sussisviktblogg

Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Sussie - 3 juni 2014 12:14

...min ettåring började på dagis igår!

När man står och beundrar sin son och inser att ens bebis har blivit så stor, det är så man får tårar i ögonen...tiden går så snabbt!
Mina ögon fylls med tårar ofta när jag står och beundrar min son...det är av både lycka, kärlek och ibland lite av en skrämmande känsla för tiden går så snabbt!
Jag är så stolt över min son...han är så duktig! <3


 

Första dagen på dagis...jättefint väder och man satt i lekparken och kollade in och lekte med de andra barnen...


Jag är lite nojjig över att lämna Leon där ensam sen...många "tänk om" som poppar upp i huvet på mig...

  • Tänk om nån kastar sand i ögonen på honom och han inte hinner blunda
  • Tänk om fröknarna inte ser när han klättrar upp i klätterställning och...
  • ...Tänk om han ramlar ner
  • Tänk om han stoppar en sten eller kastanj (eller annat) i munnen och sätter i halsen
  • Tänk om det händer nåt

Jag tänker hela tiden på vad som skulle kunna hända...men oron hör väl kanske till lite grann men ändå...TÄNK OM...


Idag var det lite svalare ute så idag fick vi ha långbyxor, jacka och en tunn mössa på oss till dagis...vi slapp regnet iaf! :)
Leon lekte jättebra idag med...han kollar in läget överallt och missar typ ingenting! Han håller koll på ALLT och ALLA på dagis ;)


I helgen var vi "barnlediga" vilket innebär att vi endast hade Leon hemma...
Fint väder var det och Leon fick gå ut och prova sina nya sandleksaker han fått när han fyllde...mycket spännande tyckte Leon 

   

Vi satt och bakade sandkakor och krattade...mycket roligt att förstöra mammas fina kakor tycker Leon ;)


En av Leons favoriträtter är färskpotatis, gräddfil, gräslök och KYCKLING!
I söndags fick han hemmalagade kycklingklubbor och igår hemmalagad kycklingfilé...jisses vad ungen äter när det är kyckling!
Bra att han äter så han blir stor och stark! ;)

 

Och såhär fin blir man när man får äta själv! :p


Hundarna tycker om vädret som varit! :)
Iza springer och leker så mycket som hon bara får, Teddy svettas inte fullt lika mycket nu när vi rakat ner honom så även han kan vara ute en del och njuta av vädret :)

   

Mina fina hundar <3


Vet ni..?
Jag ska ta och lägga mig på soffan en stund nu och vila medan Leon OCH Älsklingen sover ;)
Slå på tv:n och ligga och slappa lite :p
Gud så gött!

Kram på er! 

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards