sussisviktblogg

Alla inlägg den 18 september 2015

Av Sussie - 18 september 2015 21:59

Som ni alla vet så har jag haft det rätt tufft nu ett tag...
Drabbats av panikångest och börjat gå hos en psykolog...

Nu ska jag berätta en väldigt privat sak som hände för ca en vecka sen...
Jag har varit VÄLDIGT nere...gråtit mycket, varit arg nära på hela tiden (förutom när jag är på jobbet eller iväg nånstans). 
Och så en kväll låg jag och min sambo och pratade i sängen och det hade varit en djävulsk dag för mig...så vi pratar om att flytta isär...
Jag kände INGENTING! I vanliga fall skulle jag bli skitledsen om han skulle ta upp en sån sak...men nu kände jag absolut ingenting utan kände mer "FAN så skönt!"
Morgonen efter när han vaknat till och barnen gått till skolan frågade jag honom om jag skulle sätta mig och kolla efter ett nytt boende. Sambon svarade med att säga att han var trött igår men att han tycker det är så tråkigt att jag inte blir glad för saker som gjorde mig glad förr...att när han berättade saker för mig som borde göra mig glad så känns det som att jag rycker på axlarna och typ inte bryr mig ett dugg!

Jag började gråta och berättade för honom att precis så som han formulerade sig är en av frågorna på papprena om nedstämdhet som jag fått fylla i flera gånger hos läkaren...och förklarade för honom att jag VET ju om att det är så och att jag nu sökt hjälp för det för jag mår inte bra av att ha det såhär heller!
Då kom han fram och gav mig en kram och han berättade för mig hur mycket han älskar mig och att han ska göra ALLT han kan för att underlätta det för mig hemma. Han ska ta på sig ännu mer ansvar än han redan gör med barnen...och han ska hjälpa mig med hemmet när jag jobbar...han ska även gå upp på mornarna och hjälpa mig väcka alla barnen, han brukar nämligen alltid gå upp SIST!

Sen dess har det varit mycket bättre här hemma...jag har mått bättre, inte varit lika arg, inte lika ledsen och haft mer energi att göra saker..!
Jag har gjort om lite här hemma...köpt en "nytt" (begagnat) skötbord som man sätter på spjälsängen, storstädat HELA lägenheten, totalrensat källarförråden och KASTAT MASSOR!!!
Jag har märkt upp alla barnkläder som jag ska ha med mig på barnmarknaden som kommer snart...

Jag har kommit fram till att så länge jag är igång hela tiden hemma så mår jag rätt så bra! Men jag får inte sätta mig ner och inget göra...då kommer tankar och jag mår mindre bra...

Om 1-2 veckor kommer våra älskade hundar få tillökning...ÄNNU MER JOBB!
Men ska samtidigt bli himla roligt! :p
Vi har för lite mer än en vecka sen fixat en valplåda åt Iza där hon ska ligga och ta hand om hennes små valpar <3
Jag bara hoppas SÅÅÅ att förlossningen kommer ske på en sen kväll/natt när barnen sover och jag är ledig dagen efter så jag kan vara med och hjälpa Iza om hon behöver mig...
Det är ju hennes första kull så man vet ju inte hur hon reagerar...

I morron ska jag ha en HELDAG med gubben och våra 2 gemensamma barn och bara mysa och umgås!
Vi ska åka iväg en sväng sa vi med och shoppa lite :p

Ikväll har jag suttit och uppdaterat vår månadsbudget och det ser väldigt bra ut! :) 
Jag leker lite lyxfällan samtidigt ;) min sambo har en del skulder (tyvärr) men jag har fixat och betalat av MASSOR åt honom...inte för mina pengar nu utan för VÅRA! Vi har gemensam ekonomi så ALLA pengar vi får in är VÅRA!
Jag tycker det är jätteroligt att se skulderna sjunka! När jag gjort klart budgeten visade jag den för Roger och han tyckte det såg jättebra ut han med! :D
Jag bara drömmer mig bort till den dagen han är HELT skuldfri...fan vad gött det ska bli! :p

Så bra jag har mått denna vecka har jag inte mått på länge!
Minns inte när jag mådde såhär bra senast och då är det ändå inte helt på topp...men om man jämför med veckan innan så har jag mått SKITBRA!

På måndag efter jobbet ska jag till psykologen...jag har inte gjort läxan än som jag fick av henne...den blir svår att göra nu när jag mått så pass bra :/
Men det är la bara positivt antar jag :p

Nu hoppas jag gubben är klar i duschen så vi kan se en film...så jag med får se lite av den innan jag somnar...brukar hinna se mellan 5-30 min innan jag sover...hänt att jag somnat till förtexten med till filmer och då tycker gubben att jag är HIMLA tråkig ;) HAHA!

Ha en bra kväll!
Puss och kram på er!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards