sussisviktblogg

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Sussie - 6 november 2014 13:57

Gick upp som vanligt kl 7 för att väcka Fabian...det första jag ser när jag tittar ut är VITT!
Så jag väcker Fabian med att säga "Fabian upp och hoppa det är snö ute!"
Jag vet inte om det var för barnens skull eller för min egen jag kände mig lite glad...jag tycker INTE om vintern! Visst det är jättefint med snö...men blask, is och kallt är inget för MIG! Jag avskyr att bli blöt om skorna och frysa :(

Medan Leon åt frukost letade jag fram ett par termobyxor åt honom (tur att jag var nere och hämtade säckarna med vinterkläder häromdagen). Leon fick massor med kläder på sig idag för att han inte skulle frysa...sen sa jag till dagis att de helt enkelt får klä honom efter väder under dagen...men nu hade han iaf kläder med sig :)
Leon tyckte att det var lite spännande med snön...men det var inte lika roligt när man gick och snön snöade in i ögonen...
Iza var helt vild i snön! Haha så roligt att se på när även djuren blir som små barn :p

Igår medan Leon var på dagis passade jag och gubben på att åka och storhandla så vi har mat hemma under nästa vecka när barnen är hemma...och så medan han var på dagis idag har vi passat på att bara slappa!
Legat och kollat på film i soffan...eller ja gubben sov men jag har kollat på film och bara somnat lite mellan varven :p

I veckan har det inte hänt så mycket...jobbade i måndags och var på VC och lämnade prover i tisdags...ska på läkarbesök nästa vecka, får hoppas på att mina värden ser lite bättre ut nu när jag ätit så himla mycket vitaminer i en månads tid...
Är i vecka 18 (17+5) nu :) oj vad tiden går! :p
Annars har jag städat och fixat och donat lite i hemmet när jag haft ork till det :)

Har mina planer på att göra om här hemma igen inför bebis ankomst...gubben är la lite sisodär för det men jag sa att vi måste ju få plats med en spjälsäng plus att Leon fortfarande måste dela rum med oss...
Åååh vad jag vill ha en större lägenhet!!! :(
Vi får inte plats här ju :(

I morron kommer barnen hem igen!
Får se vad vi hittar på då...kan bli lite tidig myskväll men så blir det sängen skapligt då jag börjar jobba kl 7 på lördag morron :s och jobbar ända till kl 22 på kvällen!
Så lördagen får jag inte se min lilla son alls :( Han sover (för hoppningsvis) när jag åker och sover när jag kommer hem :(
Men så på söndag får vi ta igen allt mys vi missat på lördagen ;p

Dagarna går snabbt nu...tiden bara swishar förbi och bara ett få antal veckor kvar tills vi åker till Ullared :p
Gubben får vara hemma med Leon och min systerdotter medan jag, syster, svåger och 2 syskonbarn åker :p
Härligt det ska bli! :p Det suger i shoppingtarmen nu ;p

Johodå nehe...om man skulle ta och mysa lite med min lilla gullunge igen då kanske <3
Han leker jättefint just nu på golvet här bredvid mig på golvet...blir väl att bara sitta och beundra honom ett tag kan jag tro...han kommer med jämna mellanrum och vill ha en kram och lite gos från sin mamma <3

Ta hand om er!
Puss och kram

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards