och nu springer han omkring som bara den! Han tycker det är jätteroligt att han lärt sig gå förstår ni och han har även lärt sig ställa sig upp utan att stödja sig mot nåt :) *stolt mamma*
Men tycker att tiden går lite väl fort! Min lilla lilla son som var den där lilla plutten på 3400 gram kan nu GÅ! SKITUNGE! Du får inte växa så fort!
Snart börjar inskolningen på dagis med...som sagt tiden springer iväg...snart börjar han la skolan med är jag rädd ;p

Var lite kul ikväll...
Jag brukar fixa tjejerna för sängen vid 19-tiden...då får de ligga och se film till 20:30 ungefär...men så idag ville Moa att jag skulle läsa en bok som hon lånat på bibblan. Mira ville se film men jag sa att jag läser först och så får ni se film med en liten stund efter sagan...
Jag sa åt dom att lägga sig och blunda och lyssna på sagan och se sina egna bilder av boken i huvet, när jag läst boken vilket kanske tog 10 min (?) så kände jag; Nej de sover ju inte redan...tänkte sätta på film men när jag ställer mig upp så ser jag -Både Moa och Mira sover! Klockan var då 19:30...jisses!
Men det är nog bra för Moa är himla seg att få upp på mornarna så hon behöver nog sova!

Funderar igen på om man ska ta bort det där med film i veckorna när det är skola och införa sagoläsning istället...
Jag har haft så förr och barnen sover såååå mycket bättre då...de somnar dessutom snabbare! Sen hade jag så att somnade de inte till sagan jag läste så fick de sen lyssna på en sago-cd eller musik efteråt och det funkade JÄTTEBRA! De tjatade förståss varenda kväll om att de ville se film men jag har testat nu många gånger och de sover så himla mycket bättre när de INTE får se film!
Men så av lathet och tidsbrist så har jag gett med mig och låtit dom se film igen...men får se om man hinner gå med Moa till bibblan och låna lite böcker så man kan läsa :)
Tror det är bra mycket nyttigare för dom med än att se filmer...hört att det inte är bra att somna till tv/film..?

Nu ska jag sätta mig och leta film...vad ska vi se på ikväll..? Eller vad ska jag välja till Älsklingen rättare sagt...jag somnar ju ändå ;)

Ha en bra kväll alla fina!

  

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards