sussisviktblogg

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Sussie - 10 maj 2015 16:31

Jaha då var det ett tag sen jag skrev igen nu då...jag har haft fullt upp kan jag säga!
Sist jag skrev var jag sååå nervös för jag skulle upp till förlossningen för att sättas igång...

Vi åkte upp till kl 8 som vi skulle...först fick jag ligga bra länge med såna där remmar runt magen som mäter bebis hjärtslag och om jag har några värkar eller sammandragningar...
De kom in flera ggr och sa att läkaren inte är riktigt nöjd med bebis hjärtslag...jag blev orolig...
Sen bestämde de sig iaf för att ta hål på vattnet och när de gjorde det kom det MASSOR vatten och som jag känt på mig så hade bebis bajsat i vattnet så det var brunfärgat :(
Detta gjorde  mig ännu mer nervös och orolig för min lilla bebis där inne i magen...
De gav mig värkstimulerande dropp och det dröjde inte länge förrän värkarna satte igång och det gjorde så JÄVLA ont rent ut sagt! :( 
Jag tjöt av smärta vilket jag inte gjorde med Leon :s så det var nog en annan sak att bli igångsatt och sen blandat med oroligheter och stress från min sida...
De tog blodprov från bebis huvud och konstaterade att bebis inte mår så bra och klarar inte av en vanlig förlossning så de sa att de måste avbryta värkarna och gav mig en spruta som tog bort värkarna...sen sa de att de måste få ut ungen NU så det skulle bli akut kejsarsnitt...jag minns att jag sa "Ok!" och sen brast jag i gråt...usch så jobbigt det var!
Paniken jag kände och rädslan över att förlora mitt barn...
Jag får tårar i ögonen igen bara genom att skriva om detta nu...

De förklarade för mig hur det skulle gå till och de sa att jag skulle få ryggbedövning och hoppas på att det värkar så pass snabbt så jag kan vara vaken under ingreppet...men OM INTE bedövningen satte in tillräckligt snabbt skulle Roger vara med bebisen under HELA tiden!
De körde upp oss med en jäkla fart till operation och när vi kom fram stod ett STORT team där och de tog bara tag i sängen i drog in mig och så drog de snabbt över mig i en annan säng och det var inget prat alls om nån ryggbedövning utan de satte mask på mig och sa att de ska söva ner mig...tårarna bara sprutade på mig!
Jag trodde Roger stod bakom mig hela tiden men nu i efterhand har jag fått höra att honom förde de in i ett annat rum och de sa till honom att de måste plocka ut bebisen snabbt!

Både Roger och jag blev väldigt stressade och oroliga och rädda...
Jag fick för mig att nu stryker antingen jag eller min dotter med...och jag bara tjöt och tjöt! Men snart sov jag och kände inte ett dugg!

I nästa ögonblick vaknar jag upp i en stor sal med en främmande kvinna brevid mig..."Var är min sambo och mitt barn..?" frågade jag det första jag gjorde och hon sa att jag fått en dotter...hon föddes 15.11 och jag kollade på klockan och hon var 16.50
Kvinnan sa att hon skulle ringa efter dom så de kunde komma till mig...jag fick vänta ända till kl 18 innan de kom ner...tror hon var 18.10 till och med innan de kom till mig...

Fick se världens vackraste lilla flicka som var en kopia av sin storebror Leon <3
Allt hade gått bra och hon mådde jättebra sa de! :) Vilken lättnad!
Jag hade en enorm smärta i magen och min lilla dotter mådde mycket bättre än vad jag gjorde sa de...och det kändes väldigt bra!

Vi fick vara kvar på special BB tills på måndagen då sa jag att jag vill åka hem och det fick jag OM jag lovade att ta det lugnt! Jag får inte bära på Leon på 3-4 veckor och inte bära massa tunga saker...och inte pula för mycket i hemmet...svårt för mig som alltid plockar och fixar :s
Och svårt att INTE bära på min älskade son...känns som att han måste känna sig så undanskuffad av mig... :(

Men rätt bra har det gått ändå...igår blev min dotter som ska heta Evelina 2 veckor gammal och hon är helt underbar! <3

Och Leon är världens stoltaste storebror <3

     

     


Häromdagen fick jag in en liten pojke efter att han varit ute med sina systrar Moa och Mira och han hade visst smakat på sanden :s BUSUNGEN!


   

Mitt lilla hjärta <3


Nu har jag berättat om vilken pers jag haft det vid förlossningen och att min dotter mår bra! :) Och jag med nu...smärtan är borta men det är lite obehagligt med såret på magen...
Jag har gått ner lite nu iaf av mina gravidkilon...gick ju upp rätt mycket med Evelina men har nu gått ner ca 9 kg och har ca 12-13 kg kvar innan jag är nere på min vikt jag hade innan jag blev gravid...så det är en bit kvar men jag ska klara det med ;)

Nu ska jag laga mat!
Ta hand om er! 
Puss och kram

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards