sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Skolavslutning...sommarlov!

Av Sussie - 11 juni 2015 21:53

Igår var sista dagen för Leon och Mira på dagis...sista dagen helt och hållet för Mira som börjar skolan efter lovet! :) De skulle gått idag med men jag sa till att de ska få vara lediga då så de fick följa med till skolan och kolla på Moas avslutning...
Så nu är det SOMMARLOV! 
Lite blandade känslor för det...rutinerna blir ju totalt fel för barnen vill vara ute längre och svåra att få i säng på kvällen för det är ljust ute...och så kan de ju köra med "men det är ju LOV!".

Ikväll har vi en liten myskväll här...eller barnen sitter i soffan och äter chips och jag sitter här och skriver...
Leon höll på att somna vid matbordet här så han fick lägga sig i sängen och det tog nog bara 3 min innan han slocknat...min lilla plutte <3
Evelina äter kvällsflaskan här nu i Rogers famn och jag ska snart bära över henne i sin säng.

Efter avslutningen idag tog jag med min Evelina och åkte till Tornby och träffade min Linda som jag inte sett på över en månad :(
Shoppade lite och lunchade <3

Från och med 1 juli har jag sagt till jobbet att jag vill börja jobba lite grann :)
Känns lite konstigt och tråkigt att lämna Evelina redan när hon inte är så gammal än samtidigt som jag tycker det ska bli skönt att komma igång igen...det är ju inte så att jag blir rastlös hemma när jag nu har 5 barn att ta hand om ;) men jag mår bättre när jag jobbar med...så det känns skönt! :)

Härondagen gav jag mig på att klippa Fabians och Leons hår...
Fabian brukar hans mamma klippa och Leon brukar Linda klippa men Fabian sa när jag sa att vi måste ringa hans mamma och fråga om hon har tid att klippa honom inför skolavslutningen så sa han "du kan ju lika gärna klippa mig!" och Linda har jag inte träffat på så länge och Leon var såååå långhårig så jag sa att jag får ta trimmern på honom...blir det inte bra så växer det ju ut snart igen för hans hår växer ju som ogräs!
Men han blev SÅÅÅÅÅ SÖÖÖÖT! :p

Här kommer lite bilder på det:


   

     


Visst blev de fina? :)
Här kommer lite andra bilder...var ju ett tag sen jag bloggade så här kommer lite bilder :)


   

Sovdax för Leon och då myser man med mamsen <3



   

Lady och Luffis tycker om att ligga i babynestet...både med och utan Evelina :p


 

Babygymet är en skön plats att sova på...ibland iaf...


   

Leon är VÄRLDENS stoltaste storebror <3

När man sitter i syskonvagnen kan man till och med hjälpa till och mata lillasyster :)


 
Mira, Moa och Leon fikar på skolavslutningen


Det har varit HELT FANTASTISKT väder idag! <3
Jag ÄLSKAR värmen och idag har jag känt ÄNTLIGEN ÄR SOMMAREN HÄR!!! 
Hoppas det blir lika fint i morron och gärna hela sommaren :p


     
Evelina fick nya kläder av Linda idag när vi shoppade och se så sööt :p
Bärselen är jätteskön att sitta i när vi går och handlar tycker både Evelina och mamsen :p


Nu har jag gjort en liten uppdatering iaf...
Jag har inte tagit med så jättemycket av vad jag gjort kanske men lite bilder fick ni iaf :)

Ta hand om er nu så får vi se när jag får tid att skriva igen ;) blir ju inte speciellt ofta numer...
Puss och kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards