sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 19 februari 2015

Rörigt värre

Av Sussie - 19 februari 2015 08:44

Då har jag fått igenom det jag ville...OMMÖBLERING AV HEMMET!

Gubben är lika skeptisk varenda gång jag säger att jag vill göra om men när jag väl får sätta igång säger han "Det kommer nog bli jättefint det här, det är kul att förnya sig lite ibland" (hmm varför ska det då vara så svårt att låta mig hållas när jag säger att jag vill? ;p)

Men nu är det ju rätt rörigt här hemma...jag har bara hunnit lite om dagen plus att vissa saker är väldigt tungt för mig så jag känner av magen ibland...så jag gör lite i taget och vilar mellan varven...jag lyssnar på min kropp och gör inte mer än jag orkar med...

Idag har vi inga direkta planer direkt vad jag vet så jag ska försöka göra en hel del idag...får dela upp dagen lite med både möblering, flytta saker, ta hand om barn, vila, laga mat och andra hushållssysslor som måste göras...
Det enda är att barnen har så svårt att förstå att det här kommer ta TID! De förstår inte riktigt att jag inte kan göra allt på en dag! :( 
De förstår inte heller att jag måste få vila...och sen vill de ju så gärna vara med men förstår inte att de blir mer i vägen än till hjälp när de ändå inte kan bära utan bara springer framför/bakom/brevid när man kommer...även Iza är duktig på att springa ivägen ;)
Mitt humör sätts verkligen på prov kan jag lova ;)

I tisdags var vi på tillväxtultraljud...
Jag var nervös eftersom BM sa att min livmoder var liten...men allt ser bara bra ut! :)
Fostervatten är bra mängd, flödet i navelsträngen (moderkakan) är jättebra! Alla mått ser bra ut och bebis har en beräknad vikt på 2196 gram.

Jag blev övertalad av lillasyster att kolla kön med...
Men som både hon och gubben sa: "Du är ju så säker på att det är en flicka iaf så skadar ju inte att kolla"
Jag var såå säker på att det är en tjej...men jag var rädd att de skulle säga att det är en pojke för då skulle jag bli helt förvirrad...så det var väl mest det jag var rädd för...
Men när hon sa att det ÄR en tjej så höll jag på att börja gråta :p


JAG SKA FÅ EN DOTTER!!!   

 


När vi kom ut från UL frågade min gubbe mig hur i helsike jag kan känna av sånt...det är ju inte bara på mig själv utan även andra som är gravida...
Mina systrar och vänner har jag kunnat säga innan vad de ska få...
Jag vet inte vad det är för förmåga jag har...jag har känsla för bebisar/bebismagar helt enkelt ;)

Direkt jag fick reda på att jag väntade Leon vilket var i vecka 6 sa jag att det är en POJKE!
Denna gång fick jag reda på att jag var gravid i vecka 8 och sa direkt att det är en tjej...vet inte hur jag kunde känna det för könet är väl inte ens utvecklat då men ändå så känner jag :p

Ibland känner jag mig lite duktig faktiskt ;p
Sen kan jag ju självklart bli osäker ibland...men så får jag en säker känsla igen helt plötsligt att JO det är en...och sen könet...

För övrigt går jag in i vecka 34 på lördag och IDAG är det 50 dagar kvar till BF (Beräknad förlossning)! :)
Det närmar sig med stormsteg! :p

Nu ska jag ge barnen frukost sen ska jag sätta fart här med hemmet igen!

Ha en bra dag alla fina!
Puss och kram på er!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards