sussisviktblogg

Alla inlägg den 3 juli 2014

Av Sussie - 3 juli 2014 22:35

...hade massor av planer för dagen ju...skulle städa, rensa rentvätt, fixa sovrummet, plocka ner Leons spjälsäng, städa badrum och toalett med mera med mera...
Jaha...badrum och toalett är rena! Men resten...nja...fick massa annat att göra istället...jag har nu skickat efter ett par nya glasögon och så skickade jag efter linser med för att prova om jag kan ha endagslinser iaf...
När jag var gravid med Leon ville inte mina ögon att jag skulle använda linser längre...fick ont och blev alldeles röd, sen fick jag vaglar som sen utvecklades till ögoninflammationer :(
Men pratade med optikern när jag var på synundersökning och hon sa att jag kunde testa endagslinser...så nu är det beställt så jag ska testa! :p HOPPAS jag kan ha det! Trivs så bra med linser...

Sen i eftermiddag tog jag med mig Leon och åkte och storhandlade!
Så nu har vi mat hemma! :D Känns som att vi inte behöver handla på hela året när man kollar i kyl och frys men vi är en stor familj så det lär la snart vara tomt igen ;)

I morron får vi hem tjejerna...då ska vi åka till syster en sväng...hämta Stephanie på dagis och sen hem till syrran och leka lite och Emelie ska mysa med Leon ;)
Sen blir det la lite myskväll på kvällen när vi kommer hem...
Ev ska jag få hem min Boyboy med som är hemma hos syrran :p Vi ska se hur han och Iza betér sig mot varandra först bara...men hoppas det är lugnt nu efter löpet...

På lördag ska vi grilla! :p
Blivit bjudna till grannen på grillning :) Barnen tyckte det var så kul förra gången så de ville nån mer gång och nu är det dax igen! :)
Handlat det jag ska ha med mig...förutom jordgubbar och majskolvar...det ska jag köpa med innan!

Helgen är fullspäckad! Men hoppas jag kanske hinner fixa rummet på söndag istället nu då...vill bli av med spjälsängen så man får lite mer plats i sovrummet...onödigt att ha 2 sängar till Leon där inne på samma gång ;)

I morse vaknade jag av att jag hörde en röst "Hallå? Sover mamma? Hej Leon!" kollar upp och Leon sitter på golvet med min mobil i handen och pratar med sin moster Emelie...haha!
Han har gått ner själv från våran säng, hittat min mobil som låg på laddning under natten och tryckt in nödsamtalknappen och fått upp mina nödkontakter...sen tryckte han på Emelie och det ringer i hennes lur...haha! Min lilla skrutt! <3
Men Emelie tyckte bara att det var trevligt att hennes lilla systerson vill ringa till henne det första han gör när han vaknar och säga "Hej!" ;)
Tur bara att hon var vaken säger jag haha!

Nej nu ska jag välja en film vi ska se när Älsklingen kommer in från sin promenad med Iza...
Ta hand om er!
Puss och kram!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards